Κόσμος

Ψηφιακό «λίφτινγκ» στην Barbie

barbie
Στη νέα εποχή, αυτή της τεχνολογίας και των εξελιγμένων συστημάτων, μπαίνει η αγαπημένη κούκλα Barbie, 59 χρόνια αφότου συστήθηκε για πρώτη φορά στο κοινό. Από το ψηφιακό «λίφτινγκ» δημιουργήθηκε η… λαλίστατη «Hello Barbie», η οποία θα συνδέεται στο Διαδίκτυο ασύρματα και αναμένεται να γίνει η κολλητή φίλη κάθε κοριτσιού.
Η κατασκευάστρια εταιρία «Mattel» συνεργάστηκε με την αμερικανική νεοφυή επιχείρηση (start up) «ToyTalk» με στόχο την ανάπτυξη του λογισμικού λειτουργίας της, ώστε να μπορεί να συμμετέχει σε μία κανονική συζήτηση.

Η πρωτότυπη κούκλα παρουσιάστηκε στην Εκθεση Παιχνιδιών της Νέας Υόρκης στις 14 Φεβρουαρίου, ωστόσο δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη πότε θα κυκλοφορήσει στα καταστήματα παγκοσμίως, με την τιμή πώλησής της να υπολογίζεται στα 65 ευρώ.

Η «Hello Barbie» θα χρησιμοποιεί μια πλατφόρμα αναγνώρισης λόγου, μέσω της οποίας θα μπορεί να απαντάει στις ερωτήσεις των μικρών της φίλων, ενώ ταυτόχρονα θα αποθηκεύει στη μνήμη της στοιχεία, τα οποία θα αξιοποιεί σε μελλοντικές συζητήσεις.

Ετσι, θα μπορεί να λέει αστεία, να παίζει παιχνίδια και με την πάροδο του χρόνου να προσαρμόζεται στο χαρακτήρα του ιδιοκτήτη της. Μικρόφωνο, ακουστικό και δύο τρίχρωμα λαμπάκια Led έχουν τοποθετηθεί στο κολιέ της Barbie και οι μπαταρίες της μπαίνουν σε ειδική θέση στο πόδι της.

Η πλήρης φόρτιση της κούκλας δίνει τη δυνατότητα μίας ώρα παιχνιδιού και ταυτόχρονα η σύνδεση με το Διαδίκτυο παρέχει στην κούκλα «ενημερώσεις» για νέα θέματα συζήτησης, ώστε να μη γίνεται ποτέ βαρετή. Ο CEO της «ToyTalk», Ορεν Τζέικομπ, δήλωσε πως αυτό που ήθελαν πάντα τα παιδιά από την Barbie είναι να τους μιλάει και τελικά ήρθε η ώρα να γίνει η απαίτηση πραγματικότητα.
Η βιομηχανία παιχνιδιών κάνει τα πάντα για να παντρέψει το παραδοσιακό με το σύγχρονο, ωστόσο η «Mattel» δεν είναι η πρωτοπόρος σε αυτό τον τομέα. Τον περασμένο Νοέμβριο, ο όμιλος Vivid Toy προώθησε την Cayla, η οποία χρησιμοποιεί αναγνώριση λόγου και εργαλεία μετάφρασης Google.
«Εξυπνη» κούκλα ή κατάσκοπος;
Μπορεί οι προοδευτικοί και οι λάτρεις των γκάτζετ να χάρηκαν με την εξέλιξη της Barbie, οι πιο υποψιασμένοι όμως σπεύδουν να επισημάνουν πως το λογισμικό των ηλεκτρονικών συσκευών, όπως η κούκλα, θα μπορούσε να παραβιαστεί από χάκερ, μεταφέροντας στα παιδιά ακατάλληλες συζητήσεις ή ακόμη και το αντίστροφο.
Πριν από μερικές ημέρες, είχε κάνει αίσθηση η «έξυπνη» τηλεόραση που λειτουργεί με φωνητική εντολή και υπάρχει περίπτωση να καταγράφει τα όσα ακούγονται στους χώρους του σπιτιού.

Στο πλαίσιο αυτό, αρθρογράφος της καναδικής εφημερίδας «Le Journal de Montreal» υποστηρίζει πως η νέα Barbie ίσως αποτελέσει το νέο εργαλείο κατασκοπείας, καθώς η κούκλα φορώντας το μικρόφωνο θα καταγράφει τα όσα λέει το παιδί και ίσως κάποιος ενήλικας, τα οποία θα αποθηκεύονται σε υπολογιστικά συστήματα της εταιρίας και θα χρησιμοποιούνται και πάλι σε μελλοντικές συζητήσεις κούκλας-παιδιού.


Κλυδωνισμοί στη «Mattel» από την πτώση πωλήσεων
Η εξελιγμένη κούκλα αποτελεί ένα από τα δυνατά χαρτιά της εταιρίας που παλεύει να εδραιωθεί και πάλι στην αγορά παιχνιδιών. Κάποιες από τις επιλογές της «Mattel» ήταν ατυχείς τα τελευταία χρόνια, με τους επικριτές να επισημαίνουν πως η εταιρία έχει μείνει στάσιμη, την ώρα που τα πάντα εξελίσσονται.

Τα απογοητευτικά προκαταρκτικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο που δημοσιεύτηκαν τον περασμένο μήνα οδήγησαν στην έξοδο το διευθύνων σύμβουλο Μπράιαν Στόκτον, ο οποίος παραιτήθηκε μετά από τρία χρόνια στη θέση αυτή.

Το πόστο του ανέλαβε ο Κρίστοφερ Α. Σινκλέρ, ο οποίος έχει υπηρετήσει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας από το 1996.

Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 6% στα 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ αναμένονταν πωλήσεις 1,9 δισεκατομμύρια ευρώ. Στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν η «Mattel» και η Mac-Donald’s, δύο αμερικανικά «σύμβολα», αναφέρθηκε σε εκτενές ρεπορτάζ της η γαλλική εφημερίδα «Libération».

Τον περασμένο μήνα κυκλοφόρησε με ένα αιχμηρό πρωτοσέλιδο που δείχνει την Barbie ξαπλωμένη μέσα σε ένα μπέργκερ, με τίτλο «Το τέλος του αμερικανικού ονείρου».

πηγή www.e-typos.com
Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το