Ελλάδα

Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών: Πάνω από 1.800 ώρες δωρεάν εκπαίδευσης για κάθε πολίτη

Tην νέα έκδοση της Ψηφιακής Ακαδημίας Πολιτών, η οποία έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία συγκεντρώνοντας σε ένα σημείο εισόδου εκπαιδευτικό περιεχόμενο με στόχο τη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών, παρουσίασε σήμερα στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, η ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η ανανεωμένη Ψηφιακή Ακαδημία συγκεντρώνει σήμερα 214 εκπαιδευτικά προγράμματα βασικού και προχωρημένου επιπέδου, από 32 παρόχους, που αντιστοιχούν σε πάνω από 1.800 ώρες δωρεάν εκπαίδευσης.

Στόχος της πρωτοβουλίας, σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, είναι να μην μείνει κανείς πίσω στην ψηφιακή εποχή: «Ένα σχέδιο το οποίο είχαμε συζητήσει εδώ και αρκετό καιρό παίρνει σάρκα και οστά. Δεν μιλάμε για τίποτα άλλο παρά για τη δυνατότητα σε κάθε Έλληνα πολίτη να έχει δωρεάν πρόσβαση σε ποιοτικές ψηφιακές εκπαιδευτικές υπηρεσίες», τόνισε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας πως η μαγική λέξη εδώ είναι: «ποιότητα». Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό και ότι αυτό είναι διαθέσιμο μέσα από την κεντρική ψηφιακή πύλη, το gov.gr. «Από τη στιγμή που παρέχουμε ως κράτος προγράμματα εκπαιδευτικά, αυτά πρέπει να είναι πιστοποιημένα, αναγνωρισμένα και να γνωρίζει ο πολίτης ο οποίος θα μπει στον κόπο να περάσει από αυτήν τη διαδικασία ότι θα έχει ουσιαστική προστιθέμενη αξία» σημείωσε.

Οπως επισημαίνει το αρμόδιο υπουργείο, το περιεχόμενο εμπλουτίζεται συνεχώς έτσι ώστε όλοι να μπορούν να αναζητήσουν χρήσιμο εκπαιδευτικό υλικό που ανταποκρίνεται στο επίπεδο γνώσεων και στις ανάγκες τους. Τονίζεται, επίσης, πως αξιολογήθηκε με αυστηρά κριτήρια από ομάδα εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με Έλληνες ακαδημαϊκούς και ειδικούς στην ψηφιακή εκπαίδευση.

«Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός αξιοποίησε την ελληνική και διεθνή εμπειρία και έλαβε υπόψη επιτυχημένες ευρωπαϊκές πρακτικές, μεθοδολογίες και πρότυπα, ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητα, η απλότητα, η ευχρηστία και η αποτελεσματικότητα ενώ το περιεχόμενο παραχωρήθηκε δωρεάν προς χρήση από τους πολίτες, από επιλεγμένους οργανισμούς με αναγνωρισμένο ακαδημαϊκό και εκπαιδευτικό κύρος: ελληνικά ακαδημαϊκά ιδρύματα, διεθνείς εταιρείες, τραπεζικά ιδρύματα, τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι και οργανισμοί ψηφιακής εκπαίδευσης» σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, αναφερόμενος στην υλοποίηση της πλατφόρμας υπογράμμισε πως «κατά τη διάρκεια του lockdown, ξεκινήσαμε δημιουργώντας την Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών. Εκεί, η κεντρική σύλληψη ήταν πολύ απλή. Αυτό ήταν ένα project που ανέλαβε ο υφυπουργός, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος με την ομάδα του. Ξεκινήσαμε με 156 μαθήματα, τόσα ήταν μέχρι χθες, 1.500 ώρες από 23 παρόχους. Σήμερα πάμε ένα βήμα παραπέρα. Πηγαίνουμε στα 214 μαθήματα, πάνω από 1.800 ώρες εκπαίδευσης, 32 πάροχοι».

Εκτός των μαθημάτων, στην πλατφόρμα – σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη – δημιουργείται και ένα αυτοδιαγνωστικό τεστ, με βάση το οποίο ο καθένας μπορεί να αξιολογήσει τις ψηφιακές του δεξιότητες από πολύ απλές, να μάθει πώς να ψάχνει κάτι στο διαδίκτυο, μέχρι να μάθει κώδικα. «Σε αυτό το πλαίσιο αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό είναι ένα πρώτο βήμα, θα χτίσουμε πάνω του, θα προσπαθήσουμε αυτό να γίνει κεντρική πύλη για τις ψηφιακές δεξιότητες».

Οπως εξήγησε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για θέματα Ψηφιακής Στρατηγικής, στην Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών έχει συγκεντρωθεί υλικό το οποίο υπήρχε αλλά ήταν διαμοιρασμένο σε διάφορους ιστότοπους ελληνικών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, εταιρειών της αγοράς. «Το αξιολογήσαμε με επιτροπή από ακαδημαϊκούς και εμπειρογνώμονες και το παρουσιάζουμε με ένα φιλικό προς το χρήστη περιβάλλον, δωρεάν, με ελεύθερη πρόσβαση», ανέφερε παρουσιάζοντας στον Πρωθυπουργό την πλατφόρμα.

Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης, ο πρωθυπουργός συζήτησε με πολίτες για την εμπειρία τους από τη χρήση της Ψηφιακής Ακαδημίας Πολιτών οι οποίοι του ανέλυσαν πώς αξιοποίησαν συγκεκριμένα μαθήματα για να αναπτύξουν τις ψηφιακές δεξιότητές τους με αποτέλεσμα τη βελτίωση της καθημερινότητά τους.

Η Μαρία Π., που φέτος ολοκληρώνει το Λύκειο, δίνει Πανελλαδικές εξετάσεις και αύριο διαγωνίζεται στο μάθημα της Ιστορίας υπογράμμισε πως είναι πάρα πολλά αυτά που μαθαίνει και βλέπει κανείς χρησιμοποιώντας την Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών. Χάρη στη χρήση της παρακολουθεί μαθήματα Microsoft Office, Social Media & Ε-Shop marketing, καθώς σκέφτεται να δημιουργήσει το δικό της E-Shop.

Η Τίνα Μ., εργάστηκε στο παρελθόν ως αεροσυνοδός και τώρα παρακολουθεί μαθήματα από την Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών με στόχο την ενίσχυση του βιογραφικού της και τη βελτίωση των δεξιοτήτων της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς αυτός είναι ο τομέας που την ενδιαφέρει να σταδιοδρομήσει, όπως τόνισε. Χρησιμοποιώντας το μάθημα της Ψηφιακής Ακαδημίας Πολιτών εκπαίδευσε και τους γονείς της στις ασφαλείς συναλλαγές στο διαδίκτυο και τη χρήση λύσεων ηλεκτρονικής τραπεζικής και έτσι, πλέον, αποφεύγουν την επίσκεψη σε κατάστημα.

Ο Τάσος Κ., με μεγάλη προϋπηρεσία ως διαχειριστής δικτύων σε μεγάλη πολυεθνική εταιρεία σημείωσε πως θεωρεί αυτονόητη την αδιάκοπη βελτίωση των δεξιοτήτων ενός επαγγελματία στον τομέα της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών. Στην Ψηφιακή Aκαδημία Πολιτών, αν και σε «προχωρημένο» επίπεδο ο ίδιος, βρήκε μαθήματα για να βελτιώσει τις δεξιότητες του στον προγραμματισμό και στη διοίκηση έργου.

Η Μαρίλη Ε., έχοντας μεγάλη εμπειρία αρχισυνταξίας σε περιοδικά και μητέρα δύο κοριτσιών στην εφηβεία, ανέφερε πως βρήκε μαθήματα που βελτιώνουν τη γνώση της στην ασφάλεια του διαδικτύου για τα παιδιά. Τόνισε μάλιστα τη σημασία της εργασίας από το σπίτι, καθώς η ίδια, ως επαγγελματίας, λόγω πρόσφατης κινητικής αναπηρίας, εργάζεται μόνο από το σπίτι και η βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων της υπήρξε μονόδρομος ώστε να συνεχίσει τον ενεργό της ρόλο.

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το