Τοπικά

Ψηφιακά από τον Μάϊο η χορήγηση πιστοποιητικών από Ληξιαρχεία-Δημοτολόγια της Μαγνησίας 

Αντιμέτωποι με την πρόκληση να μπορούν εξυπηρετούν τους δημότες για την έκδοση πιστοποιητικών μόνο ηλεκτρονικά, θα βρεθούν και οι Δήμοι της Μαγνησίας από τον Μάιο, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Εσωτερικών.

Στόχος είναι ο περιορισμός της γραφειοκρατίας στο πλαίσιο μεταρρύθμισης για γρήγορη εξυπηρέτηση, με τις αρμόδιες υπηρεσίες των Δήμων στον Νομό να δηλώνουν έτοιμες να ανταποκριθούν στην εφαρμογή, όταν τεθεί σε λειτουργία. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία έρχεται ως συνέχεια της ηλεκτρονικής κατάθεσης αίτησης για τα αδήλωτα τετραγωνικά και της ψηφιοποίησης εκλογικών διαδικασιών. Πρόκειται για μια μεταρρύθμιση του υπουργείου Εσωτερικών που προσφέρει διπλό έργο: Ταχύτερη και χωρίς ταλαιπωρία εξυπηρέτηση όλων των πολιτών. Εξάλειψη της γραφειοκρατίας μεταξύ των φορέων, καθώς οι δημόσιες υπηρεσίες θα είναι υποχρεωμένες να αντλούν αυτόματα τα στοιχεία. Ο εκσυγχρονισμός επετεύχθη μέσα από τη χρήση του Μητρώου Πολιτών του υπουργείου Εσωτερικών και τη συνεργασία με το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Στο εξής θα εκδίδονται ηλεκτρονικά και χωρίς αίτηση, αν κρίνεται αναγκαίο από τα ληξιαρχεία και τα δημοτολόγια, μέσα από τη χρήση του Μητρώου Πολιτών, τα πιστοποιητικά γεννήσεως, γάμου, βάπτισης, οικογενειακής κατάστασης, μόνιμης κατοικίας, εγγυτέρων συγγενών κ.λπ. Υπηρεσιακός παράγοντας στο Τμήμα Ληξιαρχείου του Δήμου Βόλου τόνισε στη «Θ», ότι «η εκτίμηση είναι πως μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στη διεκπεραίωση των υποθέσεων. Η πλατφόρμα για την έκδοση ηλεκτρονικά των πιστοποιητικών θα ανοίξει κεντρικά και θεωρούμε ότι δεν θα αντιμετωπίσουμε πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των πολιτών». Από την πλευρά του ο δήμαρχος Ρήγα Φεραίου Δημ. Νασίκας επισήμανε πως «δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα με την ηλεκτρονική έκδοση πιστοποιητικών. Το πρόβλημα θα είναι με όσους δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες. Στον Δήμο Ρήγα Φεραίου λειτουργούν δυο Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), σε Βελεστίνο και Στεφανοβίκειο αντίστοιχα και όσοι πολίτες δεν μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά το αίτημά τους, θα το κάνουν τηλεφωνικά. Στόχος μας είναι να είμαστε πάντα κοντά στους δημότες, ώστε να εξυπηρετούνται», προσέθεσε.

Η γενική γραμματέας του Δήμου Αλμυρού Νίκη Κυριτσά ανέφερε ότι «όταν τεθεί σε εφαρμογή το πρόγραμμα της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των δημοτών, θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, για να ανταποκριθούμε. Τα συστήματα πληροφορικής στον Δήμο Αλμυρού είναι παλαιά, αλλά θα τα καταφέρουμε, ξεπερνώντας τα όποια προβλήματα ενδεχομένως παρουσιαστούν». Να αναφερθεί ότι τα επτά πιστοποιητικά που από τον Μάιο θα δίνονται ηλεκτρονικά, είναι τα εξής: Γεννήσεως, γάμου, βάπτισης, θανάτου, οικογενειακής κατάστασης, μόνιμης κατοικίας, εγγυτέρων συγγενών.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το