Τοπικά

Πρωτότυπα έργα ψηφιακής δημιουργίας – Μαθητικό Φεστιβάλ με συμμετοχή 11 σχολείων και 150 μαθητών

Πρωτότυπες κατασκευές, βίντεο και άλλα έργα που συνδυάζουν την ψηφιακή τεχνολογία, με τις κατασκευές και τις φυσικές επιστήμες, παρουσιάστηκαν στο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που πραγματοποιήθηκε χθες στις εγκαταστάσεις του πρώην Γαλλικού Ινστιτούτου.
Το φεστιβάλ είχε την υποστήριξη και έγκριση του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, υποστηρίχθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Μαγνησίας και διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και πιο συγκεκριμένα με την ομάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και δράσεων STEAM με παιδιά, TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Στο πλαίσιο του Μαθητικού Φεστιβάλ παρουσιάστηκαν έργα ψηφιακής δημιουργίας, τα οποία δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο μαθημάτων Πληροφορικής όλων των βαθμίδων (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο), στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων των Δημοτικών και Γυμνασίων και στη Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων των ΕΠΑΛ.
Ο Συντονιστής του μαθητικού Φεστιβάλ, εκπαιδευτικός Πληροφορικής στο 4ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας Γιώργος Ζαμπέτογλου ανέφερε πως «στο φεστιβάλ συμμετείχαν έντεκα σχολεία με 150 μαθητές και 20-25 εκπαιδευτικούς. Μετά την πανδημία ξεκινάμε και πάλι το εγχείρημα με βασικό στόχο να εκθέσουν οι μαθητές έργα που έχουν δημιουργήσει στο μάθημα της πληροφορικής».
Από την πλευρά του ο οργανωτικός υπεύθυνος ομάδας TALOS στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας κ. Σπύρος Κούριας ανέφερε πως «υπάρχει ένα γενικότερο ενδιαφέρον των μαθητών για τις τεχνολογίες, τη δημιουργικότητα που διαχέεται στα δημόσια σχολεία. Και οι εκπαιδευτικοί είναι πραγματικοί ήρωες με τις συνθήκες τις οποίες εργάζονται εμπνέοντας τα παιδιά».
Η καθηγήτρια Πληροφορικής στο 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας κ. Βάσω Βούλγαρη τόνισε πως «το σχολείο συμμετείχε με δύο ομάδες στο φεστιβάλ. Η μία ομάδα αποτελείται από μαθητές οι οποίοι παρακολουθούν το μάθημα πληροφορικής και δημιούργησαν διάφορα ψηφιακά έργα και η άλλη είναι ο όμιλος ψηφιακής αφήγησης τον οποίο λειτουργούμε μαζί με την καθηγήτρια γαλλικών κ. Σοφία Ζάχου. Τα παιδιά δούλεψαν όλο τον χρόνο με πολλή αγάπη και χαρά και θυσίασαν πολύ ελεύθερο χρόνο να για να προβούν σε αυτές τις δημιουργίες».


Στο πλαίσιο του ομίλου ψηφιακής αφήγησης οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας δημιούργησαν διάφορες βιντεοιστορίες.

Ο Δημήτρης Μπούρας της Β’ τάξης ανέφερε πως «παρέμενε αρκετές ώρες μετά το μάθημα, ώστε να συμμετάσχει στη δημιουργία βίντεο επενδυμένα με ιστορίες. Είναι πολύ ενδιαφέρον και μας αρέσει αυτό που κάνουμε».
Από την πλευρά του ο Περικλής Μπούρης της Β’ Τάξης τόνισε πως «μου φάνηκε ενδιαφέρον να δημιουργώ κόμικ τα οποία ακουμπούν σε κάποια κοινωνικά ζητήματα».
Παίρνοντας τον λόγο ο μαθητής της Α’ Τάξης Μιχαήλ Μπαξεβάνης σημείωσε πως «ήταν μια πολύ καλή εμπειρία που συμμετείχαμε σε αυτό το φεστιβάλ. Οι μαθητές προσπαθούν καθημερινά για το καλύτερο με τη συνδρομή της ψηφιακής τεχνολογίας. Φτιάχνουν και ανακαλύπτουν καινούρια πράγματα, πολλές φορές και καινούριους κόσμους».
Επίσης ο Βασίλης Αναστασόπουλος της Β’ Τάξης τόνισε πως «οι μαθητές παρουσίασαν στο φεστιβάλ πολύ καλές και πρωτότυπες ιδέες. Η γενιά μας είναι αυτή που θα τα κάνει όλα μόνη της με την ψηφιακή τεχνολογία, καθώς έχει ήδη εξοικειωθεί».
Τα σχολεία που συμμετείχαν στο φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας, ήταν τα εξής: ΕΠΑΛ / ΠΕΠΑΛ βελεστίνου, Γενικό Λύκειο Αγριάς, 11ο Δημοτικό Βόλου, 10o Δημοτικό Βόλου.
1ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Μαγνησίας – Πειραματικό, 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Νέας Ιωνίας, 6ο Γυμνάσιο Βόλου, 16o Δημοτικό Σχολείο Βόλου, 16ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Βόλου, 16ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το