Τοπικά

Πρώτο βραβείο για το ντοκιμαντέρ του 2ου Δημοτικού Αγριάς “Θ”

b857f17c-1d2e-4f16-b05c-f740045870b8

Το πρώτο βραβείο στην κατηγορία των ντοκιμαντέρ στο πλαίσιο διεθνούς διαγωνισμού που διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Σερρών με τη συμμετοχή και άλλων φορέων απέσπασε το 2ο «Γεωργιάδειο» Δημοτικό Σχολείο Αγριάς.

Η εκδήλωση βράβευσης θα γίνει την Τετάρτη 13 Απριλίου, στις 12 το μεσημέρι, στην Αθήνα, στην κεντρική αίθουσα του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Οι μαθητές της ΣΤ’ Τάξης μέσα από τη δράση τους για την παραγωγή ενός ντοκιμαντέρ διάρκειας 10 λεπτών ανέδειξαν την ιστορία και τη συμβολή της ΕΨΑ στην ευρύτερη περιοχή της Αγριάς.

Με την καθοδήγηση των δύο καθηγητριών γερμανικών και θεατρικών σπουδών κ.κ. Ναντίν Νιμάντ και Βίκυς Κοκκίνη, οι μαθητές έγιναν σκηνοθέτες και ηθοποιοί και μελετώντας την ιστορία της τοπικής εταιρείας με την πλούσια ιστορία δημιούργησαν μια πολύ ξεχωριστή αφήγηση.

Το δεύτερο ετήσιο διεθνή μαθητικό διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους συνδιοργάνωσαν η Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους της Δράμας, η Διεύθυνση εκπαιδευτικής ραδιοτηλεόρασης του υπουργείου Παιδείας, η Ε.Ρ.Τ. και Το σπίτι της Κύπρου – Μορφωτικό Γραφείο της κυπριακής πρεσβείας είχε τίτλο «Ένας πλανήτης… μια ευκαιρία».

Ο διεθνής διαγωνισμός της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών είχε θέμα τις ταινίες μικρού μήκους, όπου εκεί εντάσσονταν και τα ντοκιμαντέρ.

Το 2ο Δημοτικό Αγριάς κατάφερε και απέσπασε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία της τεκμηρίωσης.

Όπως τονίζεται από τη σχολική κοινότητα, «το σχολείο μας συμμετείχε φέτος με ένα ντοκιμαντέρ με τον τίτλο «Άγρια λεμόνια», το οποίο αναφέρεται στη μακρόχρονη ιστορία της εταιρείας «ΕΨΑ» στην Αγριά. Συντελεστές της ταινίας ήταν κυρίως οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης 2015-16, οι οποίοι με ζήλο και μεράκι αγκάλιασαν αυτή την προαιρετική εργασία. Οι μαθητές ήρθαν αντιμέτωποι με έννοιες όπως πειθαρχία, υπομονή, επιμονή και συνέπεια, οι οποίες θα έπρεπε να εφαρμοστούν για τα γυρίσματα μιας ταινίας. Πέρα από το θεωρητικό κομμάτι, το οποίο περιλάμβανε τη γραφή του σεναρίου, τον καταμερισμό των ρόλων, την έρευνα για τοπία γυρισμάτων, κ.τ.λ., υπήρχε και το πρακτικό (και πιο διασκεδαστικό) κομμάτι, τα πραγματικά γυρίσματα. Αυτά έγιναν μέσα κι έξω από το σχολείο, στην παραλία της Αγριάς και στο εργοστάσιο της «ΕΨΑ».

Όπως τόνισε η καθηγήτρια Γερμανικών κ. Νιμάντ με τους μαθητές των δύο τμημάτων της ΣΤ’ Τάξης δουλέψαμε για τρεις μήνες από τον περασμένο Νοέμβριο μέχρι και τον Ιανουάριο. Οι μαθητές ενημερώθηκαν μέσα από τις επισκέψεις τους για την ιστορία της ΕΨΑ και προχώρησαν σε μια πολύ ενδιαφέρουσα αφήγηση. Έγιναν σκηνοθέτες και ηθοποιοί. Έτσι έμαθαν για μια σημαντική διάσταση της τοπικής οικονομικής ιστορίας, όπως είναι η περίπτωση της ΕΨΑ, αλλά και πόσο ωφελήθηκε η Αγριά από την παρουσία της.

Ο διαγωνισμός είχε διεθνή χαρακτήρα και συμμετείχαν πολλά σχολεία.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το