Τοπικά

Πρώτο βραβείο στο ΓΕΛ Αγριάς για το επιτραπέζιο Plan8

 

Το 1ο Βραβείο στον 2ο διεθνή διαγωνισμό μαθητικού επιτραπέζιου και αφηγηματικού παιχνιδιού στην κατηγορία του Λυκείου, απέσπασε το ΓΕΛ Αγριάς, το οποίο δημιούργησε το παιχνίδι Plan8.
Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από τη γενική γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υυπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) και την Ένωση Μηχανικών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής και της Γενικής Γραμματείας Αποδήμου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας.
Μία ομάδα του ΓΕΛ Αγριάς, αποτελούμενη από τις εκπαιδευτικούς του σχολείου, Παπαγιαννακοπούλου Βασιλική (μαθηματικός – υπεύθυνη του έργου) και Φιλίππου Βαρβάρα (βιολόγος), καθώς και τους μαθητές και τις μαθήτριες, Βαμβάκο Χάρη, Ζερμπίνο Γιώργο, Μίγκα Μαρίσσα, Παππά Σταυριάννα, Παπαρρίζο Γιάννη και Ταγγούλη Αποστόλη, δημιούργησαν και κατασκεύασαν το επιτραπέζιο παιχνίδι Plan8. Εμψυχώτρια της ομάδας, η καθηγήτρια των Γερμανικών, Κωνσταντίνα Θεοχάρη. Το παιχνίδι συνδέεται με τα γνωστικά αντικείμενα της Α’ λυκείου, Μαθηματικά, Χημεία, Βιολογία και παίζεται σε δύο ομάδες παικτών ηλικίας 15+.
Το παιχνίδι Plan8 αντλεί την έμπνευσή του από τους πολλαπλούς τύπους νοημοσύνης που ανέλυσε ο ερευνητής, ιατρός και γνωστικός αναπτυξιακός ψυχολόγος Χάουαρντ Γκάρντνερ. Σύμφωνα με τη θεωρία του περί πολλαπλής νοημοσύνης, υπάρχουν 8 τύποι νοημοσύνης που χρησιμοποιούνται και αλληλοσυμπληρώνονται. Τα παραδοσιακά εκπαιδευτικά συστήματα συνήθως δίνουν έμφαση κατά κύριο λόγο στις γλωσσικές και λογικομαθηματικές δεξιότητες των παιδιών παραμελώντας άλλες κλίσεις και δυνατότητες που πιθανότατα έχουν. Ένας από τους σκοπούς που εξυπηρετεί το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι, πέρα από την τριβή με τα γνωστικά αντικείμενα του λυκείου που σχετίζονται με κάποιους από τους εν λόγω τύπους νοημοσύνης, να αναδείξει και τους υπόλοιπους τύπους. Παράλληλα επομένως με τις δοκιμασίες από τα γνωστικά αντικείμενα, Μαθηματικά, Χημεία και Βιολογία περιλαμβάνει και δοκιμασίες κιναισθητικές, μουσικές καθώς και δοκιμασίες που σχετίζονται με τη διαπροσωπική και ενδοπροσωπική νοημοσύνη.
Το παιχνίδι έχει ομαδικό χαρακτήρα. Η κάθε ομάδα, προκειμένου να πετύχει τον στόχο της, που είναι να κερδίσει το παιχνίδι, θα πρέπει να αναγνωρίσει και να αξιοποιήσει με τον καταλληλότερο τρόπο τις δεξιότητες των μελών της ομάδας. Ουσιαστικά μέσα από το παιχνίδι, εμπεδώνεται η ιδέα ότι κανείς δεν μπορεί να κερδίσει μόνος του καθώς κανείς δεν διαθέτει σε μέγιστο βαθμό και τους 8 τύπους νοημοσύνης. Τελικά είναι η διαφορετικότητα και η αλληλοσυμπλήρωση γνώσεων και δεξιοτήτων που οδηγούν στην επιτυχία.

Πολλά τα οφέλη για τους μαθητές
Τα οφέλη από την ολοκλήρωση αυτού του πρότζεκτ ήταν πολλά για τα παιδιά. Όπως αναφέρει κι ένας εκ των μαθητών, ο Χάρης Βαμβάκος, «όλοι έχουμε παίξει πολλά επιτραπέζια, αλλά δεν έχουμε φανταστεί πόση δουλειά χρειάζεται ένα παιχνίδι για να δημιουργηθεί και να οργανωθεί σωστά. Δουλέψαμε αρκετούς μήνες, προσπαθώντας να σκεφτούμε το θέμα του παιχνιδιού και το πώς θα οργανωθεί και σχεδιαστεί, έτσι ώστε να έχει ενδιαφέρον και να συνδυάζει γνώση και διασκέδαση, κάτι που ήταν και ο στόχος μας. Χρειάστηκαν αρκετές συναντήσεις στις οποίες ο καθένας έλεγε τη γνώμη του, προσπαθώντας να λύσουμε προβλήματα που προέκυπταν, ανταλλάσσοντας ιδέες και δοκιμάζοντάς τες στην πράξη για να δούμε αν λειτουργούν. Υπήρξαν φορές που απογοητευτήκαμε μπροστά στον πολύ μεγάλο όγκο της δουλειάς που έπρεπε να γίνει, αλλά οι ώρες που περάσαμε παίζοντας το Plan8 μας διασκέδασαν και μας αντάμειψαν. Βέβαια όταν μάθαμε ότι πήραμε το 1ο βραβείο ενθουσιαστήκαμε και νιώσαμε περήφανοι. Μέσα από την διαδικασία αυτή μάθαμε πολλά. Πέρα από το ότι προσεγγίσαμε τα μαθήματα που κάνουμε καθημερινά στο σχολείο με διαφορετικό τρόπο, μάθαμε να δουλεύουμε σαν ομάδα και αποκτήσαμε δεξιότητες που σχετίζονται με την χρήση υπολογιστών».
Οι καθηγήτριες εκφράζουν τις θερμές ευχαριστίες τους στη διευθύντρια του Γενικού Λυκείου κ. Κελεπέση-Ακρίτα Ευγενία για την έμπρακτη υποστήριξη του έργου τους, αλλά και τον κ. Απόστολο Βαμβάκο, πατέρα του μαθητή τους Χάρη, ο οποίος εκτύπωσε τα πιόνια του παιχνιδιού σε 3d εκτυπωτή.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το