Πολιτισμός

Πρώτο βραβείο σε πανελλήνιο διαγωνισμό για 3ο Δημοτικό Σχολείο Κάρλας Καναλίων

Το 1ο Βραβείο στον πανελλήνιο διαγωνισμό «Πασάροντας στο Μέλλον» απέσπασαν οι μαθητές των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του 3ου Δημοτικού Σχολείου Κάρλας Καναλίων του Δήμου Ρήγα Φεραίου και η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής Σταυρούλα Μέλλη, συμμετέχοντας με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη: Ταράζοντας τα λιμνάζοντα νερά».
Για τις ανάγκες σχεδιασμού και υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος διενεργήθηκε έρευνα, παρατήρηση, ενημέρωση των μαθητών/τριων σε σχετικά θέματα και βιωματικές δράσεις σε όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, όπως πεζοπορία-χιονοδρομία, κολύμβηση, παιχνίδια στην αυλή του σχολείου και σε εξωτερικό χώρο, τένις, κολύμβηση, στίβος κ.λπ., ενώ υπήρξαν και δράσεις που δεν υλοποιήθηκαν εξαιτίας της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων που μεσολάβησε τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο. Η θεματολογία όμως του προγράμματος αναδιαμορφώθηκε και προσαρμόστηκε στις συνθήκες καραντίνας, που επικράτησαν εκείνη την περίοδο.

Στόχος όλων των δράσεων ήταν να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές, να ενεργοποιηθούν και να αντιληφθούν πως ο αθλητισμός μπορεί να γίνει αρωγός της εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη και να εξελιχθεί η οπτική τους, ώστε να μπορούν στη μετέπειτα ενήλικη ζωή τους να γίνουν ενεργοί πολίτες.
Πολίτες που ενδιαφέρονται για τη βιώσιμη εξέλιξη του τόπου τους και είναι ικανοί να διατηρούν και να αναπτύσσουν την «ατομικότητά» τους, μέσα στο σύγχρονο περιβάλλον, το οποίο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, πλέον, ως ένα «πλαίσιο πολλαπλών επιρροών και αλληλεπιδράσεων».
Οι μαθητές εμπλεκόμενοι σε βιωματικές διαδικασίες είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν, να συνεργάζονται, να συμπράττουν, να παρατηρούν τον χώρο στον οποίο ζουν με μια άλλη ματιά, πιο κριτική και να μπορούν να διατυπώνουν προτάσεις για τη διατήρηση και τη βελτίωσή του.

 

Η Παγκόσμια Επιτροπή Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης (WCED) σε έκθεσή της το 1987 με τίτλο «Το κοινό μας μέλλον» αναπτύσσοντας τις κατευθυντήριες αρχές για την αειφόρο ανάπτυξη, ως αειφόρο ανάπτυξη όρισε «μια ανάπτυξη που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του παρόντος χωρίς να διακυβεύεται η ικανότητα των μελλοντικών γενεών να ικανοποιούν τις δικές τους ανάγκες». Ενώ ο μορφωτικός οργανισμός του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών διατύπωσε την άποψη πως «οι πολιτικές συμφωνίες, τα οικονομικά κίνητρα ή οι τεχνολογικές λύσεις, δεν είναι αρκετά για την αειφόρο ανάπτυξη», αλλά όπως αναφέρει απαιτούνται «αλλαγές στον τρόπο που σκεπτόμαστε και δρούμε. Η εκπαίδευση παίζει καίριο ρόλο στην επέλευση αυτής της αλλαγής».
Σύμφωνα με την εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής κ. Σταυρούλα Μέλλη, ο αθλητισμός και οι φυσικές δραστηριότητες μπορούν να είναι εν δυνάμει αρωγοί της Εκπαίδευσης των μαθητών για την αειφόρο ανάπτυξη. Η αθλητική δραστηριότητα, η οποία διεξάγεται στο φυσικό περιβάλλον, οδηγεί τους συμμετέχοντες στην επαφή με τη φύση, στη γνωριμία με τη φύση, στον σεβασμό του φυσικού περιβάλλοντος, στην κατανόηση της αναγκαιότητας της ύπαρξής του, στην αναζήτηση μεθόδων, τρόπων για τη διατήρησή του, στον εντοπισμό και εν συνεχεία στον περιορισμό και στην εξάλειψη της επιβλαβούς για το περιβάλλον ανθρώπινης δραστηριότητας, με στόχο τη δημιουργία ενεργών πολιτών που με τις δράσεις τους και τις στάσεις ζωής τους, θα εξασφαλίσουν την αειφορία, άρα και τη βιωσιμότητα και το κυριότερο θα αποτελέσουν τη βάση των επόμενων γενεών.

«Στο εγχείρημά μας είχαμε συνοδοιπόρους τον διευθυντή του 3ου Δημοτικού Σχολείου Κάρλας Καναλίων κ. Γιώργο Μαγγόπουλο, ο οποίος στήριξε και συμμετείχε ενεργά σε πολλές δράσεις μας και τον Σύλλογο Διδασκόντων του 3ου Δημοτικού Σχολείου Κάρλας Καναλίων. Καθοριστικός παράγοντας για τη διενέργεια και διεξαγωγή του προγράμματος υπήρξε η αμέριστη υποστήριξη των γονέων των μαθητών/τριών, καθώς επίσης και των φορέων που συνέβαλαν στην υλοποίηση των βιωματικών μας δράσεων του Γ.Σ. Βελεστίνου, του ΕΟΣ Βόλου, του Ομίλου Αντισφαίρισης Μαγνησίας, της ΔΠΕ Μαγνησίας/Υπεύθυνο Κολύμβησης, αλλά και η συνεργασία μας με το 2ο ΔΣ Φερών Βελεστίνου» εξηγεί η ίδια.
Η κ. Σταυρούλα Μέλλη ανέφερε πως «στην προσπάθειά μας ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συμβολή του δημάρχου Ρήγα Φεραίου κ. Δημήτρη Νασίκα, ο οποίος συμμετείχε σε τηλεδιάσκεψη μέσω webex μαζί μας προκειμένου να ακούσει τις απόψεις και τις προτάσεις των μαθητών/τριών σχετικά με τη λίμνη Κάρλα και τις αθλητικές-φυσικές δραστηριότητες, που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν στην ευρύτερη περιοχή και στη συνέχεια να τοποθετηθεί, αλλά και να μοιραστεί μαζί με τους μαθητές/τριες σχεδιασμούς και έργα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Περιφέρειας Θεσσαλίας που πρόκειται να υλοποιηθούν άμεσα στην περιοχή».

Η ίδια επί της ευκαιρίας ευχαρίστησε πολύ όλους όσοι συνέβαλλαν σε αυτή την προσπάθεια. Σύμφωνα με την ίδια, τα περισσότερα συγχαρητήρια όμως αξίζουν στους μαθητές/τριες, που με την ενεργή τους δράση, τη συμμετοχή τους και την κατάλληλη καθοδήγηση, κατάφεραν να ξεπεράσουν τον εαυτό τους και ήρθε αυτό το αποτέλεσμα.
Στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Κάρλας Καναλίων συνηθίζεται κάθε χρόνο οι μαθητές των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων να συγκεντρώνουν κάποια χρήματα προκειμένου να μειώνεται το κόστος μιας εκδρομής που πραγματοποιείται στην Αθήνα (στη Βουλή). Φέτος, λόγω της υγειονομικής κρίσης, η εκδρομή, όπως και σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, δεν έγινε. Τα χρήματα αυτά οι μαθητές τα δώρισαν στο σχολείο και αγοράστηκε ένα tablet. «Όπως μάθαμε από την οργανωτική επιτροπή στο 1ο Βραβείο συμπεριλαμβάνει και μια δωρεά σε ψηφιακό υλικό (tablet) για τη σχολική μονάδα. Εύκολα λοιπόν συμπεραίνει κανείς, πόσο ανιδιοτελώς ενήργησαν οι μαθητές/τριες, προς όφελος του σχολείου τους, παρόλο που κάποιοι από αυτούς θα το αποχωριστούν μιας και θα μεταβούν στο Γυμνάσιο. Απέδειξαν έμπρακτα, πως ένα μικρό σχολείο (4θέσιο) της περιφέρειας μπορεί να κάνει μεγάλα πράγματα» σημείωσε για να προσθέσει: «Ως εκπαιδευτικός θεωρώ πολύ σημαντικό να «πείσουμε» τα παιδιά, να τα παρακινήσουμε, να τα καθοδηγήσουμε να κάνουν ωραία και διαφορετικά πράγματα στη ζωή τους, να θέτουν στόχους και να μαθαίνουν διασκεδάζοντας. Γιατί τα παιδιά είναι το μέλλον μας και αυτό πιστεύω, αποτελεί «επένδυση». Εύχομαι στους μαθητές και στις μαθήτριες του 3ου Δημοτικού Σχολείου Κάρλας Καναλίων να έχουν πολλές τέτοιες στιγμές στη ζωή τους και ακόμη περισσότερες διακρίσεις. Νιώθω πραγματικά τυχερή που συνεργάστηκα μαζί τους».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το