Τοπικά

Πρώτο πανελλήνιο βραβείο για το 2ο Λύκειο Νέας Ιωνίας

 

Στον αφρό των σχολείων στη χώρα κατάφερε να βρεθεί το 2ο Λύκειο Νέας Ιωνίας, με τμήμα της πρώτης τάξης, καθώς κατέκτησε το πρώτο βραβείο σε πανελλαδικό διαγωνισμό Γαλλοφωνίας ανάμεσα σε εκατοντάδες συμμετοχές ανά την Ελλάδα.

Η γαλλική πρεσβεία σε συνεργασία με το γαλλικό ινστιτούτο στην Ελλάδα, κάθε χρόνο, στο πλαίσιο του εορτασμού της Γαλλοφωνίας διοργανώνει έναν πανελλήνιο σχολικό διαγωνισμό, που απευθύνεται σε μαθητές σχολείων οι οποίοι διδάσκονται τη γαλλικά γλώσσα από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο.
Κάθε χρόνο προτείνεται ένα θέμα, το οποίο προσαρμόζεται ανάλογα με το επίπεδο γνώσης των γαλλικών. Στον φετινό διαγωνισμό συμμετείχε το 2οΓενικό Λύκειο Νέας Ιωνίας με δύο συμμετοχές από τις οποίες το Τμήμα Α1 με τους 18 μαθητές που έλαβαν μέρος κατάφερε να σκαρφαλώσει 1ο στη λίστα των νικητών για το αρχάριο επίπεδο, ανάμεσα σε αρκετά μεγάλα ιδιωτικά σχολεία της χώρας, αποτελώντας μαζί με το 4ο Πειραματικό Λύκειο Τρικάλων τα δύο μοναδικά σχολεία που διακρίνονται από όλη τη Θεσσαλία. Συγκεκριμένα, οι μαθητές, υπό την εμψύχωση και καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους, Ευτυχίας Δαμάσκου έπρεπε, σύμφωνα με το φετινό θέμα να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι με κάρτες, το οποίο ονομάζεται «το παιχνίδι των 7 οικογενειών».
Όπως εξηγεί οι μαθητές κλήθηκαν να κατασκευάσουν 7 οικογένειες ζώων, για παράδειγμα, τα ζώα του δάσους, τα ερπετά, κλπ., οι οποίες αποτελούνται από 4 κάρτες η καθεμία. Κάθε κάρτα έπρεπε να αφορά μια ιδιωματική έκφραση με βάση κάποιο ζώο της οικογένειας αυτής στη γαλλική γλώσσα, και μια ιδιωματική έκφραση με το ίδιο ζώο σε κάποια άλλη γλώσσα, ενώ οι φράσεις έπρεπε να συνοδεύονται από ανάλογη εικονογράφηση. Η όλη προσπάθεια άρχισε πριν από τον Δεκέμβριο και οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες. Μια ομάδα αναζήτησε τις ιδιωματικές φράσεις στα γαλλικά, δύο άλλες έψαξαν αντίστοιχες φράσεις σε άλλες γλώσσες με τα ίδια ζώα, ενώ μια ομάδα ανέλαβε πλήρως την εικονογράφηση.
Οι μαθητές εστίασαν σε πολλές γλώσσες και δεν περιορίστηκαν μόνο στα αγγλικά και τα ελληνικά, καθώς βρήκαν ιδιωματικές φράσεις με ζώα στα ρωσικά, στα κινεζικά, στα ισπανικά, στα καταλανικά, στα γερμανικά, στα ιταλικά, στα ρουμάνικα, μέχρι και στα afrikaans και στα λατινικά…
Η κ. Δαμάσκου η οποία κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη και έχει μεγάλη εμπειρία και πολλές διακρίσεις στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, αναφέρει ότι «Αυτό που κάναμε και πιστεύω άρεσε και στην κριτική επιτροπή του διαγωνισμού ήταν ότι στην εξαιρετική εικονογράφηση του κάθε ζώου συνδυάστηκε το νόημα της ιδιωματικής φράσης στα γαλλικά με το νόημα της φράσης στην άλλη γλώσσα. Για παράδειγμα, στα γαλλικά λέμε ότι «μιλάω γαλλικά όπως μια αγελάδα από την Ισπανία» ενώ στα κινεζικά υπάρχει η έκφραση «παίζω μουσική για μια αγελάδα». Οπότε αυτό που κάναμε ήταν μια αγελάδα στα χρώματα της σημαίας της Ισπανίας να μιλάει Γαλλικά κάνοντας λάθη και ταυτόχρονα να ακούει ένα πιάνο. Επίσης, η εικονογράφηση είναι τέτοια που μοιάζει σα να σου διηγείται μια ιστορία».
Η κ. Δαμάσκου αναφερόμενη στα οφέλη ανάλογων προσπαθειών τονίζει πως «Η συμμετοχή των μαθητών σε τέτοιους διαγωνισμούς τους δίνει την ευκαιρία να αναπτύξουν, να αναδείξουν τα ταλέντα, τις γνώσεις και τις γλωσσικές τους δεξιότητες. Επίσης, αξιοποιούν την έμπνευση και τη φαντασία τους, ενώ μαθαίνουν να συνεργάζονται και να διαπραγματεύονται τις ιδέες τους». Τα αποτελέσματα του φετινού διαγωνισμού ανακοινώθηκαν μέσα στον Μάρτιο που είναι και ο μήνας αφιερωμένος στη Γαλλοφωνία με την καθηγήτρια γαλλικών να εκφράζει την ευχή αυτή η διάκριση να εμπνεύσει και άλλα σχολεία της Μαγνησίας να λάβουν μέρος στο μέλλον.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το