Τοπικά

Πρώτο πανελλήνιο βραβείο για σχολική εφημερίδα για το 2ο Δημοτικό Βόλου σε πανελλήνιο διαγωνισμό

Το πρώτο βραβείο στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Εφημερίδας με θέμα «Ψυχής αγώνας άγονος- Αναζητώντας αχτίδες ελπίδας” 2023-2024 του εκπαιδευτικού οργανισμού “Ορίζοντες” απέσπασε η σχολική εφημερίδα του 2ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου με τον τίτλο «Έκτης news» με τους μαθητές να εστιάζουν μεταξύ άλλων και στο ζήτημα της ψυχικής υγείας.
Η σχολική εφημερίδα εκδίδεται από την ΣΤ’ Τάξη Δημοτικού. Η προσπάθεια άρχισε πέρυσι με τους μαθητές που ήταν στην Ε’ Τάξη και εκδόθηκαν επτά τεύχη, ενώ φέτος έχουν εκδοθεί τέσσερα. Πρόκειται συνεπώς για μια συστηματική προσπάθεια εκδόσεων φύλλων σχολικής εφημερίδας που δεν συναντιέται εύκολα σε κάποιο σχολείο.
Πέρυσι η εφημερίδα ασχολήθηκε με τους άξονες της βιώσιμης ανάπτυξης και έλαβε το τρίτο βραβείο στον διαγωνισμό από τους «Ορίζοντες». Φέτος στο τέταρτο τεύχος της εφημερίδας το επίκεντρο ήταν η ψυχική υγεία των μαθητών και των εφήβων και πώς τη βιώνουν. Μάλιστα πραγματοποιήθηκε και σχετική έρευνα με ερωτηματολόγιο. Βέβαια στη εφημερίδα αναλύονται και άλλα κοινωνικά, περιβαλλοντικά ζητήματα, υπάρχουν παιχνίδια, ποιήματα, ενδιαφέρουσες ειδήσεις. Οι μαθητές της ΣΤ’ Τάξης γίνονται πολύ συχνά μικροί δημοσιογράφοι και δείχνουν να το απολαμβάνουν. Η προσπάθεια των μαθητών στέφθηκε με επιτυχία, καθώς απέσπασαν το πρώτο βραβείο στην κατηγορία των δημοτικών. Η βράβευση του σχολείου θα πραγματοποιηθεί σήμερα.
Η δασκάλα της ΣΤ’ Τάξης και υπεύθυνη της σχολικής εφημερίδας ασχολείται εδώ και χρόνια με το συγκεκριμένο εγχείρημα. Πιστεύει στην αξία της εφημερίδας, ενώ και η ίδια θα ήθελε να γίνει δημοσιογράφος.
Μάλιστα εξηγεί πως την ιδέα της σχολικής εφημερίδας γέννησαν η ανάγκη για μια πιο ενδιαφέρουσα σχολική καθημερινότητα αλλά και ταυτόχρονα ένα εργαλείο μάθησης που θα συνδυάζει τον βασικό σκοπό του σχολείου, την απόκτηση γνώσης με περισσότερο ενδιαφέρον, με λιγότερη στείρα διδασκαλία. Ζούμε σε μια εποχή, όπου έχουμε σαν σχολείο να ανταγωνιστούμε τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τη δύναμη της εικόνας, την ταχύτητα της πληροφορίας, όλα αυτά δηλαδή που μαγνητίζουν το ενδιαφέρον των παιδιών και ταυτόχρονα κάνουν το σχολείο να φαίνεται ανιαρό…Εδώ λοιπόν ερχόμαστε εμείς, ο ρόλος των δασκάλων να εμπνεύσει, να προσφέρει ερεθίσματα, να δημιουργήσει μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ αυτών και των μαθητών που θα δημιουργήσει αυριανούς πολίτες με κριτική σκέψη, δημιουργικούς, εργατικούς. Και η έκδοση μιας σχολικής εφημερίδας μπορεί να καλλιεργήσει τα παραπάνω, καθώς πρόκειται για ένα έργο το οποίο απαιτεί έρευνα, επιλογή θεμάτων, επαφή με τη κοινωνία και εξάσκηση του γραπτού λόγου».
Σε δύο χρόνια έχουν εκδοθεί έντεκα τεύχη σχολικής εφημερίδας και η κάθε προσέγγιση είναι πολυπρισματική. Το τελευταίο τεύχος είχε 22 σελίδες, ενώ υπάρχουν και μόνιμες στήλες.
Η διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Βόλου κ. Δέσποινα Μουζαλά τόνισε πως η σχολική εφημερίδα εξελίσσεται σε ένα δυναμικό μέσο διαλόγου μεταξύ σχολικής κοινότητας, γονιών και ευρύτερης κοινωνίας.

Οι συμμετέχοντες μαθητές
Οι μαθήτριες και μαθητές της ΣΤ’ Τάξης που συμμετέχουν στην έκδοση της σχολικής εφημερίδας, είναι οι εξής: Αλ Μπανταουί Μοχάμαντ Νουρ, Αναγνώστου Δημήτρης. Αναστασιάδου Ελισάβετ, Γιάννης Αρχοντάκης, Γεωργαντζοπούλου Αλίκη, Γιαμούρογλου ‘Αρτεμις-Σμαρώ, Γκαϊταρτζής Γιώργος, Δαλαβέρης Στέφανος, Θέου Κατερίνα, Καραπάνου Λαμπρινή, Κίτσιου Παναγιώτα, Κοντορίζος Γιάννης, Κουκουμιάδου Ευαγγελία, Λάζογλου Νίκος, Μέμα Κλέα, Ορέστης Φώτης, Φούντα Γεωργία, Ψιώτας Άγγελος, Δασκαλοθανάση Μαρία Ευαγγελία.
Οι μαθητές σκέφτηκαν, αναζήτησαν πληροφορίες, συνεργάστηκαν, ανέλυσαν ζητήματα, εμπλούτισαν τον λόγο τους και σχημάτισαν απόψεις.
Μάλιστα σημαντικό ρόλο στην άντληση πληροφοριών διαδραματίζει η βιβλιοθήκη του σχολείου.
Η Μαρία-Ευαγγελία Δασκαλοθανάση τόνισε πως «η ψυχική υγεία είναι ένα θέμα που αγγίζει τους μαθητές και σχετίζεται με διάφορες καταστάσεις, όπως η μετάβαση στο Γυμνάσιο. Μέσω της σχολικής εφημερίδας μαθαίνουμε καλύτερα και τα γραμματικά φαινόμενα».
Από την πλευρά του ο Γιάννης Αρχοντάκης τόνισε πως «μέσω της εφημερίδας μαθαίνουμε για ζητήματα της κοινωνίας τα οποία δεν γνωρίζαμε, αναζητούμε πληροφορίες και τις επεξεργαζόμαστε βγάζοντας ένα ωραίο αποτέλεσμα».
Η Αλίκη Γεωργαντζοπούλου σημείωσε πως «γνωρίζουμε για ζητήματα εκτός σχολικού προγράμματος και μαθαίνουμε να αντιμετωπίζουμε τα θέματα με μια άλλη οπτική. Και η εφημερίδα, όπως παλιότερα, έτσι και τώρα μπορεί να έχει τον ρόλο της ενημέρωσης».
Ο Άγγελος Ψιώτας υπογράμμισε πως «μέσα από τη σχολική εφημερίδα συνεργαζόμαστε, βρίσκουμε τα άρθρα, τα συζητάμε και λειτουργούμε με ομαδικό πνεύμα».
Η Ελισάβετ Αναστασιάδου σημείωσε πως «η σχέση μας με τους δασκάλους μέσα από την εφημερίδα έγινε ακόμη πιο στενή. Μάλιστα θα θέλαμε και του χρόνου στο Γυμνάσιο να συνεχίσουμε την προσπάθεια για την έκδοση της εφημερίδας».

Προηγούμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το