Ελλάδα

Πρώτο κουδούνι στα σχολεία: Πότε ξεκινούν τα μαθήματα – Όλες οι αλλαγές

Χιλιάδες μαθητές ετοιμάζονται σιγά-σιγά να επιστρέψουν στα θρανία μετά τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Το υπουργείο Παιδείας δηλώνει έτοιμο για την πλήρωση μεγάλου ποσοστού των κενών θέσεων εκπαιδευτικών πριν το πρώτο κουδούνι στα σχολεία της επικράτειας.

Μάλιστα, η ηγεσία του υπουργείου στο πλαίσιο της σωστότερης προετοιμασίας της έναρξης της σχολικής χρονιάς προγραμμάτισε συναντήσεις με ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. Η πρώτη συνάντηση, με τη ΔΟΕ πραγματοποιήθηκε προχθές, Παρασκευή, σε «καλό κλίμα», όπως σχολίασε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΔΣ, Θανάσης Κικινής, ενώ η συνάντηση με την ΟΛΜΕ είναι προγραμματισμένη για αύριο, Δευτέρα.

Σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία κυμαίνονται στα περσινά επίπεδα, γύρω στις 30.000 δηλαδή, με τις 19.000 περίπου να αφορούν τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Η ηγεσία του υπουργείου πάντως, σύμφωνα με πηγές του ΑΠΕ-ΜΠΕ, στη συνάντηση που είχε ήδη με το προεδρείο της ΔΟΕ εμφανίστηκε καθησυχαστική και ξεκαθάρισε ότι στόχος αποτελεί να καλυφθεί το 70% των κενών με την πρώτη «φουρνιά» προσλήψεων αναπληρωτών, πριν μπουν στις αίθουσες οι μαθητές. Σύμφωνα με τον υπάρχοντα προγραμματισμό, οι πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών θα γίνουν 5-6 Σεπτεμβρίου.

Υπενθυμίζεται, ότι οι φετινές προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων θα γίνουν με βάση τους περσινούς πίνακες και η προθεσμία υποβολής αιτήσεων – δήλωσης περιοχών προτίμησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα https://opsyd.sch.gr/ λήγει αύριο, Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου.

Δίχρονη προσχολική
Για το σχολικό έτος 2019-20, η δίχρονη προσχολική αγωγή θα λειτουργήσει σε 103 δήμους, ενώ για 13 δήμους μετατέθηκε η εφαρμογή του μέτρου για το επόμενο σχολικό έτος (2020-21).

«Εξ αρχής ταχθήκαμε υπέρ της καθιέρωσης δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, από την ηλικία των 4 ετών», είχε αναφέρει σε σχετική της ανακοίνωση η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, τονίζοντας ότι «η απελθούσα κυβέρνηση δεν έδινε απαντήσεις και, όπως αποδείχθηκε, δεν είχε προβλέψει τρόπους επίλυσης των πρακτικών προβλημάτων που θα ανέκυπταν από την εφαρμογή της ρύθμισης».

Μεταφορά μαθητών στα σχολεία
Για τη μεταφορά των μαθητών στα σχολεία, το υπουργείο μερίμνησε, προσθέτοντας διάταξη στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με αυτήν, δίνεται παράταση μέχρι 30 Ιουνίου 2020 (από 30 Ιουνίου 2019 που ίσχυε) στην Οικονομική Επιτροπή των Περιφερειών, κατ εξαίρεση των κειμένων διατάξεων, ώστε να αναθέσει την εκτέλεση των σχετικών δρομολογίων μεταφοράς μαθητών στους προσωρινούς μειοδότες ή προσωρινούς αναδόχους, μέχρι την ολοκλήρωση των νέων διαγωνισμών. Η Επιτροπή μπορεί επίσης να παρατείνει έως τις 30-6-2020, την εκτέλεση των συμβάσεων που ήταν σε ισχύ στις 30-6-2019, σε περίπτωση που δεν έχουν αναδειχθεί μειοδότες ή προσωρινοί ανάδοχοι στους εκκρεμείς διαγωνισμούς, σύμφωνα με την προτεινόμενη ρύθμιση.

Στο «μικροσκόπιο» τα προγράμματα σπουδών και στοχευμένες παρεμβάσεις
Η υπουργός Παιδείας, έχει αναφέρει σε συνέντευξη ότι ήδη μελετάται ένα νέο πρόγραμμα σπουδών από το Δημοτικό έως το Λύκειο. Βασικό στοιχείο του προγράμματος σπουδών θα είναι ο εμπλουτισμός του με νέες εκπαιδευτικές θεματικές: εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεβασμός στον άλλο, προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, διατροφή και υγιεινή, είναι μερικές από αυτές.

Επίσης, η κ. Κεραμέως έχει τονίσει ότι θα καθιερωθεί ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός από τις τάξεις του γυμνασίου, ώστε να αναδεικνύονται οι κλίσεις και οι δεξιότητες των μαθητών.

Στο λύκειο, οι παρεμβάσεις που θα δρομολογηθούν χαρακτηρίζονται από την ηγεσία του υπουργείου «στοχευμένες». Από τη μία, αφορούν το Εθνικό Απολυτήριο και τις προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη. Από την άλλη, στόχος είναι να ενισχυθεί η εκμάθηση ξένων γλωσσών και γνώσεων πληροφορικής, καθώς επίσης και η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων (soft skills) –κριτική και συνθετική σκέψη και η ομαδική δουλειά— και ψηφιακών δεξιοτήτων (digital skills) –ψηφιακή χρήση, ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακά δικαιώματα, κ.ά.

Νομοθετικό έργο
Η ηγεσία του υπουργείου εργάζεται ήδη σε παράλληλους άξονες νομοθετικής παρέμβασης, που αφορούν σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, αλλά και στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Ωστόσο, δεν έχει καταστεί σαφής ο χρόνος κατάθεσης των σχετικών νομοθετικών παρεμβάσεων, καθώς, όπως σημειώνεται από το υπουργείο, αυτός θα καθοριστεί σε μεγάλο μέρος από την πορεία της διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς, αλλά και τον γενικότερο κυβερνητικό προγραμματισμό.

Πότε είναι η πρώτη ημέρα στα σχολεία
Το πρώτο κουδούνι για το σχολικό έτος 2019-2020 θα χτυπήσει στα σχολεία την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου. Το διδακτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 21η Ιουνίου του επόμενου έτους. Οι χρονικές περίοδοι από 1 μέχρι 10 Σεπτεμβρίου και από 15 μέχρι και 21 Ιουνίου μπορεί να αξιοποιούνται για την υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, ενώ τα σχολεία για το σχολικό έτος 2019 – 2020, θα ανοίξουν, σύμφωνα με το πρόγραμμα την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα για το πώς λειτουργούν τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, το διδακτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου 2019 και λήγει την 21η Ιουνίου του 2020.

Οι χρονικές περίοδοι από 1 μέχρι 10 Σεπτεμβρίου και από 15 μέχρι και 21 Ιουνίου μπορεί να αξιοποιούνται για την υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, ενώ τα σχολεία για το σχολικό έτος 2019 – 2020, θα ανοίξουν, σύμφωνα με το πρόγραμμα την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου.

Το διδακτικό έτος για τους μαθητές χωρίζεται σε τρία τρίμηνα.Το πρώτο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγει στις 10 Δεκεμβρίου, το δεύτερο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Δεκεμβρίου και λήγει στις 10 Μαρτίου και το τρίτο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Μαρτίου και λήγει στις 15 Ιουνίου.

Το υπουργείο ζητά από τις αρμόδιες διευθύνσεις τα εξής:

1.Nα γίνει μια πρώτη σαφής και ρεαλιστική καταγραφή των αναμενομένων τμημάτων Νηπιαγωγείων, Δημοτικών Σχολείων, Γυμνασίων, Ε.Π.Α.Λ. και Σ.Μ.Ε.Α.Ε., ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, σε συσχέτιση με τα αντίστοιχα περυσινά δεδομένα.
2.Να γίνει πλήρης αποτύπωση των Τμημάτων Νηπιαγωγείων, Δημοτικών Σχολείων, Γυμνασίων, Λυκείων, ΕΠΑ.Λ. και Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
3.Να οριστικοποιηθούν τα στοιχεία στο Πληροφοριακό Σύστημα myschool σχετικά με τους μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοίτησαν σε σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης», για την καταρχήν με πληρότητα και ακρίβεια επικαιροποίηση των στοιχείων για το σχολικό έτος 2018-2019, καθώς και την έναρξη καταχώρισης στοιχείων για το τρέχον σχολικό έτος 2019-2020 μέχρι την Παρασκευή 06/09/2019.
4.Να γίνει αποτύπωση της εικόνας εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, όπου αυτή είναι υποχρεωτική και ενημέρωση για τυχόν δυσχέρειες.
5.Να γίνει έλεγχος των κτηριακών εγκαταστάσεων των σχολικών μονάδων σε συνεργασία με τις υπηρεσίες των Δήμων μέχρι 03/09/2019.
6.Να γίνει επιβεβαίωση επάρκειας εξοπλισμού σε νεοανεγερθέντα σχολικά κτήρια, μέχρι 02/09/2019.
7.Να επιβεβαιωθεί η παραλαβή όλων των διδακτικών βιβλίων.
8.Να διερευνηθεί σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών, η ολοκλήρωση των ενεργειών για την έγκαιρη έναρξη των μεταφορών των μαθητών όλων των τύπων σχολικών μονάδων μέχρι 02/09/2019.

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το