Τοπικά

Προτεραιότητα τα μέτρα στον δρόμο-καρμανιόλα – Πρόταση για παρεμβάσεις στην περιοχή κόμβου Λαρίσης

Ένα θανατηφόρο τροχαίο στις 7 Φεβρουαρίου στάθηκε αφορμή για να εκπονηθεί από τη Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας πρόταση για βελτιωτικές παρεμβάσεις ασφάλειας στη διασταύρωση που βρίσκεται στο σηµείο καρμανιόλα όπου συναντιούνται η Εθνική Οδός Βόλου – Βελεστίνου και η Παλαιά Εθνική Οδός Βόλου – Λαρίσης.

Η διασταύρωση αυτή αποτελεί στην ουσία τµήµα ενός ευρύτερου κόµβου, της Εθνικής Οδού µε την Περιφερειακή Οδό του Πολεοδοµικού Συγκροτήµατος, καθώς βρίσκεται σε ελάχιστη απόσταση από τον ανισόπεδο κόμβο Λαρίσης της Περιφερειακής Οδού µε την Ε.Ο. Βόλου – Βελεστίνου.
Για την ακρίβεια βρίσκεται πολύ κοντά στην έξοδο του οδοστρώµατος του Ανισόπεδου κόµβου Λαρίσης και στην αρχή της λωρίδας επιτάχυνσης των εξερχοµένων από το διανεµητήριο οδόστρωµα στην Ε.Ο. Βόλου – Βελεστίνου, µε κατεύθυνση προς το Βόλο. Στην περιοχή έχουν συµβεί αρκετά σοβαρά τροχαία και κρίθηκε επιτακτική η ανάγκη αποτίµησης των υφιστάµενων συνθηκών και η διερεύνηση των τρόπων µέσω των οποίων θα ενισχυθούν οι συνθήκες οδικής ασφάλειας στην περιοχή.

Καρμανιόλα θανάτου
Στον διαµορφωµένο ισόπεδο κόµβο συµβάλει και µια χωµάτινη οδός, χωρίς περιορισµούς προσβάσεων, στο σηµείο όπου έχει ήδη διαχωριστεί η αρτηρία Βόλου – Βελεστίνου, από τον κλάδο του ανισόπεδου κόμβου Λαρίσης, που εισέρχεται στην Περιφερειακή οδό.
Επί της αρτηρίας (Ε.Ο. Βόλου-Βελεστίνου) έχει διαµορφωθεί πρόσθετη λωρίδα αριστερόστροφων κινήσεων, µε κατεύθυνση το τµήµα της Παλαιάς Εθνικής Οδού το οποίο έχει χρήσεις γης µε έντονη δραστηριότητα όπως συνεργεία, Πρατήρια Καυσίµων, Βιοτεχνίες, το εργοστάσιο της Χαλυβουργίας κλπ. Το ποσοστό των βαρέων οχηµάτων που κινείται επ’ αυτής είναι πάρα πολύ υψηλό. Στην περιοχή της διασταύρωσης, έχουν διαµορφωθεί προσβάσεις, χωµατόδροµοι, είσοδοι και έξοδοι των παρακείµενων, επί του κόµβου, χρήσεων γης οι οποίες έχουν καταστήσει την γεωµετρική διαµόρφωση δαιδαλώδη, επικίνδυνη και µη σύµφωνη µε τους κανονισµούς ασφάλειας . Σηµαντικό πρόβληµα διαπιστώνεται και στον υψοµετρικό σχεδιασµό της διασταύρωσης. Η Παλιά Εθνική βρίσκεται χαµηλότερα υψοµετρικά από την Εθνική Βόλου – Βελεστίνου µε αποτέλεσµα να υφίσταται ιδιαίτερα σηµαντικό πρόβληµα ορατότητας, ακόµα και σε συνθήκες πλήρους ηλιοφάνειας. Τα προβλήµατα ορατότητας είναι πολύ εντονότερα στη συµβολή της Π.Ε.Ο. µε το διανεµητήριο οδόστρωµα του Ανισόπεδου κόµβου. Τα προβλήµατα της έλλειψης ορατότητας, δεν είναι δυνατόν να αντιµετωπιστούν µε την ενίσχυση της κατακόρυφης και οριζόντιας σήµανσης.

Θανατηφόρα παγίδα
Kατά τη διάρκεια επιτόπιας αυτοψίας από τον αναπληρωτή διευθυντή της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας κ. Κ. Καραγιάννη έδειξαν ότι πέρα από τις νόµιµες και αρκετές παράνοµες κινήσεις, µε πλέον επικίνδυνες εκείνες κατά τις οποίες επιχειρούταν η πλήρης διάσχιση της Εθνικής Οδού, από οχήµατα που προσέρχονταν στον κόµβο είτε από την Π.Ε.Ο. Βόλου – Λάρισας, είτε από τον παρακείµενο χωµατόδροµο αποτυπώθηκε η κακώς εννοούµενη πλήρης ελευθερία κινήσεων που φαινοµενικά παρέχεται στους διερχόµενους οδηγούς.


Όπως σημειώνει ο ίδιος είναι προφανές, όλες αυτές οι κινήσεις δηµιουργούν πολλά σηµεία εµπλοκής -διασταυρώσεις κινήσεων οχηµάτων- τα οποία, αν αναλογιστεί κανείς και τις υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσονται στην αρτηρία λόγω της τεταµένης χάραξης, της κατωφέρειας αλλά και της έντονης έλλειψης ορατότητας, δηµιουργούν τεράστιο πρόβληµα Οδικής Ασφάλειας µε αποτέλεσµα να αναµένεται οποιαδήποτε στιγµή οδικό τροχαίο ατύχηµα µε ιδιαίτερη βαρύτητα και σφοδρότητα. Πρέπει να σηµειωθεί ότι οι αριστερόστροφες κινήσεις γίνονται χωρίς ύπαρξη σηµατοδότησης και η κίνηση βαρέων οχηµάτων (χαµηλή ταχύτητα, µεγάλος χρόνος εκκένωσης του κόµβου) επιτείνει στο µέγιστο το πρόβληµα της οδικής ασφάλειας.


Η αποδοχή της “Υπεραστικής Λειτουργίας” του Ισόπεδου Κόµβου, συνεπάγεται µια σειρά από µέτρα που είναι αδύνατον να υλοποιηθούν δεδοµένης της υφιστάµενης ανάπτυξης της περιοχής. Η µελέτη του Ανισόπεδου Κόµβου Λαρίσης θα έπρεπε να προβλέπει πλήρη αποκατάσταση των τοπικών µετακινήσεων και κινήσεων σε συνθήκες πλήρους ασφάλειας, µέσω αναµόρφωσης και ολοκλήρωσης της συνέχειας του τοπικού οδικού δικτύου.
«Είναι προφανές ότι για το συγκεκριµένο έργο δεν τηρήθηκαν στοιχειωδώς οι υφιστάµενες προδιαγραφές, ως εκ τούτου παρουσιάζονται σηµαντικότατα προβλήµατα οδικής ασφάλειας. Η µόνη ρεαλιστική λύση είναι να πάψει να θεωρείται -λειτουργικά και όχι διοικητικά- ως Υπεραστικός Ισόπεδος Κόµβος – ∆ιασταύρωση, να µελετηθεί ενδελεχώς και να λειτουργήσει ως Ισόπεδη ∆ιασταύρωση, ελεγχόµενη από φωτεινούς σηµατοδότες και να αναβαθµιστεί η οριζόντια και κατακόρυφη σήµανση. Μεγάλη έµφαση θα πρέπει να δοθεί και στον ανασχεδιασµό της Ασφάλισης (Στηθαία Ασφαλείας) σύµφωνα µε τις νέες προδιαγραφές.
Στην ίδια μελέτη, κατατέθηκε προτεινόµενο πρόγραµµα λειτουργίας των φωτεινών σηµατοδοτών ελέγχου του κόµβου. Απαραίτητη για την ασφαλή λειτουργία είναι και η εγκατάσταση προειδοποιητικών σηµατοδοτών παλλόµενης ένδειξης, σε απόσταση τουλάχιστον 100µ. προ του κόµβου.
Στις 7 Φεβρουαρίου σκοτώθηκε ένα 63χρονος όταν το δίκυκλο που οδηγούσε συγκρούστηκε με αυτοκίνητο.
Το δίκυκλο ουσιαστικά διαλύθηκε, ενώ ο 63χρονος οδηγός του άφησε την τελευταία του πνοή στο Νοσοκομείο Βόλου, όπου μεταφέρθηκε με βαριές και πολλές κακώσεις σε όλο του το σώμα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το