Τοπικά

Προτάσεις για αλλαγές στην πλατεία Αναύρου

Σχεδιασμός για αλλαγές στην πλατεία Αναύρου, με ανάπλασή της, όπου λόγω της διέλευσης και στάσης λεωφορείων δημιουργούνται χαοτικές καταστάσεις, προγραμματίζει η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας και επιμένει στο σενάριο της κυκλικής αστικής γραμμής 1-3 και 3-1.

Ο σχεδιασμός προβλέπει την υλοποίηση μίας κεντρικής νησίδας με φύτευση, καθώς και την επέκταση των προς τη θάλασσα πεζοδρομίων. Μέσω των παρεμβάσεων θα συντελεστεί μία ομαλοποίηση της κυκλοφοριακής ροής και των συνθηκών στάθμευσης στην περιοχή. Προτείνεται επίσης η πιλοτική υλοποίηση κυκλικών δρομολογίων της γραμμής 1-3 και 3-1 με στόχο την αρτιότερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Η υλοποίηση της κυκλικής γραμμής 1-3 και 3-1 έχει προταθεί κατά καιρούς. Με τον τρόπο αυτό και η συγκέντρωση λεωφορείων στην πλατεία Αναύρου θα περιοριστεί, σύμφωνα με τη Διεύθυνση, αλλά και οι επιβάτες της δημόσιας συγκοινωνίας θα εξυπηρετούνται ακόμα καλύτερα. Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις δεν διαταράσσουν την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας των οχημάτων και των πεζών και δεν επηρεάζουν τις ανάγκες ατόμων με αναπηρία (ΑMEA). Επιπλέον, η περιοχή που προτείνεται να γίνει η παρέμβαση δεν ανήκει στο Εθνικό οδικό δίκτυο, τις παρακαμπτηρίους οδούς και αυτές που το επηρεάζουν (σύμφωνα με τη Γενική μελέτη Μεταφορών και Κυκλοφορίας για την πόλη του Βόλου του ΥΠΕΧΩΔΕ).

Η Διεύθυνση αποτίμησε συστηματικά τις συνθήκες κυκλοφορίας και στάθμευσης, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί στην περιοχή της πλατείας Αναύρου. Πραγματοποιήθηκαν διαδοχικές αυτοψίες κατά τις πρωινές, απογευματινές και βραδινές ώρες. Οι αυτοψίες πραγματοποιήθηκαν καθημερινές και Σαββατοκύριακα, με στόχο την αποτίμηση των υφισταμένων γεωμετρικών και κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών της περιοχής. Παράλληλα καταμετρήθηκαν κυκλοφοριακοί φόρτοι και ροές οχημάτων και λεωφορείων. Διαπιστώθηκε ότι οι παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά το πρόσφατο παρελθόν, με διαγραμμίσεις επί του οδοστρώματος σε ένα πλαίσιο χωροθέτησης των σημείων στα οποία επιτρέπεται η στάση αστικών λεωφορείων, βελτίωσαν εν μέρει τις συνθήκες κυκλοφορίας και στάθμευσης στην περιοχή. Ωστόσο, καταγράφηκαν και αρκετές παρεκκλίσεις, ιδιαίτερα από οδηγούς του Αστικού ΚΤΕΛ που στάθμευαν τα λεωφορεία πέραν των χαραχθέντων ορίων και για χρονικά διαστήματα μεγαλύτερα των απαιτουμένων για την ακριβή επαναρρύθμιση των δρομολογίων, καθώς και από Ι.Χ. οχήματα που, ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες, κινούταν ανορθόδοξα και στάθμευαν άναρχα στην περιοχή. Οι παρεκκλίσεις, μείωναν το επίπεδο οδικής ασφάλειας και υποβάθμιζαν τις περιβαλλοντικές συνθήκες στην περιοχή, η οποία, ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο, αποτελεί υποδοχέα πλήθους επισκεπτών.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το