Τοπικά

Πρόταση από Βολιώτη φοιτητή στη Χωροταξία για σιδηροδρομική σύνδεση Βόλου-Βελεστίνου-Αλμυρού

Πρόταση για σιδηροδρομική σύνδεση του Βόλου με το Βελεστίνο και τον Αλμυρό παρουσίασε στο πλαίσιο της προπτυχιακής του εργασίας ο τελειόφοιτος φοιτητής του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Θεοδόσης Βελαλής.
Ο βολιώτης φοιτητής, αποφοίτησε από το Μουσικό σχολείο, και ασχολήθηκε με ένα θέμα που έχει απασχολήσει κατά καιρούς τους τοπικούς φορείς και τυχόν υλοποίησή του θα συμβάλλει στην ευρύτερη ανάπτυξη, κοινωνική και οικονομική.

 
Για την εκπόνηση της εργασίας του μεταξύ άλλων μελέτησε τις υπάρχουσες υποδομές, τα δημογραφικά στοιχεία και συζήτησε με τους εκπροσώπους αρμόδιων φορέων από τους τρεις Δήμους Βόλου, Αλμυρού και Ρήγα Φεραίου που εμφανίστηκαν θετικοί στην υλοποίηση της πρότασης.
Όπως τόνισε ο φοιτητής, «η διπλωματική μου εργασία αφορούσε στη διερεύνηση της αναγκαιότητας μιας σιδηροδρομικής σύνδεσης Βόλου-Βελεστίνου-Αλμυρού που έχει προταθεί από τον ΟΣΕ από τη δεκαετία του 90’, αλλά δεν έχει υλοποιηθεί. Στη μελέτη ερευνήσαμε, αν πρέπει και με ποια κριτήρια, να γίνει αυτή η σύνδεση. Και επιλέξαμε μια μεθοδολογία που ακολουθεί διάφορες αναλύσεις και κριτήρια. Επίσης εστιάσαμε στα ζητήματα της βιωσιμότητας, της αεριφορικότητας και της ανθεκτικότητας μιας τέτοιας πρότασης».
Ο φοιτητής προτείνει τη μικτή σιδηροδρομική σύνδεση Βόλου-Βελεστίνου-Αλμυρού που να συνδυάζει την επιβατική και μεταφορική.

 
Όπως εξήγησε η σύνδεση θα ξεκινά από τον Βόλο προς Βελεστίνο, όπου ήδη υπάρχει σιδηροδρομική γραμμή. Στη συνέχεια θα γίνεται σύνδεση Βελεστίνου-Αερινού μέσω της αναβάθμισης της μετρικής υποδομής που υπάρχει τώρα. Από το Αερινό θα κατασκευαστεί νέα σιδηροδρομική γραμμή για τη Νέα Αγχίαλο και θα επεκταθεί στον Αλμυρό, όπου θα κάνει στάση. Η σύνδεση θα καταλήγει στο Τσιγκέλι Αλμυρού με την προϋπόθεση πως εκεί θα αναπτυχθεί μια χρήση εμπορευματικού χαρακτήρα. Δηλαδή θα μπορούσε να μεταφερθούν οι εμπορικές χρήσεις του λιμανιού του Βόλου στο Τσιγκέλι Αλμυρού, όπου θα υπάρχει γενικότερα σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Το κόστος υλοποίησης της σιδηροδρομικής σύνδεσης αγγίζει τα 80-100 εκατομμύρια ευρώ, ένα μέρος των οποίων θα μπορούσαν να προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση».
Ο Θεοδόσης Βελαλής πρόσθεσε πως «μέσα από συνεντεύξεις που κάναμε με εκπροσώπους αρμόδιων φορέων φάνηκε ότι υπάρχει θετικό κλίμα για την υλοποίηση της πρότασης και ότι σε ένα μεγάλο ποσοστό % τα αποτελέσματα τόσο για την επιβατική όσο και την εμπορευματική κίνηση θα ήταν πολύ θετικά. Άλλωστε για τους επιβάτες το εισιτήριο θα είναι πιο φθηνό για να μεταβούν στον Αλμυρό, ενώ θα απαιτείται λιγότερος χρόνος για την πρόσβαση».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το