Τοπικά

Προσπάθεια των εμπόρων για απορρόφηση ανατιμήσεων

Το «ντόμινο» των ανατιμήσεων στις μεταφορές – εμπορευματοκιβώτια – ενέργεια, μετακυλίεται και στην εμπορική αγορά του Βόλου, με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Απ. Οντόπουλο να τονίζει ότι «προσπαθούμε να απορροφήσουμε τις ανατιμήσεις, αλλά οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να επιβιώσουν χωρίς κέρδος. Οι καταναλωτές να είναι προετοιμασμένοι για αυξήσεις σε προϊόντα και είδη».
Ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, επεσήμανε ότι σαν την φετινή καλοκαιρινή περίοδο, δεν υπήρξε άλλη στο παρελθόν και δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης με άλλες χρονιές. «Είχαμε τη περίοδο Ιουνίου – Ιουλίου έξαρση κρουσμάτων που επηρέασε την εμπορική κίνηση, όπως επίσης και μία βδομάδα με καύσωνα. «Μέρα που περνά δεν ξαναγυρνά» ανέφερε μεταξύ άλλων.

Εκπτώσεις
Όσον αφορά στην εμπορική κίνηση την περίοδο των εκπτώσεων, ο Πρόεδρος επεσήμανε ότι υπήρξαν κλάδοι που κινήθηκαν ανοδικά, άλλοι στα ίδια και άλλοι πτωτικά.
Λόγω του ότι φέτος πραγματοποιήθηκαν γάμοι, οι κλάδοι της ένδυσης, κουστούμια, γυναικεία φορέματα για γάμους, νυφικά, νυφικά παπούτσια κ.α. κινήθηκαν ανοδικά. Στα ίδια επίπεδα κινήθηκαν τα καλλυντικά και τα είδη σπιτιού, ενώ πτωτικά κινήθηκαν η ένδυση – καθημερινό ντύσιμο – βιβλία κ.ά.
Το e-shop κινήθηκε σε καλά επίπεδα, με τον πρόεδρο να επισημαίνει ότι «από την στιγμή που προστέθηκαν στο πρόγραμμα των επιδοτήσεων του υπουργείου περισσότερα καταστήματα, υπάρχει ανταγωνισμός. Κάποια μείνανε στάσιμα στο τζίρο τους, κάποια είχαν μείωση τζίρου. Πλέον στα φυσικά καταστήματα δε θα δούμε αυξήσεις τζίρων, καθώς τα κονδύλια διοχετεύονται στο digital marketing. Η πανδημία έχει αλλάξει τα δεδομένα και τις συνήθειες στο εμπόριο και το διαδίκτυα και τα ηλεκτρονικά καταστήματα κερδίζουν καθημερινά «έδαφος». Οι έμποροι θα πρέπει να καταλάβουν τη δύναμη του διαδικτύου. Υπάρχουν καταστήματα τα οποία δεν έχουν e-shop αλλά κάνουν διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αυξάνοντας σε μεγάλα ποσοστά τους τζίρους τους. Πλέον ο καταναλωτής θα κάνει ηλεκτρονικά έρευνα αγοράς και μετά θα αποφασίσει από πού θα αγοράσει το προϊόν που επιθυμεί».

Ανατιμήσεις
Ο κ. Οντόπουλος έκανε λόγο για μια προβληματική περίοδο, τονίζοντας ότι «προσπαθήσαμε όσο μπορέσαμε και θα προσπαθήσουμε όσο μπορούμε να απορροφήσουμε τις ανατιμήσεις που έχουν όλα τα είδη από τις μεταφορές. Το κόστος μεταφορών συνεχίζεται να αυξάνεται κι έχει επηρεάσει και τις συσκευασίες και τα ευρωπαϊκά προϊόντα. Αναπόφευκτα θα υπάρξουν αυξήσεις σε προϊόντα».
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, σημείωσε ότι η αύξηση του κόστους στα εμπορευματοκιβώτια από τρίτες χώρες έχει φτάσει στο 600% κι αυτό μετακυλίεται στους κλάδους.
«Κατανοούμε τα προβλήματα των καταναλωτών και θα προσπαθήσουμε όσο μπορούμε για τις τιμές, αλλά να είναι προετοιμασμένοι οι καταναλωτές για αυξήσεις. Η περίοδος είναι πολύ δύσκολη» τόνισε.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΣΑ

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το