Επιασαν τόπο οι συνεχείς πιέσεις και εκκλήσεις τόσο των ειδικών επιστημόνων συγκοινωνιολόγων, όσο και των ποδηλατών αλλά και συνολικά των πολιτών, οι οποίοι ζητούσαν και οι ελληνικές πόλεις να ανοίξουν με περισσότερο βιώσιμο προφίλ μετά την καραντίνα της πανδημίας, όπως ακριβώς είχε σχεδιαστεί εδώ και καιρό στα αστικά κέντρα του εξωτερικού. Ετσι, σε τροπολογία που θα κατατεθεί αύριο στη Βουλή περιλαμβάνεται και διάταξη που έχει εισηγηθεί υπουργείο Περιβάλλοντος, με την οποία θεσπίζονται γρήγορες διαδικασίες για την προσωρινή δημιουργία ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων.
Η πρόταση αυτή, η οποία αποτελεί τμήμα της δέσμης προτάσεων που είχε αποστείλει ο Σϋλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων στα συναρμόδια υπουργεία, ακολουθεί το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, την επεξεργάστηκαν ο υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Δημήτρης Οικονόμου και ο Γενικός Γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιος Μπακογιάννης και ουσιαστικά δίνει τη δυνατότητα στους δήμους με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής:
Επιπλέον το υπουργείο Περιβάλλοντος εκπονεί ήδη έναν οδηγό εφαρμογής των ρυθμίσεων αυτών που θα σταλεί στους δήμους. Αυτός θα περιλαμβάνει τις καλές πρακτικές από τη διεθνή εμπειρία και θα δίνει οδηγίες: για την ανακατανομή του οδικού χώρου, τη δημιουργία προσωρινών λωρίδων κίνησης του ποδηλάτου, τις ειδικές παρεμβάσεις για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας, τη δημιουργία προσωρινών επεκτάσεων πεζοδρομίων και λωρίδων πεζών. Ακόμη θα περιλαμβάνει προτάσεις σχεδιασμού για τη δημιουργία προσωρινών επεκτάσεων πεζοδρομίων για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων σε πλατείες, κοινόχρηστους χώρους και πεζοδρόμια.
«Η παρέμβαση μας για τη δημιουργία προσωρινών ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων ακολουθεί το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων και είναι ένα ακόμα όπλο ενάντια στη διασπορά του κορωνοϊού. Έτσι περιορίζουμε τον συγχρωτισμό κατά τις μετακινήσεις. Ταυτόχρονα όμως ενθαρρύνουμε το ποδήλατο που είναι το πιο φιλικό στο περιβάλλον μέσο μετακίνησης. Οι παρεμβάσεις αυτές είναι προσωρινές αλλά είμαι βέβαιος ότι θα μας δείξουν το δρόμο για πιο μόνιμες επιλογές. Οι πόλεις μας έχουν ανάγκη από περισσότερο ελεύθερο χώρο για πεζούς και ποδηλάτες». Επεσήμανε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης.
Να σημειωθεί ότι από τις 7 Μαίου ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων έχει αποστείλει επιστολή προς όλα τα συναρμόδια υπουργεία ζητώντας να δοθεί χρημαατοδότηση στους δήμους ώστε να εκπονηθούν άμεσα μελέτες εφαρμογής για την εκπόνηση «πράσινων αξόνων» και δικτύων πεζών και ποδηλάτων. Τα «πράσινα δίκτυα» θα συνδέουν σημαντικούς πόλους έλξης μετακινήσεων, μεταξύ των οποίων πάρκα, πλατείες αλλά και εκτός σχεδίου πόλης περιπατητικές διαδρομές.
Επιπλέον οι συγκοινωνιολόγοι ζητούσαν από τα συναρμόδια υπουργεία να προχωρησουν άμεσα στη σύνταξη κατευθυντηρίων οδηγιών και να θεσμοθετήσουν καινοτόμα μέτρα άμεσης εφαρμογής και χαμηλού κόστους, διασφαλίζοντας το υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας και κυκλοφορίας.
Ενδεικτικά ως μέτρα άμεσης εφαρμογής και χαμηλού κόστους πρότειναν:
Πηγή: Έθνος
Σφοδρές ριπές ανέμου και γιγάντια κύματα που πλημμυρίζουν μέχρι και αυτοκινητοδρόμους: μια καταιγίδα πλήττει τη…
Στον εορτασμό της Εθνικής Αντίστασης παρευρέθηκε ο αντιδήμαρχος Βόλου, Αργύρης Κοπάνας, εκπροσωπώντας τον Δήμαρχο,…
Θλίψη στην τοπική κοινωνία για τον θάνατο της 67χρονης Θεοδοσίας Τζούνη. Η κηδεία της θα…
Πανικό προκάλεσαν στους επιβάτες ενός αεροσκάφους Boeing 777-300 εχθές οι έντονες αναταράξεις που σημειώθηκαν κατά…
Καμπάνια ενημέρωσης σχετικά με την πρόληψη και προστασία από τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την…
Τον εφιάλτη που ζούσε στα χέρια του πατριού της στην Κω κατήγγειλε μία κοπέλα 16…