Ροή

Προσοχή στις χρεώσεις περιαγωγής – Καταργούνται από 15 Ιουνίου του 2017


Την προσοχή των καταναλωτών στις χρεώσεις περιαγωγής κινητής τηλεφωνίας, εφιστά ο Συνήγορος Καταναλωτή, διευκρινίζοντας ότι βάσει ευρωπαϊκού κανονισμού οι χρεώσεις μειώνονται σταδιακά από το τέλος Απριλίου έως τις 15 Ιουνίου οπότε καταργούνται πλήρως.

Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Συνήγορος Καταναλωτή, από τις 15 Ιουνίου 2017 καταργούνται όλα τα τέλη περιαγωγής για κλήσεις, αποστολή μηνυμάτων κειμένου, μηνυμάτων MMS και χρήση διαδικτύου μέσω κινητού τηλεφώνου (mobile internet) στο εξωτερικό, εντός της Ε.Ε., ενώ από 30.4.2016 έως τις 14.6.2017 θα ισχύουν μειωμένες χρεώσεις, σύμφωνα με τον Kανονισμό 2120/2015 της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Χάρη στον Kανονισμό αυτό, που ισχύει από 30.4.2016 και έχει ταυτόχρονη εφαρμογή στους καταναλωτές και των 28 κρατών μελών, η Ευρώπη θέτει τέρμα στις υπέρογκες χρεώσεις περιαγωγής, υπό τον όρο της λελογισμένης χρήσης.

Η χρονική περίοδος από 30 Απριλίου 2016 ως και 14 Ιουνίου 2017 ορίζεται από τον Κανονισμό ως μεταβατική. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου οι επιπλέον χρεώσεις περιαγωγής δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν:

  • τα 0,05 ευρώ ανά λεπτό για εξερχόμενες φωνητικές κλήσεις
  • τα 0,0114 ευρώ ανά λεπτό για εισερχόμενες φωνητικές κλήσεις
  • τα 0,02 ευρώ για μηνύματα κειμένου (SMS), και
  • τα 0,05 ευρώ ανά megabyte για χρήση διαδικτύου μέσω κινητού τηλεφώνου.
  • Οι τιμές αυτές δεν συμπεριλαμβάνουν Φ.Π.Α..

Οι καταναλωτές πρέπει να είναι προσεκτικοί: Αποτελεί υποχρέωση των εταιρειών τηλεπικοινωνίας και όχι πρόσθετη παροχή από αυτές, όπως αναφέρουν σε ορισμένες διαφημίσεις τους η κατάργηση των χρεώσεων περιαγωγής από τις 15 Ιουνίου 2017. Επίσης, για την περίοδο από 30 Απριλίου 2016 ως 14 Ιουνίου 2017 πρέπει να διευκρινίζουν με την εταιρεία τηλεπικοινωνιών της επιλογής τους, αν στο δικό τους πρόγραμμα παρέχεται ήδη η κατάργηση των χρεώσεων περιαγωγής ή αν θα χρεώνονται με μειωμένες τιμές και σε ποιο ποσό ανά λεπτό, με βάση τις ανωτέρω ανώτατες τιμές.

Σε περίπτωση παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών ή παράβασης των ανωτέρω οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλουν καταγγελία στην Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» ή, για διασυνοριακές διαφορές, στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδος.

Πηγή www.ethnos.gr

Share

Πρόσφατα άρθρα

Δημοσκόπηση Metron Analysis για ευρωεκλογές 2024: Η διαφορά ΝΔ με ΣΥΡΙΖΑ – Ποια τα σοβαρότερα προβλήματα

Προβάδισμα 14 ποσοστιαίων μονάδων καταγράφει στην πρόθεση ψήφου η Νέα Δημοκρατία έναντι του ΣΥΡΙΖΑ σε…

28 Μαΐου 2024

Μητσοτάκης: Με τις πολιτικές που πρεσβεύει ο Κασσελάκης βρεθήκαμε στο χείλος της χρεοκοπίας

«Οι Ευρωεκλογές θα καθορίσουν εν πολλοίς τις εξελίξεις στην Ευρώπη την επόμενη 5ετία. Η Ευρώπη…

28 Μαΐου 2024

Έκθεση της Κομισιόν για την ποιότητα των νερών κολύμβησης – Πεντακάθαρες οι θάλασσες της Ελλάδας

Το 95,8% των υδάτων κολύμβησης στην Ελλάδα είναι άριστης ποιότητας σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία…

28 Μαΐου 2024

Βρετανός σκότωσε Ρώσο με μια μπουνιά – Παρενόχλησε την κόρη του

Κατηγορίες για ανθρωποκτονία αντιμετωπίζει ένας 34χρονος Βρετανός που χτύπησε Ρώσο με συνέπεια ο δεύτερος να…

28 Μαΐου 2024

Κρήτη: Σύλληψη για δολοφονία 17 χρόνια μετά

Την υπόθεση δολοφονίας του κτηνοτρόφου Κώστα Κουνάλη μετά από 17 χρόνια φέρεται να εξιχνίασε η…

28 Μαΐου 2024

Κασσελάκης: «Στην Ελλάδα όλα είναι ακριβότερα» – Νέο βίντεο

Στο θέμα της ακρίβειας επανέρχεται ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Κασσελάκης με νέο βίντεο στα…

28 Μαΐου 2024