Τοπικά

Προσλαμβάνονται στις δουλειές που εκπαιδεύτηκαν

Είναι τόσο ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα, όσο και κίνητρα, που προσφέρει η Επαγγελματική Σχολή (ΕΠΑΣ) Μαθητείας του ΟΑΕΔ, δηλαδή το πρωί ο μαθητής να εργάζεται σε κάποια τοπική επιχείρηση του ιδιωτικού ή δημόσιου τομέα, λαμβάνοντας και οικονομικό βοήθημα και το απόγευμα να παρακολουθεί μαθήματα στο σχολείο. Κουραστικό και επίπονο για τους μαθητές, αλλά έχει αποδειχθεί ότι εκατοντάδες είναι κάθε χρόνο οι νέοι, που τα συνδυάζουν αρμονικά και τα δύο.
Στους 250 ανέρχονται φέτος οι φοιτούντες στην ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ και σχεδόν όλοι τους έχουν καταφέρει να βρουν μια εργασία το πρωί και το απόγευμα να λαμβάνουν γνώσεις.
Η εύρεση εργασίας για τους μαθητές στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση, ιδίως στην εποχή της κρίσης και τα θετικά αποτελέσματα πιστώνονται συνολικά στο σχολείο και ιδίως στο Γραφείο Διασύνδεσης της ΕΠΑΣ, που έχει αυτό το σκοπό, δηλαδή να εντοπίζει επιχειρήσεις, που θα δεχτούν τους μαθητές, για να κάνουν την πρακτική τους άσκηση.
Μάλιστα το ενθαρρυντικό στοιχείο είναι πως ένα 20% των μαθητών, συνεχίζει στους χώρους εργασίας και μετά την πρακτική του άσκηση.
Κομβικός για την εύρεση εργασίας στους μαθητές για να εκπονήσουν την πρακτική άσκηση, είναι ο ρόλος του Γραφείου Διασύνδεσης της ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ.
Ο υπεύθυνος του Γραφείου Διασύνδεσης, καθηγητής ηλεκτρονικών μηχανικών και μηχανολόγων, με ειδίκευση στη συμβουλευτική και τον προσανατολισμό, κ. Γιώργος Σπηλιόπουλος ανέφερε πως τα Γραφεία Διασύνδεσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Γ.Δ.Ε.Ε.) με την αγορά εργασίας λειτουργούν ήδη σε 30 ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ και η λειτουργία τους αναμένεται να επεκταθεί σε όλες τις Σχολές Μαθητείας.

Ο Γ. Σπηλιόπουλος

Ο ρόλος των Γ.Δ.Ε.Ε. είναι διττός και αφορά στην εξεύρεση περισσότερων θέσεων πρακτικής άσκησης για τους μαθητές των Σχολών και στην παρακολούθηση της επαγγελματικής πορείας των αποφοίτων τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Οι υπεύθυνοι των Γ.Δ.Ε.Ε. έχουν καταρτιστεί σε θέματα επαγγελματικής συμβουλευτικής και τεχνικών αναζήτησης εργασίας (υποβοήθηση στη σύνταξη C.V., σε συνεντεύξεις με επιχειρήσεις κ.λπ.).

 

Παραμένουν στις δουλειές τους
Για την πρακτική άσκηση ανέφερε πως «στις ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ φοιτά ένα σημαντικό ποσοστό της δύναμης των μαθητών μιας χρονιάς, οι οποίοι επιλέγουν την επαγγελματική εκπαίδευση και η Μαθητεία θεωρείται ως σημαντική και επιτυχημένη μορφή επαγγελματικής εκπαίδευσης, διότι περίπου τα 2/3 των αποφοίτων της προσλαμβάνονται από τις επιχειρήσεις, στις οποίες εκπαιδεύτηκαν.
Σε όλη την Ελλάδα λειτουργούν 51 ΕΠΑΣ Μαθητείας υπό την εποπτεία του ΟΑΕΔ.
Το Συμφωνητικό Μαθητείας προβλέπει εκπαίδευση σε επαγγελματική σχολή, που συνδυάζεται με αμειβόμενη εκπαίδευση-πρακτική άσκηση σε δημόσια ή ιδιωτική επιχείρηση.
Σκοπός είναι η παροχή επαγγελματικής εμπειρίας μέσα σε πραγματικές συνθήκες εργασίας σε νέους και νέες, οι οποίοι είναι απόφοιτοι τουλάχιστον της Α΄ Τάξης Λυκείου, ηλικίας 16 έως 23 ετών, έτσι ώστε να προετοιμαστούν για την είσοδό τους στην αγορά εργασίας.
Οι μαθητευόμενοι εισπράττουν αμοιβή, ενώ οι επιχειρήσεις που προσφέρουν Μαθητεία, επιδοτούνται από τον ΟΑΕΔ.
Αρκετοί δε είναι οι μαθητές των σχολών της ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ, που παραμένουν στις επιχειρήσεις ως εργαζόμενοι και στελέχη αυτών μετά τη λήψη του πτυχίου τους.
Σημαντική είναι η εμπειρία, η γνώση, αλλά κυρίως οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει το στελεχιακό δυναμικό του χώρου της εκπαίδευσης του ΟΑΕΔ».
Ο ίδιος πρόσθεσε πως «τα προγράμματα μαθητείας-πρακτικής άσκησης αποτελούν απάντηση σε μια σειρά από προκλήσεις, που αντιμετωπίζουν σήμερα τόσο οι επιχειρήσεις, όσο και η κοινωνία στο σύνολό της.
Τα επαγγέλματα του μέλλοντος θα απαιτούν μεσαίου έως υψηλού επιπέδου προσόντα και η ζήτηση για λιγότερο ειδικευμένους εργαζομένους θα συνεχίσει να μειώνεται.
Η οικονομία χαρακτηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από την καινοτομία και την τεχνολογία. Οι επιχειρήσεις έχουν ανάγκη από προσωπικό εκπαιδευμένο να χειριστεί τις αυξημένες απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου εργασίας και τις συνεχώς μεταβαλλόμενες τεχνολογίες».

 

Νέες προοπτικές για εύρεσηεργασίας
Στη «Θ» μίλησαν και μαθητές της ΕΠΑΣ, που κάνουν την πρακτική τους άσκηση και παράλληλα ετοιμάζονται με τις γνώσεις, για να βγουν ακόμη πιο δυναμικά στον επαγγελματικό στίβο.
Η 19χρονη Αλεξάνδρα Στάχτου από την ειδικότητα νοσηλευτικής δήλωσε πως εργάζεται το πρωί σε φυσικοθεραπευτήριο και οι παραστάσεις που έχει λάβει, είναι πολύ σημαντικές για τη συνέχιση της προσπάθειάς της. «Είμαι αισιόδοξη πως με τις γνώσεις που λαμβάνω στην ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ, θα καταφέρω να βρω και εργασία. Μέσα από την πρακτική άσκηση μαθαίνουμε πολλά».

Η Νικολέττα Ράμα

Από την πλευρά της η 20χρονη Νικολέττα Ράμα παρακολουθεί την ειδικότητα ηλεκτρονικών και κάνει την πρακτική της άσκηση σε εργαστήριο, που ειδικεύεται σε επισκευές.
«Μου αρέσει πολύ αυτό που κάνω και θέλω να δουλέψω στον τομέα των ηλεκτρονικών, μόλις αποφοιτήσω. Και μπορεί να είμαι γυναίκα και να μη συνηθίζεται η παρουσία του θηλυκού γένους στον χώρο των ηλεκτρονικών, αλλά αν σου αρέσει κάτι, θα τα καταφέρεις. Εξάλλου ο χώρος των ηλεκτρονικών έχει πολύ μέλλον», ανέφερε.
Ο 20χρονος πρόεδρος του συλλόγου των μαθητών Ηλίας Σιφνιώτης, που παρακολουθεί την ειδικότητα του μηχανικού αυτοκινήτων, δήλωσε πως μέσα από την ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ οι νέοι αποκτούν γνώσεις και εργασιακή εμπειρία. Έτσι ενδυναμώνουν πολύ τις προοπτικές τους, για να βρουν εργασία σε μια δύσκολη εποχή. Γι’ αυτό τον λόγο άλλωστε υπάρχουν και αρκετοί μαθητές, που αν και τελείωσαν κάποιο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, εγγράφηκαν στην ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ, για να εμβαθύνουν σε κάποια ειδικότητα και να ανοίξουν τους ορίζοντές τους για εύρεση εργασίας».

Ο Ηλίας Σιφνιώτης

 

Κομμώτριες, αρτοποιοί, ζαχαροπλάστες
Ο διευθυντής της ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ κ. Ναπολέοντας Κολοβός τόνισε πως σχεδόν το σύνολο από το μαθητικό δυναμικό του σχολείου έχει καταφέρει και βρήκε μια εργασία, για να κάνει την πρακτική άσκηση. Ο μαθητής λαμβάνει ένα οικονομικό βοήθημα γύρω στα 300 ευρώ τον μήνα, έχει ασφαλιστική κάλυψη και όσοι προέρχονται από μακρινές περιοχές, λαμβάνουν βοήθημα για τη διαμονή και στέγαση.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως κομμωτήρια, αρτοποιία και ζαχαροπλαστεία ζήτησαν να τους στείλουν και άλλους εκπαιδευόμενους, αλλά δεν είχαν άλλους, ενδεικτικό της μεγάλης ζήτησης που υπάρχει για αυτές τις ειδικότητες, όπως και για την ειδικότητα υπαλλήλων διοικητικών καθηκόντων. «Βέβαια υπάρχουν και άλλες ειδικότητες, που έχουν δημοφιλία, όπως των μηχανικών αυτοκινήτων, των νοσηλευτών. Γενικά μέσα στην κρίση ο θεσμός της ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ είναι πολύ δυνατός και με τη στήριξη των φορέων καταφέρνουμε και έχουμε ένα σημαντικό ποσοστό απασχόλησης για τους μαθητές. Ο θεσμός της Μαθητείας εφαρμόζεται για περισσότερα από 60 χρόνια, γι’ αυτό και έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των επαγγελματιών και των γονέων», κατέληξε.
ΦΩΤΗΣ ΣΠΑΝΟΣ

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το