Τοπικά

Το προσφυγικό τοιχογραφία στο 9ο Δημοτικό Ν. Ιωνίας

Μια ξεχωριστή τοιχογραφία που αναφέρεται μεταξύ άλλων στο ζήτημα του προσφυγικού με μια κοπέλα κεντρικό πρόσωπο και ένα παράθυρο, που συμβολίζει τη διέξοδο στο μέλλον μέσα από τη γνώση, δημιουργείται αυτές τις ημέρες στο 9ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας.
Μάλιστα παρεμβάσεις γίνονται και σε άλλα σχολικά και άλλα κτίρια Πρωταγωνιστές της όλης προσπάθειας είναι οι φορείς Jugend- και Kulturprojekt e.V. και UrbanAct οι οποίοι διοργανώνουν τη δράση UrbanArtVentures Vol.2, και που είναι αφιερωμένη στην αστική τέχνη. Η δράση υλοποιείται στo πλαίσιο του Eυρωπαϊκού Προγράμματος Εrasmus+.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση «30 Καλλιτέχνες από το χώρο του graffiti και του street art και youth workers από τη Γερμανία, τη Δανία, την Ελλάδα, την Ισπανία, την Ιταλία, την Ολλανδία και τη Σερβία φιλοτεχνούν επιφάνειες σχολικών κτιρίων, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και άλλων δημόσιων κτιρίων ενώ ταυτόχρονα συντονίζουν καλλιτεχνικά εργαστήρια με μαθητές των σχολείων και ιδρυμάτων προωθώντας τις εικαστικές παρεμβάσεις στον δημόσιο χώρο και τη διαπολιτισμική αλληλεπίδραση».

Ο διευθυντής του 9ου Δημοτικού Νέας Ιωνίας κ. Γιώργος Βαλής ανέφερε πως στο σχολείο φιλοτεχνείται αυτές τις ημέρες μια ξεχωριστή τοιχογραφία με το ευρύτερο θέμα του προσφυγικού. Άλλωστε πέρυσι το σχολείο μας φιλοξένησε προσφυγόπουλα από τις εγκαταστάσεις του πρώην Μόζα που ήρθαν στην Ελλάδα μέσω θαλάσσης για μια καλύτερη ζωή. Δεύτερον, μην ξεχνάμε πως το σχολείο μας λειτουργεί στη Νέα Ιωνία, μια περιοχή με έντονο το προσφυγικό χρώμα».

Ο ίδιος πρόσθεσε πως η ομάδα UrbanAct έχει ξεκινήσει τη δημιουργία μιας μεγάλης και ξεχωριστής τοιχογραφίας στην εξωτερική πλευρά του διδακτηρίου, επί της οδού Βουλγαροκτόνου. Είναι μια εικαστική παρέμβαση που πρόκειται να δώσει ιδιαίτερο χρώμα στο σχολείο μας. Η τοιχογραφία αναφέρεται σε μια νέα κοπέλα, συμβολίζοντας το αιώνιο πρόσωπο του πρόσφυγα, μέσα σε μια σχολική τάξη, όπου υπάρχει και το παράθυρο. Αυτό το παράθυρο συμβολίζει τη διέξοδο που μπορεί να δώσει η γνώση για την πρόοδο της ανθρωπότητας αλλά και την ενσωμάτωση που μπορούν να πετύχουν οι πρόσφυγες σε μια κοινωνία. Παράλληλα στο σχολείο είναι σε εξέλιξη και ένα εικαστικό εργαστήρι όπου οι μαθητές ζωγραφίζουν, δημιουργούν, και ψυχαγωγούνται υπό την καθοδήγηση των καλλιτεχνών.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το