Τοπικά

Προσφορές στην αγορά μετά τις εκπτώσεις

 

Μετά τις χειμερινές εκπτώσεις που ολοκληρώθηκαν το περασμένο Σάββατο 5 Μαρτίου, στην εμπορική αγορά της πόλης έχουν αρχίσει οι προσφορές σε μια προσπάθεια των εμπόρων, μήπως και μπορέσουν να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα και κρατήσουν ζωντανό το αγοραστικό ενδιαφέρον.
Βέβαια, όπως φάνηκε και στην περίοδο των εκπτώσεων, αυτό είναι μάλλον δύσκολο να συμβεί, τουλάχιστον στο προσεχές χρονικό διάστημα, λόγω της γενικότερης οικονομικής και κοινωνικής κατάστασης.
Οι περιορισμοί του κορωνοϊού, η απουσία κοινωνικής δραστηριότητας για ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού σε συνδυασμό με τον πόλεμο στην Ουκρανία, επέδρασε στην ψυχολογία του κόσμου και αυτό αποτυπώθηκε στην πολύ περιορισμένη κατανάλωση. Παράλληλα οι φουσκωμένοι λογαριασμοί σε ρεύμα και θέρμανση αφαίρεσαν το όποιο διαθέσιμο εισόδημα του κάθε νοικοκυριού που είχε να καταναλώσει για την αγορά διαφόρων ειδών ένδυσης και υπόδησης.
Η αντιπρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Βόλου κ. Έλλη Σαμουηλίδη ανέφερε πως «στις χειμερινές εκπτώσεις δεν υπήρξε δυστυχώς η αγοραστική κίνηση που θα περίμεναν οι έμποροι. Φαίνεται πως οι υποχρεώσεις των νοικοκυριών με τους λογαριασμούς ρεύματος και φυσικού αερίου, συνέβαλαν για να κινηθεί η κατανάλωση υποτονικά, παρότι τα ποσοστά των εκπτώσεων ήταν σε πολύ καλά επίπεδα».
Μάλιστα πρόσθεσε πως δύσκολα μπορεί να θυμηθεί χειρότερες από την άποψη της αγοραστικής κίνησης χειμερινές εκπτώσεις εδώ και αρκετά χρόνια.
Από την πλευρά του ο β’ αντιπρόεδρος της ΟΕΒΕΜ κ. Γιάννης Φόβος ανέφερε πως «ήταν μια πολύ δύσκολη περίοδος που δεν θύμιζε σε τίποτα ότι είχαμε εκπτώσεις από την άποψη της δουλειάς. Με πρόχειρους υπολογισμούς μπορούμε να πούμε πως η μείωση της κατανάλωσης σε σχέση με το 2019 άγγιξε το 25-30%. Και υπήρξαν πολλοί λόγοι για αυτή την εξέλιξη. Πρώτον, οι εκπτώσεις δεν πληρούν τις προϋποθέσεις, δηλαδή δεν είναι δυνατόν να ακολουθούν εκπτώσεις μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων. Έχουμε ζητήσει οι εκπτώσεις να διεξάγονται Φεβρουάριο και Αύγουστο. Δεύτερο, τα νοικοκυριά ήρθαν αντιμέτωπα με τα αυξημένα ποσά των λογαριασμών και τη γενικότερη ακρίβεια. Τρίτον, στο τρίτο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου που ελπίζαμε να υπάρξει κατανάλωση, ήρθε ο πόλεμος στην Ουκρανία και «πάγωσε» την κατάσταση. Ήταν οι χειρότερες χειμερινές εκπτώσεις που μπορούμε να θυμηθούμε και να αναφέρουμε ενδεικτικά πως από τις 7 το απόγευμα και μετά δεν κυκλοφορούσε άνθρωπος στην αγορά».
Μάλιστα πρόσθεσε πως από δω και πέρα οι έμποροι προβαίνουν σε προσφορές που σε ποσοστό κατά μέσο όρο διαμορφώνεται γύρω στο 20%. Μάλιστα οι προσφορές γίνονται σε ένα ποσοστό των ειδών.
Βέβαια και παρά τις προσφορές οι έμποροι εκτιμούν ότι η δύσκολη περίοδος θα συνεχιστεί με τους καταναλωτές να θέλουν αλλά να μην μπορούν να αγοράσουν λόγω της ακρίβειας .
«Ήδη έρχεται η δεύτερη φουρνιά των φουσκωμένων λογαριασμών και ο κόσμος είναι «παγωμένος» αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝ.ΕΜ.Υ. της ΕΣΕE), η πλειονότητα των επιχειρήσεων (71%) δηλώνει ότι πρόκειται να συνεχίσει τις προσφορές μετά το πέρας της περιόδου εκπτώσεων, εύρημα που αποτυπώνει τη συνεχή προσπάθεια των επιχειρηματιών για την κίνηση της αγοράς με ελκυστικότερες τιμές και την αναστροφή του αρνητικού κλίματος.
Οι χειμερινές εκπτώσεις δεν κινήθηκαν στα επίπεδα που προσδοκούσε το εμπόριο και η πλειονότητα των επιχειρήσεων (71%), ενώ το ενεργειακό κόστος έχει οδηγήσει το 73% των εμπόρων να αγοράζει ήδη σε υψηλότερες τιμές, και οι αυξήσεις φαίνεται ότι κυμαίνονται έως 30%.
Αυτά προκύπτουν από την ετήσια έρευνα για την κίνηση των πωλήσεων κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων σε πανελλαδικό δείγμα επιχειρήσεων.
Στο μεταξύ σημειώνεται ότι και εφέτος οι επιχειρήσεις που είχαν δυνατότητα πωλήσεων και εκτός φυσικού καταστήματος (τηλεφωνικές παραγγελίες, πωλήσεις μέσω κοινωνικών δικτύων, site, e-shop) εμφάνισαν ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με εκείνες που δεν είχαν.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το