Τοπικά

Προσφυγή ΤΕΕ για την απευθείας ανάθεση φύλαξης της ΔΕΥΑΜΒ σε εταιρεία security

IMG_20150313_112031

Αναφορά στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας – Στ. Ελλάδας κατέθεσε η Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ Μαγνησίας Νάνσυ Καπούλα, ζητώντας να ελεγχθεί η νομιμότητα της απόφασης του Προέδρου του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΜΒ για απεθείας ανάθεση της φύλαξης του κεντρικού κτιρίου της ΔΕΥΑΜΒ σε εταιρεία security, προϋπολογισμού 1.000 ευρώ, την ημέρα ψήφισης του Κανονισμού Άρδευσης.

Η κ. Καπούλα, η οποία είναι μέλος του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΜΒ, επισημαίνει μεταξύ άλλων στο κείμενο της αναφοράς της οτι, πέραν της ηθικής και πολιτικής πλευράς της υπόθεσης, η εν λόγω ανάθεση και απόφαση στερείται νομιμότητας, καθώς η συγκεκριμένη δαπάνη δεν εξυπηρετεί, ως λειτουργική, τους σκοπούς της Επιχείρησης, ενώ δεν προηγήθηκε απολύτως καμία δημοσιότητα ώστε να εκδηλωθεί ενδιαφέρον από περισσότερες ομοειδείς επιχειρήσεις και να επιλεγεί η ποιοτικά και οικονομικά προσφορότερη. Επίσης, διατυπώνει ερωτηματικά για την αιτία και τη σκοπιμότητα της απευθείας ανάθεσης σε ιδιωτική εταιρία φύλαξης, δεδομένης της παρουσίας, την ίδια χρονική στιγμή, ισχυρών αστυνομικών δυνάμεων.
Αναλυτικά η αναφορά:

Με την ιδιότητα του μέλους του Δ.Σ της ΔΕΥΑΜΒ, κρίνω σκόπιμο να θέσω υπόψη σας τα ακόλουθα:
Κατόπιν της υπ’ αριθμ. 90/13-03-2015 απόφασης του Προέδρου του Δ.Σ της Δ.Ε.Υ.Α.Μ.Β, η οποία υπογράφηκε από τον Αντιπρόεδρο της Δ.Ε.Υ.Α.Μ.Β κ. Στέργιο Παπαευσταθίου, (ΑΔΑ: Β5ΕΔΟΕΠΘ – ΤΝ4), εγκρίθηκε με απευθείας ανάθεση η φύλαξη του κεντρικού κτιρίου της Δ.Ε.Υ.Α.Μ.Β , προϋπολογισμού 1.000,00 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α, στην εταιρία “EUROPA SECURITY” της κ. Γκάφα Δήμητρας. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην ανωτέρω απόφαση, εγκρίθηκε η εφάπαξ εκτέλεση της φύλαξης του κεντρικού κτιρίου της ΔΕΥΑΜΒ, την Παρασκευή 13-03-2015, από ώρα 09:00 έως 15:00, από 20 συνολικά εκπαιδευόμενους φύλακες, ένστολους.
Πέραν της ηθικής και πολιτικής πλευράς της υπόθεσης, θεωρώ πως η εν λόγω ανάθεση και απόφαση στερείται και νομιμότητας, καθώς η συγκεκριμένη δαπάνη δεν εξυπηρετεί, ως λειτουργική, τους σκοπούς της Επιχείρησης, δεν προηγήθηκε απολύτως καμία δημοσιότητα ώστε να εκδηλωθεί ενδιαφέρον από περισσότερες ομοειδείς επιχειρήσεις και να επιλεγεί η ποιοτικά και οικονομικά προσφορότερη, ξεπερνά, δε, το προσήκον μέτρο, αντιβαίνοντας στην αρχή της οικονομικότητας, στην οποία υπόκεινται οι δημοσιονομικές δαπάνες (βλ. και απόφ. Ελ. Συν. 13/2011 – Τμ. VII).
Περαιτέρω η συγκεκριμένη παροχή από την ανωτέρω εταιρία φύλαξης, θεωρώ ότι δεν είχε απολύτως καμία αναγκαιότητα και δεν εξυπηρέτησε κανένα απολύτως σκοπό, ενόψει των κατωτέρω αναφερόμενων:
Αναλυτικότερα:
Την Παρασκευή, 13-03-2015 είχε οριστεί η ημέρα συνεδρίασης του Δ.Σ της ΔΕΥΑΜΒ για την ψήφιση του νέου Κανονισμού Ύδρευσης. Εξαιτίας της φύσης του θέματος και των αντιδράσεων που είχαν εκφραστεί, προηγήθηκε της συνεδριάσεως σχετική αναφορά του Δημάρχου Βόλου και Προέδρου του Δ.Σ της Δ.Ε.Υ.Α.Μ.Β, ενώπιον της κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Βόλου και κοινοποίηση στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κατόπιν των οποίων και προς αποφυγή ενδεχόμενων επεισοδίων, ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις, παρατάχθηκαν έξω από το κτίριο της Δ.Ε.Υ.Α.Μ.Β, καθ’ όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης, με σκοπό την προστασία των εγκαταστάσεων, των εργαζομένων, των εμπλεκομένων φορέων και των πολιτών.
Εύλογα λοιπόν, δημιουργείται η απορία, για την αιτία και τη σκοπιμότητα της ανωτέρω απευθείας ανάθεσης σε ιδιωτική εταιρία φύλαξης, δεδομένης της παρουσίας, την ίδια χρονική στιγμή, ισχυρών αστυνομικών δυνάμεων, οι οποίες σαφώς και πέρα κάθε αμφιβολίας, εγγυώνται την προστασία τόσο των εγκαταστάσεων της ΔΕΥΑΜΒ, όσο και των εργαζομένων, φορέων, πολιτών και υπερέχουν σε εξοπλισμό και εκπαίδευση, σε σχέση με τις υπηρεσίες που δύναται να παρέχει η οποιαδήποτε ιδιωτική εταιρία φύλαξης (security), έναντι άσκοπης – κατά τη γνώμη μου – δαπάνης χρήματος της ΔΕΥΑΜΒ το οποίο προέρχεται αποκλειστικά από την καταβολή τελών ύδρευσης και αποχέτευσης από τους κατοίκους του Δήμου Βόλου.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την ανωτέρω απόφαση, η διάθεση πίστωσης ποσού 1.000,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α θα γίνει σε βάρος του Κ.Α 61.90.004 του προϋπολογισμού εξόδων έτους 2015, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 18/2015 απόφαση του Δ.Σ.
Σε κάθε περίπτωση στην αναφερόμενη απόφαση δεν προσδιορίζονται οι προς φύλαξη χώροι, η έκταση και το είδος αυτών, παρά γίνεται γενικά σε δημόσιους χώρους της επιχείρησης. (Βλ. Ε.Σ. Πράξη VII Tμήματος 169/2011 )
Εξάλλου κατ’ αναλογική εφαρμογή της παρ. 11 του αρ. 21 του Ν. 3731/2008 «οι ανάγκες των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού, για την εν γένει φύλαξη και φρούρηση των κτιρίων, εγκαταστάσεων και χώρων τους, καθώς και για τη συνοδεία χρηματαποστολών, είναι δυνατόν να καλύπτονται, κατόπιν σχετικού μειοδοτικού διαγωνισμού, από επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, που λειτουργούν νομίμως»
Δεν έχει τηρηθεί η διαδικασία του αρ. 68 του Ν. 3863/2010 όπως τροπ. με το αρ. 22 του Ν. 4144/2013 (Βλ. και ΕΣ ΠράξηVII Tμήματος 157/2011)

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, θεωρώ υποχρέωσή μου, να σας ενημερώσω για το περιεχόμενο της υπογραφείσας υπ’ αριθμ. 90/13-03-2015 απόφασης του Προέδρου του Δ.Σ της Δ.Ε.Υ.Α.Μ.Β, η οποία υπογράφηκε από τον Αντιπρόεδρο της Δ.Ε.Υ.Α.Μ.Β κ. Στέργιο Παπαευσταθίου, (ΑΔΑ: Β5ΕΔΟΕΠΘ – ΤΝ4), σε περίπτωση που τυχόν δεν έχει υποπέσει στην αντίληψή σας, αν και το θέμα απασχόλησε ήδη, τα τοπικά έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, προκειμένου να έχετε τη δυνατότητα να ασκήσετε εμπρόθεσμα αυτεπάγγελτο έλεγχο νομιμότητάς της.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το