Αθλητισμός

Πρόσφεραν πλούσιο θέαμα τα σκάφη που μετείχαν στον αγώνα του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Βόλου Ανοικτής Θαλάσσης

Με επιτυχία διεξήχθη και φέτος ο καθιερωμένος ιστιοπλοϊκός αγώνας όρτσα-πρύμα για σκάφη ανοικτής θαλάσσης με την επωνυμία «Βόλος Ι» που διοργάνωσε ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Βόλου Ανοικτής Θαλάσσης (Ι.Ο.Β.Α.Θ.).
Σε πείσμα των συνθηκών που μας ταλαιπωρούν φέτος λόγω του Covid-19, αλλά και κόντρα στις οργανωτικές δυσκολίες, ο όμιλος κατάφερε να φέρει σε πέρας ,τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα Υγειονομικά Πρωτόκολλα, έναν αγώνα ομολογουμένως δύσκολο. Και αυτό γιατί οι αγώνες τύπου όρτσα-πρύμα, απαιτούν αρκετό δυναμικό τόσο σε έμψυχο υλικό που θα στελεχώσουν την επιτροπή του αγώνα, όσο και σε σκάφη επιτροπής, σημαδούρες κλπ. Όλα είναι απαραίτητα για τον σωστό και γρήγορο καθορισμό της διαδρομής ανάμεσα στις ποντισμένες σημαδούρες τόσο ως προς την απόσταση (1,5 ν.μ. μεταξύ τους) όσο και ως προς την διεύθυνση του ανέμου, δηλαδή η Νο 1 σημαδούρα πρέπει να είναι ποντισμένη ακριβώς στην διεύθυνση του ανέμου κατά τη διάρκεια του αγώνα. Με τον άνεμο σε κέφια με ένταση γύρω στα πέντε Μποφόρ και από σταθερή διεύθυνση (που διευκόλυνε και το έργο της επιτροπής), τα οκτώ συμμετέχοντα σκάφη κινούνταν με γρήγορες ταχύτητες πίσω από την γραμμή εκκίνησης προκειμένου να επιτύχουν την καλύτερη δυνατή τοποθέτηση πριν το σήμα της εκκίνησης, που δόθηκε στις 15.45, της Πέμπτης 17/9.

Πραγματοποιήθηκαν δυο ιστιοδρομίες των 6.ν.μ. έκαστη, ενώ ο δυνατός αέρας αποδείχθηκε σύμμαχος των αγωνιζομένων προσφέροντας παράλληλα και θέαμα, που ο καθένας μπορούσε να παρακολουθήσει από την στεριά, καθώς το στήσιμο του στίβου ήταν στον κόλπο του Βόλου μπροστά από την πλαζ των Αλυκών.
Τα σκάφη ανέβαιναν όρτσα (κόντρα στον άνεμο) το πρώτο σκέλος του στίβου (1.5 ν.μ.) μέχρι την Νο 1 σημαδούρα με τις τζένοες (πανιά πλώρης), ενώ στο κατέβασμα χρησιμοποιούσαν τα μπαλόνια τους, δηλαδή τα μεγάλα πολύχρωμα πανιά και περιπλέοντας την Νο 2 σημαδούρα ξανανέβαιναν στην Νο1 για να επαναλάβουν άλλη μια φορά δηλαδή, το ίδιο πριν τερματίσουν. Πρώτο στον τερματισμό στις 16.43’.57’’ έφτασε, το καινούργιο σκάφος του στόλου, Hakuna Matata ακολουθούμενο από τα Meliploe στις 16.46’.25’’ και Fairytale στις 16.46’.36’’. Με τον τερματισμό και του τελευταίου σκάφους στην 1η ιστιοδρομία, στις 17.25 δόθηκε το σήμα για την εκκίνηση της 2ης. Ο δυνατός αέρας, βέβαια, δυσκόλεψε σε κάποιες περιπτώσεις τα αγωνιζόμενα σκάφη, προκαλώντας είτε καθυστερήσεις, είτε ακόμη και ζημιές αλλά και εγκαταλείψεις δυο σκαφών. Και στη 2η ιστιοδρομία πρώτο τερμάτισε το Hakuna Matata στις 18.21’.20’’ ακολουθούμενο από το Fairytale στις 18.22’.12’’. Μετά την ολοκλήρωση και των δυο προγραμματισμένων ιστιοδρομιών τα
αποτελέσματα έχουν ως εξής:

1η ιστιοδρομία: 1) Hakuna Matata με κυβερνήτη τον Ευθύμιο Μπάστη, 2) Meliploe με κυβερνήτη τον Αθανάσιο Πινιάρη, 3) Fairytale με κυβερνήτη τον Αρίστο Χατζησταματίου, που ισοβάθμησε με 3,5 πόντους ποινής με το Andromeda με κυβερνήτη τον Απόστολο Πλάκα.
2η ιστιοδρομία: 1) Hakuna Matata με κυβερνήτη τον Ευθύμιο Μπάστη, 2. Fairytale με κυβερνήτη τον Αρίστο Χατζησταματίου, 3) Maxima με κυβερνήτη τον Βασίλειο Κανατούλα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το