Τοπικά

Προσέλκυση Ελλήνων τουριστών στη Θεσσαλία- Με 67% αφίξεις από 2010 έως 2014 εντάσσονται ως στόχος σε μελέτη του ΣΕΤΕ

Η στρατηγική στόχευσης για τη Θεσσαλία είναι ο Έλληνας τουρίστας, σύμφωνα με προσχέδιο έρευνας -marketing plan που εκπόνησε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, με χρηματοδότηση της 3Ε . Σύμφωνα με τη μελέτη, οι στόχοι για την εσωτερική αγορά είναι η αύξηση μεριδίου και της διάρκειας παραμονής των Ελλήνων επισκεπτών με απώτερο σκοπό την περαιτέρω ενίσχυση της Θεσσαλίας ως προορισμό διακοπών και αναψυχής στο ελληνικό κοινό.

Η Ελληνική αγορά αποτελεί ιδιαίτερη ευκαιρία στόχευσης για τη Θεσσαλία, καθώς ο Έλληνας τουρίστας, ενδιαφέρεται για τουριστικούς προορισμούς που δεν παρουσιάζουν μαζική προσέλευση επισκεπτών και χαρακτηρίζονται από την αυθεντικότητα, την ηρεμία, το απαράμιλλο φυσικό τοπίο, τη γνήσια φιλοξενία και την παραδοσιακή κουζίνα.
Οι δύο «ανταγωνιστικοί» προορισμοί της Θεσσαλίας είναι τα Τρίκαλα και το Πήλιο.
Οι Περιφερειακές Ενότητες Λάρισας και Καρδίτσας προσελκύουν σημαντικό αριθμό αφίξεων από Έλληνες επισκέπτες. Το μέσο ποσοστό αφίξεων από Έλληνες ήταν 80% και 96% αντίστοιχα για τις δύο Περιφερειακές Ενότητες κατά τα έτη 2010-2014.
Η ελληνική αγορά διαχρονικά παρουσίασε δυναμική σε επίπεδο αφίξεων για την Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας και Σποράδων (με 67% μέσο ποσοστό αφίξεων από Έλληνες για τα έτη 2010-2014).
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας παρουσιάζει πολύ υψηλά σκορ ικανοποίησης στις πτυχές της Εξυπηρέτησης, της Καθαριότητας, της Τοποθεσίας και των Δωματίων των ξενοδοχειακών υποδομών της. Σημαντικό στοιχείο, η διαχρονική άνοδος του γενικού δείκτη ποιότητας Global Review Index που έκλεισε στο 89,3% το 2015.
Τόσο οι Σποράδες, όσο και η υπόλοιπη Θεσσαλία επιτυγχάνουν υψηλά επίπεδα ικανοποίησης πελατών των ξενοδοχείων που την επισκέπτονται, σε σύγκριση με τους κύριους εγχώριους ανταγωνιστές τους. Οι Σποράδες εμφανίζουν σε όλους τους δείκτες την 2η καλύτερη πίσω από τις Κυκλάδες. Όσον αφορά στη Θεσσαλία, εμφανίζει σε όλες τις κατηγορίες την καλύτερη τιμή (εκτός από τους δείκτες GRI και Εξυπηρέτηση) πίσω από τις Κυκλάδες και τις Σποράδες.
Οι Περιφερειακές Ενότητες Μαγνησίας & Σποράδων και Τρικάλων παρουσίασαν διαχρονικά τα υψηλότερα επίπεδα αφίξεων κατά την περίοδο 2010 μέχρι 2014.
Για την Περιφέρεια Θεσσαλίας ελκυστική αγορά θεωρείται η Πολωνία, η Σερβία, η Ρουμανία και η Ρωσία.
Η μελέτη συστήνει στόχευση και ενίσχυση του μεριδίου αγοράς σε υφιστάμενες δυναμικές αγορές και αξιοποίηση ζήτησης από ανερχόμενες ελκυστικές αγορές με σκοπό την προσέλκυση επισκεπτών με ενδιαφέροντα που ταιριάζουν με το τουριστικό προϊόν και τις προσφερόμενες εμπειρίες της Περιφέρειας.

Η «ακτινογραφία» των Νομών
Το έτος 2015 η Περιφέρεια Θεσσαλίας είχε συνολικά 171.383 διεθνείς αφίξεις στα αεροδρόμια Σκιάθου και Αγχιάλου.
Η κύρια αγορά προέλευσης διεθνών αφίξεων είναι η Αγγλία (43,9%).
Με βάση το ποσοστό αφίξεων ακολούθησαν οι αγορές της Ιταλίας (15,1%), της Σουηδίας (7,2%) και της Αυστρίας (5,9%).
Χαμηλότερο ποσοστό αφίξεων παρουσίασαν οι αγορές της Νορβηγίας (5%), της Δανίας (3,6%) και της Γερμανίας (3%).
Για την Περιφερειακή Ενότητα Καρδίτσας, η κύρια αγορά βάσει αφίξεων είναι η Ελλάδα (96% του συνόλου των αφίξεων).
Για την Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας, κύρια αγορά βάσει αφίξεων αποτελεί η Ελλάδα (——80% του συνόλου των αφίξεων).
Για την Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας και Σποράδων, οι αφίξεις από Έλληνες επισκέπτες αποτελούν το 67% του συνόλου των αφίξεων.
Το έτος 2014, η Περιφέρεια Θεσσαλίας παρουσίασε μείωση στις αφίξεις και διανυκτερεύσεις από Έλληνες επισκέπτες σε σύγκριση με το έτος 2010. Όσον αφορά στους διεθνείς επισκέπτες, το 2014 οι αφίξεις και διανυκτερεύσεις ήταν σημαντικά αυξημένες σε σχέση με το έτος 2010.
Για το έτος 2015, η Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας και Σποράδων είχε τη μεγαλύτερη δυναμικότητα ξενοδοχειακών υποδομών με το 73,7% του συνολικού αριθμού ξενοδοχειακών μονάδων, το 69,2% του συνολικού αριθμού κλινών και το 68,89% του συνολικού αριθμού των δωματίων στην Περιφέρεια.
Το σύνολο των ενοικιαζόμενων δωματίων καταγράφεται στη Μαγνησία (77%) με τις άλλες ενότητες να έχουν σχετικά μικρό δυναμικό. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στη νησιωτικότητα (Σποράδες) της Π.Ε. Μαγνησίας και στην αυξημένη τουριστική κίνηση που παρατηρείται κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες.
Η Μαγνησία διαθέτει 1.304 μονάδες, 8.171 δωμάτια και 19.091 κλίνες.
Η συγκέντρωση των επιπλωμένων κατοικιών καταγράφεται στο σύνολό της στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας (98%), υψηλότερο και από των ενοικιαζόμενων δωματίων (77%), αντανακλώντας τη ζήτηση για καταλύματα που παρατηρείται κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες.
Κατά το διάστημα 2010-2014, η Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας και Σποράδων σημείωσε σημαντική μείωση στις αφίξεις κατά 14,2% το έτος 2012 και συνέχισε με ανοδική πορεία μέχρι το 2014, όπου πραγματοποιήθηκαν 339.072 αφίξεις.
Τα υψηλότερα επίπεδα αφίξεων για τους Έλληνες επισκέπτες σημειώθηκαν το έτος 2010, με 593.007 αφίξεις. Μετά το 2012, υπήρξε μείωση των αφίξεων από Έλληνες, με εξαίρεση το έτος 2013 όπου οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 2,7% (σε σχέση με το 2012). Τα υψηλότερα επίπεδα αφίξεων για τους διεθνείς επισκέπτες σημειώθηκαν το έτος 2014, με 288.400 αφίξεις.
Οι διεθνείς αφίξεις ακολούθησαν ανοδική πορεία κατά την περίοδο 2010-2014, με εξαίρεση το έτος 2012 όπου σημειώθηκε μείωση κατά -18%..
Η Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας & Σποράδων σημείωσε με διαφορά το μεγαλύτερο αριθμό διανυκτερεύσεων διαχρονικά με μέσο όρο 1.200.000 διανυκτερεύσεις κατά τα έτη 2010 μέχρι 2014.
Το έτος 2014 το ποσοστό των αφίξεων που πραγματοποιήθηκαν από Έλληνες επισκέπτες ήταν 63%, ενώ το ποσοστό των αφίξεων από διεθνείς επισκέπτες ήταν 37%. Συνεπώς στο σύνολο της Περιφέρειας Θεσσαλίας, το ποσοστό αφίξεων των Ελλήνων επισκεπτών είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο των διεθνών επισκεπτών.
Οι διανυκτερεύσεις που υλοποιήθηκαν από Έλληνες επισκέπτες είχαν πτωτική πορεία, με εξαίρεση το έτος 2013 όπου σημειώθηκε ελάχιστη αύξηση.
Ο αριθμός των διανυκτερεύσεων σημείωσε μείωση κατά 19,3% σε σύγκριση με το 2010.
Ο αριθμός των διανυκτερεύσεων από διεθνείς επισκέπτες παρουσίασε πτώση το 2012, κατά 7,6% (σε σχέση με το 2011). Κατά τα δύο επόμενα έτη σημειώθηκε αύξηση με αποτέλεσμα το 2014 ο αριθμός των αφίξεων να φτάσει τις 919.000.
Το ποσοστό των διανυκτερεύσεων από Έλληνες επισκέπτες σημείωσε μείωση διαχρονικά, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό από διεθνείς επισκέπτες σημείωσε αύξηση.
Κατά τα έτη 2010-2015, το ποσοστό των αφίξεων από Έλληνες επισκέπτες ήταν μεγαλύτερο από το αντίστοιχο ποσοστό αφίξεων των διεθνών επισκεπτών. Το έτος 2014 η διαφορά της κατανομής των διανυκτερεύσεων ήταν σημαντικά μικρότερη, επειδή το 53% των συνολικών διανυκτερεύσεων υλοποιήθηκε από Έλληνες επισκέπτες, ενώ το 47% των διανυκτερεύσεων από διεθνείς επισκέπτες.

Το πλήγμα της Ryanair
Από το 2011 υφίσταται στη Θεσσαλία -αεροδρόμιο Αγχιάλου- σταδιακή μείωση των διεθνών αφίξεων με τη μεγαλύτερη να παρουσιάζεται το 2015, όπου οι διεθνείς αφίξεις μειώθηκαν κατά περίπου 63%. Οι αφίξεις εσωτερικού κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα με αποκορύφωμα το 2015 με 300 συνολικά αφίξεις εσωτερικού. Συνολικά 7 αεροπορικές προσγειώνονται στο αεροδρόμιο και συνδέουν τη Θεσσαλία με αγορές, όπως η Αγγλία, η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Αυστρία, η Ιταλία και η Γαλλία.
Το αεροδρόμιο της Σκιάθου υφίσταται διαχρονική αύξηση των διεθνών αφίξεων κατά 50.000 (46%) και αφίξεων εσωτερικού κατά 7.000 (77%) το 2015 σε σχέση με το 2009, αριθμοί αφίξεων-ρεκόρ για το αεροδρόμιο.
Διακυμάνσεις στις αφίξεις επιβατών από κρουαζιέρες και ακτοπλοΐα διαχρονικά, ανοδική τάση στις αφίξεις από κρουαζιέρες και πτωτική τάση στις ακτοπλοϊκές αφίξεις το 2015. Κύριες αγορές για κρουαζιέρα στον Βόλο η Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ισραήλ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το