Τοπικά

Προς παραχώρηση και το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου “Θ”

 

aerodromio

Και το αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδας (Ν. Αγχίαλος) περιλαμβάνεται, σύμφωνα με έγκυρες δημοσιογραφικές πληροφορίες, στο δεύτερο κύμα παραχωρήσεων αεροδρομίων, που εξετάζει η κυβέρνηση, στο πλαίσιο λειτουργίας του νέου υπερταμείου, που αναλαμβάνει την αξιοποίηση της περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου.

Πρόκειται για 23 περιφερειακούς κρατικούς και δημοτικούς αερολιμένες όπως της Ν. Αγχιάλου, που απέμειναν στο κράτος, μετά το κλείσιμο της συμφωνίας με τις «Fraport-Slentel», όσον αφορά στα 14 αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων και της Σκιάθου.
Αν και τα συγκεκριμένα σχέδια βρίσκονται ακόμη σε αρχικό στάδιο, η αξιοποίηση θα γίνει στα πρότυπα της παραχώρησης των 14 περιφερειακών στην κοινοπραξία «Fraport-Slentel».
Τα επικρατέστερα σενάρια είναι να χωριστούν τα 23 αεροδρόμια και πάλι σε δύο ομάδες, είτε να διαμορφωθεί μια ολιγομελής και ελκυστική ομάδα. Αν και τα εναπομείναντα αεροδρόμια δεν ανήκουν στα «πρώτης σειράς», μετά την παραχώρηση των 14, εκτιμάται ότι ένας δεύτερος κύκλος θα συγκέντρωνε υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον. Στους πιθανολογούμενους μνηστήρες, παράγοντες της αγοράς εντάσσουν τα δύο σχήματα που συμμετείχαν στον προηγούμενο διαγωνισμό, δηλαδή τις κοινοπραξίες «Vinci-Ελλάκτωρ» και «METKA-Corp. America», καθώς όμως και άλλους εγχώριους επενδυτές, που μαζί με ξένους ή αυτόνομα θα μπορούσαν να συμμετέχουν, διεκδικώντας τα 23 αεροδρόμια.
Με βάση το άρθρο 66 του νόμου 4146/2013, τα 23 πολιτικά αεροδρόμια που δεν παραχωρήθηκαν, επρόκειτο να ενταχθούν στην Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αερολιμένων (ΑΕΔΙΠΑ). Την εταιρεία αυτή, που θα ανήκε κατά 100% στο Δημόσιο, θα δημιουργούσε η ΥΠΑ, η οποία θα αναλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξη των 23 αεροδρομίων, με πόρους (τέλη) που θα προέρχονταν και από τα 14 υπό ιδιωτικοποίηση αεροδρόμια. Από την ίδια εταιρεία θα χρηματοδοτούνταν και οι άγονες γραμμές, που μέχρι τώρα κοστίζουν γύρω στα 40 εκατ. τον χρόνο. Ωστόσο, η αρμοδιότητα και το δικαίωμα αξιοποίησης του συνόλου των περιφερειακών αεροδρομίων περνά στο νέο υπερταμείο.

Ζητήματα ασφαλείας

Στο αεροδρόμιο Σκιάθου υλοποιούνται έργα εκσυγχρονισμού ύψους 10,3 εκατομ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) με παράδοση τον Νοέμβριο του 2016. Στο αεροδρόμιο μόλις παραδοθεί στη Fraport, θα επιβληθεί τέλος ανά αναχωρούντα επιβάτη 13 ευρώ (σήμερα είναι 12 για προορισμούς εντός Σένγκεν και 22 για τους εκτός). Επίσης προβλέπεται τέλος ασφαλείας όχι μεγαλύτερο του 1,5 ευρώ ανά επιβάτη, ενώ θεσπίζονται τέλη στάθμευσης αεροσκαφών, προσγείωσης-απογείωσης και φωτισμού.
Tο θέμα της πλημμελούς ασφάλειας των αεροδρομίων και των πτήσεων απασχολεί το υπουργείο Υποδομών, ενόψει μάλιστα του ότι η παραχώρηση των αεροδρομίων, που θα φέρει σοβαρές επενδύσεις, έχει τεθεί προς το τέλος του έτους. Οι αδυναμίες αποδίδονται είτε σε λάθος διαδικασίες που ακολουθούνται σε ορισμένα αεροδρόμια είτε σε απουσία κατάλληλου τεχνικού/τεχνολογικού εξοπλισμού.
Σημειώνεται ότι από τα 38 αεροδρόμια που λειτουργεί η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, μόνον σε έξι από αυτά η φύλαξη έχει ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρεία ασφάλειας, ενώ για τα υπόλοιπα η φύλαξη έχει ανατεθεί στην ΕΛ.ΑΣ. Η ΕΛ.ΑΣ. έχει αναλάβει τη φύλαξη και των αεροδρομίων Ν. Αγχιάλου και Σκιάθου.
Το υπουργείο Υποδομών, παράλληλα με τη διαδικασία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ξεκίνησε διαγωνισμό ανάθεσης της φύλαξης αρκετών αεροδρομίων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, λίγο πριν από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport, αποφάσισε την προκήρυξη διαγωνισμού σε 16 περιφερειακά αεροδρόμια, εκ των οποίων τα εννέα περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης στη Fraport, ενώ τα υπόλοιπα επτά θα παραμείνουν στη διαχείριση του Ελληνικού Δημοσίου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το