Τοπικά

Προς νέο σύστημα πιστοποίησης παιδαγωγικής επάρκειας

Η Σύνοδος προέδρων-κοσμητόρων Παιδαγωγικών Τμημάτων-Σχολών πραγματοποιήθηκε χθες παρουσία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας και του προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Οι εργασίες της Συνόδου φιλοξενούνται από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στην Αίθουσα Συνεδριάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου και θα ολοκληρωθούν σήμερα το μεσημέρι με διατύπωση των θέσεων και των προτάσεων της Συνόδου.

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Γιώργος Αγγελόπουλος

Η Σύνοδος άρχισε με ενημέρωση σχετικά με ζητήματα που απασχολούν τα Παιδαγωγικά Τμήματα και τις αντίστοιχες διεργασίες που έχουν δρομολογηθεί από την πολιτεία, όπως πιστοποίηση προγραμμάτων σπουδών, άδεια διεξαγωγής έρευνας, επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων, δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση.
Στα θέματα που απασχόλησαν τη Σύνοδο ήταν αυτά της οργάνωσης και λειτουργίας των Προγραμμάτων Σπουδών, όπως η Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια, οι Πρακτικές Ασκήσεις, η Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, το εθνικό πλαίσιο προσόντων.
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Γιώργος Αγγελόπουλος, επίκουρος καθηγητής, του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, τόνισε πως «ήρθαμε ως υπουργείο Παιδείας στη συνάντηση των προέδρων Παιδαγωγικών Τμημάτων κυρίως για να συζητήσουμε μια σειρά από ζητήματα, που αφορούν στην παιδαγωγική επάρκεια, αλλά και για το ζήτημα της ενιαίας προσχολικής εκπαίδευσης».

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαίδευσης Πολιτικής κ. Γεράσιμος Κουζέλης

Όπως ο ίδιος ανέφερε «είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από το επίπεδο της συζήτησης, βρήκαμε εξαιρετικά πολλά κοινά σημεία και κοινούς τόπους, γεγονός που θα αποτυπωθεί και στην ανακοίνωση της συνάντησης», ενώ ερωτηθείς επισήμανε ότι «θα νομοθετήσουμε για την παιδαγωγική επάρκεια εντός του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ. Γεράσιμος Κουζέλης, καθηγητής Eπιστημολογίας και Κοινωνιολογίας της Γνώσης στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, σημείωσε ότι «συζητήσαμε με τους εκπροσώπους των Παιδαγωγικών Σχολών και Τμημάτων, τους προέδρους και τους κοσμήτορες, ζητήματα που αφορούν κατά κύριο λόγο και πρωτεύοντος το πώς προετοιμάζονται οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέσω της διδακτικής επάρκειας για να μπορούν να διδάσκουν στα σχολεία».

Όπως πρόσθεσε «επειδή θεωρούμε ότι υπάρχουν πολύ κρίσιμες ελλείψεις στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς που μπαίνουν στην τάξη, γιατί δεν έχουν προετοιμαστεί από τα Τμήματά τους ή μόνο κατ’ εξαίρεση έχουν προετοιμαστεί, συζητήσαμε να βάλουμε επιτέλους κάποιους κανόνες, ώστε η λειτουργία αυτής της προετοιμασίας να γίνεται με ίδιο τρόπο και κυρίως να είναι ουσιαστική».
Ο πρόεδρος του ΙΕΠ τόνισε πως «η συζήτηση γίνεται σε εξαιρετικό κλίμα και μοιάζει να υπάρχει πλήρης συναντίληψη για το πώς μπορούμε να προχωρήσουμε στο να φτιάξουμε ένα σύστημα, το οποίο να παρέχει τη λεγόμενη επάρκεια, δηλαδή να εκπαιδεύει τους αποφοίτους πανεπιστημιακών τμημάτων στις ανάγκες τις παιδαγωγικές, τις διδακτικές, ακόμα και στις ψυχολογικές. Ετοιμάζουμε ένα σύστημα μαζί με την πιστοποίησή του, ελπίζοντας ότι πολύ σύντομα αυτός θα είναι ένας νόμος αλλάζοντας στην ουσία το τοπίο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το