Οικονομία

Προς ηλεκτρονικά διόδια με αναλογική χρέωση των οδηγών

Επαναφέρει το υπουργείο Υποδομών το σχέδιο για τη μετατροπή των διοδίων της χώρας σε ηλεκτρονικά, με αναλογική χρέωση. Αυτή τη φορά το επικρατέστερο σενάριο είναι η δημιουργία του συστήματος να γίνει σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ) και ο διαγωνισμός τοποθετείται στις αρχές του 2022. Το υπουργείο Υποδομών, λοιπόν, διερευνά τη δημιουργία πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας, με οπτική αναγνώριση. Ηδη το υπουργείο έχει προχωρήσει στην πρόσληψη τεχνικού, χρηματοοικονομικού και νομικού συμβούλου, διερευνώντας το μοντέλο που θα θέσει σε ανοιχτό διαγωνισμό. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, οι σύμβουλοι εξετάζουν διάφορα σενάρια, τόσο για το οικονομικό σκέλος όσο και για το εύρος των υπηρεσιών που θα προκριθούν.

Σήμερα, σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης σε αυτοκινητοδρόμους διαθέτει μόνο η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα), για όσους οδηγούς χρησιμοποιούν τον πομποδέκτη της. Στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους ο οδηγός πληρώνει την απόσταση από έναν μετωπικό σταθμό διοδίων στον επόμενο, ανεξάρτητα με το πόση θα διανύσει, με την εξαίρεση των σημείων γύρω από αστικά κέντρα όπου έχουν τοποθετηθεί πλευρικά διόδια και στους κόμβους εισόδου/εξόδου.

Αρχές του 2022 ο διαγωνισμός, πιθανότατα με σύμπραξη ιδιωτών και Δημοσίου.

Η υπόθεση των ηλεκτρονικών διοδίων πάντως δεν είχε καλό προηγούμενο. Το 2018 το υπουργείο Υποδομών, υπό την ηγεσία του Χρ. Σπίρτζη, είχε προκηρύξει ένα διαγωνισμό-μαμούθ ύψους 400,5 εκατ. ευρώ. Τελικώς ο διαγωνισμός έφθασε στο σημείο να αναδειχθεί μειοδότης (η κοινοπραξία Ακτωρ – Ιντρακάτ), αλλά το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε το αποτέλεσμα έπειτα από προσφυγή της «Μυτιληναίος». Μετά την εξέλιξη αυτή το υπουργείο Υποδομών ακύρωσε και τον διαγωνισμό.

Τα ζητήματα γύρω από την εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος είναι πολλά. Το βασικό είναι ότι από το 2008 η πολιτεία έχει δώσει στους έξι παραχωρησιούχους των εθνικών οδών (και στην Εγνατία) το δικαίωμα να εισπράττουν διόδια και οποιαδήποτε αλλαγή θα χρειαστεί τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης, τη συναίνεση των παραχωρησιούχων και των τραπεζών που δάνεισαν την κατασκευή των έργων και πιθανότατα της Κομισιόν. Περαιτέρω πρέπει να βρεθεί με ποιο μοντέλο θα γίνεται η είσπραξη και η κατανομή των διοδίων, καθώς ουδείς θέλει να δημιουργήσει ένα νέο «ΤΕΟ».

Πηγή:kathimerini

Share

Πρόσφατα άρθρα

Οι τηλεοπτικές μεταδόσεις της Δευτέρας 4/12

Το σημερινό πρόγραμμα των αθλητικών μεταδόσεων έχει ως εξής:   ΕΡΤ 3 17.15 Κηφισιά-Μίλων -Ζ-…

4 Δεκεμβρίου 2023

«Δεν υπάρχει περίπτωση να ήταν περαστικός ο δράστης της κακοποίησης» λένε φιλοζωικές οργανώσεις

Σε πλήρη εξέλιξη είναι οι έρευνες για τον εντοπισμό του δράστη της άγριας κακοποίησης του…

4 Δεκεμβρίου 2023

Αντώνης Σαμαράκης: Ένα συλλεκτικό νόμισμα για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του σπουδαίου λογοτέχνη – Δείτε φωτογραφίες

Μπορεί η αξία ενός σημαντικού βιβλίου να είναι ανεκτίμητη και να μην μετριέται με χρήματα,…

4 Δεκεμβρίου 2023

Ο Βόλος εορτάζει τον Πολιούχο του Άγιο Νικόλαο – Πανηγύρεις Αγίου Νικολάου

Την μνήμη του Πολιούχου του Αγίου Νικολάου, Επισκόπου Μύρων της Λυκίας, του Θαυματουργού, του προστάτου…

4 Δεκεμβρίου 2023

Ανοιχτή ακόμη η φωτιά στον Κισσό

Ανοιχτή παραμένει από χθες το απόγευμα, φωτιά που ξέσπασε σε καστανιές και κυπαρίσσια στην συνοικία…

4 Δεκεμβρίου 2023

Διακομιδή ηλικιωμένου από την Αλόννησο

Ένας ηλικιωμένος διακομίσθηκε χθες από την Αλόννησο. Ειδικότερα, με μέριμνα του Κέντρου Επιχειρήσεων του Λιμενικού…

4 Δεκεμβρίου 2023