Τοπικά

Πώς βίωσαν μαθητές του Βόλου την περίοδο της τηλεκπαίδευσης – Τι τους έλλειψε περισσότερο 

Ενθουσιασμένοι από την επιστροφή τους στα θρανία δηλώνουν οι μαθητές Λυκείων της Μαγνησίας. Μετά από περίπου τρεις μήνες τηλεκπαίδευσης και ολοήμερης παραμονής στο σπίτι, πλέον έχουν την ευκαιρία να βγουν από τους τέσσερις τοίχους και να επιστρέψουν στον φυσικό τους χώρο που είναι οι αίθουσες.
Οι καλύτερες συνθήκες διδασκαλίας που προσφέρει η διά ζώσης εκπαίδευση, η φυσική επικοινωνία με τους συμμαθητές τους, η κοινωνικοποίηση και η αλληλεπίδραση μέσα στο σχολείο είναι τα θετικά στοιχεία της αυτονόητης πραγματικότητας για τους μαθητές που τόσο έχουν πληγεί μέσα στην πανδημία.
Μαθητές από το 3ο ΓΕΛ Βόλου μάς περιγράφουν τα συναισθήματά τους από την επιστροφή στο σχολείο, τι ήταν αυτό που τους έλειψε όλο αυτό το διάστημα, τι ελπίζουν από δω και πέρα, ενώ παράλληλα σχολιάζουν και την τηλεκπαίδευση ως διαδικασία.

Ο μαθητής της Β’ Τάξης Μάριος Βλασταρίδης τόνισε πως «αφήνουμε πίσω μας μια ψηφιοποιημένη εποχή, αυτήν της τηλεκπαίδευσης και επιστρέψαμε στα θρανία, όπου το διά ζώσης μάθημα δεν μπορεί να συγκριθεί με κάτι άλλο. Στους μαθητές έλειψε η διαπροσωπική επικοινωνία και επαφή με τους συμμαθητές τους με τους οποίους δημιουργούσαμε μια ομάδα που επιφέρει και μια ψυχική ευεξία. Αυτή η συλλογικότητα δεν μπορεί να αναπληρωθεί με μια οθόνη. Είχα αρκετό καιρό να δω συμμαθητές που ήθελα να τους ξαναδώ, κάτι που έγινε τώρα, με την επιστροφή μας στο σχολείο.
Σχολιάζοντας την τηλεκπαίδευση είπε ότι υπήρχαν μικροπροβλήματα. Από την άλλη, σε γενικές γραμμές δόθηκε μια νέα διάσταση στη μορφή της διδασκαλίας. Η διδασκαλία εμπλουτίστηκε με πολλές ψηφιακές ανακαλύψεις των καθηγητών, όπως ήταν τα εκπαιδευτικά βίντεο, οι διαδραστικές εργασίες και αυτό έδωσε μια νέα μορφή στο μάθημα».

Το πρόγραμμα είναι το βασικό
Κατά πόσο μπορεί να επηρεάσει αυτή η τρίμηνη καραντίνα στο σπίτι τους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων; Ο μαθητής της Γ’ Τάξης Λυκείου Δήμος Πολύζος απάντησε πως «όλα είναι θέμα προγράμματος. Αν έχεις πρόγραμμα, θα προσαρμοστείς και δεν θα επηρεαστείς. Υπήρχαν, όμως και μαθητές που δυσκολεύτηκαν και αποσυντονίστηκαν. Ήταν λίγο δύσκολο στους υποψήφιους για να προσαρμοστούν στην κατάσταση της καραντίνας».
Αναφερόμενος στην τηλεκπαίδευση είπε πως «η τηλεκπαίδευση είχε αρνητικά και θετικά στοιχεία. Για παράδειγμα κάποιοι μαθητές ήταν λίγο δύσκολο να προσέξουν τη διαδικασία λόγω τεχνικών δυσκολιών. Από την άλλη το μάθημα ήταν πιο διαδραστικό, ενώ οι υποψήφιοι κέρδισαν χρόνο από την έλλειψη μετακινήσεων.
Συμπλήρωσε δε πως «νιώθω αφενός χαρούμενος που επέστρεψα στο σχολείο και βλέπω τους συμμαθητές μου και τους καθηγητές μου, αφετέρου αγχωμένος, καθώς πλησιάζει η διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων. Βέβαια, χρειάζεται αισιοδοξία και με μεγάλη προσπάθεια θα τα καταφέρουμε».

«Να είμαστε προσεκτικοί, να μην κολλήσουμε»
Παίρνοντας τον λόγο η μαθήτρια της Γ’ Τάξης Άννα Τζιαμτζή ανέφερε πως «παρότι βρισκόμασταν στη ζεστασιά και την άνεση του σπιτιού μας, υπήρχαν κάποιες δυσκολίες στη διεξαγωγή της τηλεκπαίδευσης, λόγω τεχνικών ζητημάτων, αλλά και της προβληματικής σύνδεσης με το διαδίκτυο. Είμαι ευτυχισμένη που επέστρεψα στο σχολείο και βλέπω τους συμμαθητές μου και τους καθηγητές. Είναι η διαπροσωπική σχέση που αναπτύσσεται. Από την άλλη υπάρχει και άγχος, καθώς πρέπει να είμαστε προσεκτικοί για να μην κολλήσουμε ή μεταφέρουμε τον ιό στο σπίτι μας».
Ερωτηθείσα, αν τελικά η επιστροφή στο σχολείο θα βοηθήσει τους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων, απάντησε πως «όλοι μπορούν να βελτιωθούν τώρα που επέστρεψαν οι μαθητές στο σχολείο, οι καλοί να γίνουν καλύτεροι και οι μαθητές που δεν μπορούσαν να συμμετάσχουν στα διαδικτυακά μαθήματα, να βοηθηθούν περισσότερο».
Ερωτηθείσα, τι ήταν αυτό που της έλειψε περισσότερο από το σχολείο στη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, απάντησε τη διαπροσωπική επαφή με τους μαθητές και τους καθηγητές.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το