Τοπικά

Πως επηρέασε η καραντίνα τους μέτριους μαθητές – Αποτίμηση των αποτελεσμάτων από διευθυντές λυκείων

Σε μια πρώτη αξιολόγηση των επιδόσεων των φετινών υποψήφιων στις πανελλαδικές εξετάσεις επιχειρούν διευθυντές λυκείων της Μαγνησίας υπογραμμίζοντας και την επόμενη μέρα που διαμορφώνεται στην εποχή της πανδημίας.
Ο διευθυντής του ΓΕΛ Αγριάς κ. Θωμάς Καρανίκας δήλωσε πως «μια πρώτη ματιά στις βαθμολογίες μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι αυτές κυμάνθηκαν σε μέτρια έως χαμηλά επίπεδα, δεδομένου ότι τα θέματα των πανελληνίων χαρακτηρίστηκαν «βατά» χωρίς μεγάλο βαθμό δυσκολίας και χωρίς κάποιο μάθημα να έχει παίξει τον ρόλο της «λυδίας λίθου». Βέβαια, υπάρχουν, όπως πάντα, και οι εξαιρέσεις των αρίστων μαθητών οι οποίοι με τις επιδόσεις τους αλλάζουν την γενική εικόνα. Η τελευταία είναι φέτος, πολύ καλύτερη, γιατί η πανδημία του κορωνοϊού, ένα από τα ελάχιστα «πλεονεκτήματα»» που προσέφερε, είναι ότι έδωσε στους άριστους και καλούς μαθητές την δυνατότητα να μελετήσουν και να εμβαθύνουν πολύ περισσότερο στην ύλη, με αποτέλεσμα να σημειώσουν υψηλές βαθμολογίες.

Ιδιαίτερη αναφορά θεωρώ ότι πρέπει να γίνει και στις επιδόσεις των μαθητών των ΕΠΑΛ, οι οποίοι φέτος εμφανίζονται με πολύ αυξημένο αριθμό καλών έως αρίστων επιδόσεων, πράγμα σπάνιο, αν όχι απίθανο τα προηγούμενα χρόνια. Η εξήγηση είναι απλή. Πρόκειται για την «φουρνιά» καλών μαθητών οι οποίοι τρία χρόνια πριν, αντί να επιλέξουν το γενικό λύκειο επέλεξαν τα ΕΠΑΛ, θέλοντας να εκμεταλλευτούν τα προνόμια και τους ευνοϊκότερος όρους που θεσπίστηκαν για την εισαγωγή των μαθητών της τεχνικής εκπαίδευσης στην Τριτοβάθμια.
Τέλος όσον αφορά την ελάχιστη βάση εισαγωγής που θεσπίστηκε από φέτος, αυτή την στιγμή δεν είναι δυνατόν να εξαχθούν γενικά συμπεράσματα. Αυτά θα είναι ασφαλή όταν υποβληθούν τα μηχανογραφικά και βγουν τα αποτελέσματα για την εισαγωγή στις επί μέρους σχολές. Θεωρώ, όμως, ότι όσον αφορά τα δύο μηχανογραφικά θα πρέπει να γίνει νομοθετική διόρθωση η οποία θα προβλέπει την ελάχιστη βάση και στο δεύτερο μηχανογραφικό, τόσο για τα δημόσια, όσο και στα Ιδιωτικά ΙΕΚ.
Εν κατακλείδι, μπορεί κανείς να κλείσει την αποτίμηση των φετινών βαθμολογιών με την διαπίστωση ότι αυτές καθρεπτίζουν την εικόνα που διαμορφώθηκε στην εκπαιδευτική πραγματικότητα στην μετά(;) Covid-19 εποχή. Σε αυτή παρατηρούμε τους καλούς και αρίστους μαθητές να γίνονται καλύτεροι και οι μέτριοι να χάνουν τον δρόμου τους, μιας και οι αμελείς είχαν από καιρό διαλέξει τον δικό τους».

Η προσπάθεια μόρφωσης συνεχίζεται και στο πανεπιστήμιο
Από την πλευρά του ο διευθυντής του ου ΓΕΛ Βόλου κ. Νίκος Ιωαννίδης δήλωσε πως «η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο σφραγίζει την πιο δύσκολη περίοδο προετοιμασίας υποψηφίων ιστορικά. Τα αποτελέσματα ανταποκρίνονται στους κόπους και την προσπάθεια τους αν και πολλοί από αυτούς είδαν μέρος των δυνάμεών τους να φθίνει, εξαιτίας των αντικειμενικών εμποδίων από τον πρώτο ακόμη εγκλεισμό. Συχνά υπάρχει μια έντονη φόρτιση θετική ή αρνητική με αφορμή την θεωρούμενη αποτυχία ή επιτυχία. Η συγκυρία αυτή θα πρέπει πάντοτε να δίνει την θέση της σε μια πιο ψύχραιμη και εμπεριστατωμένη θέαση των οριζόντων που διανοίγονται. Ανεξάρτητα από την ”καλή” ή ”κακή” σχολή πρόσβασης ο νεοεισερχόμενος παράλληλα με την οργάνωση της προσωπικής του ζωής σε μια άλλη βάση, κατ’ ομολογία πολύ πιο θετική και χαρούμενη, θα πρέπει άμεσα να κοιτάξει πως εμπλουτίζει τις αναζητήσεις του. Νέες δεξιότητες, επιμορφώσεις και σταδιακά τους τρόπους που η μόρφωση αποκτά αντίκρισμα στην αγορά εργασίας. Μου προκαλούν συχνά θλίψη περιπτώσεις μαθητών που απογοητεύονται και εγκαταλείπουν πρόωρα το παιχνίδι. Είναι διαχρονικά αυτοί που δεν πείστηκαν για το αντικείμενο που επέλεξαν δεν μπόρεσαν να εμβαθύνουν στο ωφέλιμο των ειδικεύσεων που θα ταίριαζαν ίσως με τις ιδιαίτερες κλίσεις τους. Συχνά οι θεωρητικοί της εκπαίδευσης μιλούν για την επέκταση του πνεύματος της σχολικής εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο. Εγώ θα πρόσθετα ότι το αντικείμενο σπουδών θα πρέπει να γίνεται αντικείμενο μελέτης για τις ευκαιρίες που προσφέρει, τους ορίζοντες με βάση το σήμερα, σε μια επιστημονική κοινότητα που λειτουργεί πλέον χωρίς σύνορα».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το