Τοπικά

Το Πορφυρογένειο θα συνεχίσει να ανοίγει δρόμους “Θ”

Σ02 ΠΡΟΣΩΠΟ

Η εαρινή περίοδος εκδηλώσεων για το Πορφυρογένειο της Αγριάς ξεκίνησε χθες και σε μια εβδομάδα διοργανώνεται και ο θεσμός της «Ευμέλεια», για γκάμα δράσεων που είναι απόλυτα συνδεδεμένες με την άνοιξη.
Το Πορφυρογένειο Ίδρυμα Αγριάς φιλοξενεί από χθες την έκθεση ζωγραφικής της Μαριάννας Γαβριήλ με τον γενικό τίτλο «Πλοκή». Πρόκειται για την καινούρια της δουλειά των δύο τελευταίων ετών, με μελάνια και νερό πάνω σε χαρτί. Ο τίτλος αναφέρεται στο «πολύ-πλοκο» θεματικό περιεχόμενο των έργων: Είναι βράχια κατοικημένα από κρυφές ή φανερές ανθρώπινες μορφές, είναι παράγκες που διηγούνται ιστορίες αστάθειας, αβεβαιότητας και εγκατάλειψης, είναι πορτραίτα γυναικών, μέσα στους μύθους που τα έπλασαν.
Πόσο δύσκολο είναι όμως να στηριχθεί το ίδρυμα και με τη σειρά του να στηρίζει την τέχνη, σε μια εποχή απόλυτης αστάθειας και αβεβαιότητας;
«Είναι εξαιρετικά δύσκολο και το θετικό είναι ότι η δουλειά στηρίζεται σε εθελοντές» τονίζει η πρόεδρος κ. Κατερίνα Πορφυρογένη.
«Προσπαθούμε να στηρίξουμε το όραμα του θείου μου, που ήθελε να δώσει στη γενέτειρά του ένα σημείο αναφοράς, το οποίο θα συνέβαλλε στην ποιότητα ζωής των κατοίκων. Δεν είδε ολοκληρωμένο το έργο του γιατί δεν πρόλαβε, αλλά εμείς προσπαθούμε με λίγα χρήματα να μην κάνουμε εκπτώσεις σε όσα έχουμε ήδη στήσει, αν και είναι πολύ δύσκολο», σημειώνει η κ. Κατερίνα Πορφυρογένη.
Η μεγαλύτερη επιτυχία του ιδρύματος θεωρείται τα τελευταία χρόνια το Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ «Ευμέλεια», που κλείνει φέτος 5η συνεχόμενη χρονιά διοργάνωσης και αμέριστης υποστήριξής του από το Κοινωφελές Ίδρυμα Νικολάου και Ελένης Πορφυρογένη και πάντα υπό την εμπνευσμένη καλλιτεχνική διεύθυνση του διαπρεπούς Βολιώτη πιανίστα Ντίνου Μαστρογιάννη. Αποτελεί πλέον έναν από τους σημαντικότερους θεσμούς όχι μόνο για τη Μαγνησία, αλλά και για ολόκληρη την Ελλάδα, αφού είναι ένα από τα πρωτοποριακότερα μουσικά φεστιβάλ των τελευταίων ετών. Διοργάνωσε μέσα σε 4 χρόνια 32 συναυλίες (ρεσιτάλ, συναυλίες μουσικής δωματίου και συναυλίες με ορχήστρες), εγκαινιάζοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα (τουλάχιστον όσον αφορά ένα φεστιβάλ κλασικής μουσικής) την απευθείας μετάδοση όλων των συναυλιών παγκοσμίως μέσω Διαδικτύου με τη βοήθεια της εταιρείας Friktoria ή/και διαθέτοντας σχεδόν όλες τις συναυλίες του για ελεύθερη αναμετάδοση σε βίντεο μέσω Διαδικτύου.
«Όταν ξεκίνησε το φεστιβάλ απορούσαμε εάν καθημερινά επί μια εβδομάδα θα μπορούσε να έρχεται κόσμος και να ακούει μουσική. Κι’ όμως η ανταπόκριση ήταν μη αναμενόμενη. Εμείς θα συνεχίσουμε με τους λιγοστούς πόρους να αναζητούμε δρόμους και να τους ανοίγουμε», είπε η κ. Πορφυρογένη.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το