Τοπικά

«Πονοκέφαλος» η βαθμολόγηση μαθητών από τους καθηγητές λόγω τηλεκπαίδευσης 

Σε «γρίφο» για δυνατούς λύτες έχει εξελιχθεί για τους καθηγητές το ζήτημα της βαθμολόγησης των μαθητών. Το θέμα κυριαρχεί στις συζητήσεις των εκπαιδευτικών στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της Μαγνησίας, καθώς το πρώτο τετράμηνο ολοκληρώθηκε και έρχεται πλέον η ώρα της αξιολόγησης.
Οι καθηγητές γνωρίζουν ότι ανεξαρτήτως αν θα ανοίξουν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια τη Δευτέρα, οι ίδιοι θα πρέπει να προχωρήσουν στη βαθμολόγηση των μαθητών, εκτός και αν μπορούν να τεκμηριώσουν για συγκεκριμένους λόγους την αδυναμία βαθμολόγησης.

Εξάλλου υπάρχει και η σχετική εγκύκλιος που τους δίνει τη δυνατότητα αυτή. Οι βαθμοί θα δοθούν στους μαθητές σε περίπου 10 μέρες, καθώς θα πρέπει πρώτα να περαστούν στο σύστημα myschool, μετά να εκτυπωθούν, να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι, μια διαδικασία που διαρκεί μερικές μέρες.
Αν λειτουργούν από την ερχόμενη εβδομάδα τα σχολεία, όπως είναι ο προγραμματισμός, τότε οι βαθμολογίες θα δοθούν διά ζώσης, διαφορετικά θα αποσταλούν στα σπίτια των μαθητών μέσω των email.

«Η αξιολόγηση και η βαθμολόγηση των μαθητών ήταν πάντα ένας «πονοκέφαλος» για τους καθηγητές, πόσο περισσότερο τώρα που υπάρχει η τηλεκπαίδευση» τόνισε με νόημα ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Χαράλαμπος Σταχτέας επισημαίνοντας πως «καθηγητές επικοινωνούν με τη Διεύθυνση για να εκφράσουν τον προβληματισμό τους για την κατάσταση και τις συνθήκες υπό τις οποίες πρέπει να βαθμολογήσουν».

Το πρώτο ερώτημα είναι, πόσοι καθηγητές θα επιλέξουν λόγω αδυναμίας, όπως διδασκαλία ενός μαθήματος για λιγότερες από δέκα διδακτικές ώρες, να μην βάλουν βαθμό στο πρώτο τετράμηνο.
Ο κ. Σταχτέας τόνισε πως «κάποιοι καθηγητές επικοινώνησαν με τη Διεύθυνση και δήλωσαν ότι δεν θα βάλουν βαθμό σε αυτό το τετράμηνο και θα το τεκμηριώσουν με στοιχεία, όπως προβλέπεται από την εγκύκλιο του υπουργείου».

Τι γίνεται, όμως με τη μεγάλη πλειοψηφία των καθηγητών που θα βαθμολογήσουν; Εδώ είναι ο «γρίφος» και ο «πονοκέφαλος» για πολλούς καθώς από πάρα πολλούς αναφέρεται ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες για να γίνει με τρόπο αντικειμενικό μια βαθμολόγηση.
Ο διευθυντής του 4ου ΓΕΛ Βόλου κ. Νίκος Ιωαννίδης επισήμανε πως «το θέμα της βαθμολόγησης των μαθητών συζητιέται έντονα μεταξύ των καθηγητών, ενώ τέθηκε και στον σύλλογο διδασκόντων του σχολείου του. Κάποιοι μαθητές δεν μπορούσαν να συνδέονται συχνά με την τηλεκπαίδευση λόγω έλλειψης υποδομών, επομένως ο καθηγητής μπορεί να μην έχει πλήρη εικόνα της επίδοσής τους και να μην είναι σε θέση να βάλει βαθμούς».

Επίσης, όπως αναφέρουν οι διευθυντές, υπάρχουν μαθητές που είναι «ωσεί παρών» στο μάθημα. Δηλαδή συνδέονται, φαίνεται πως παρακολουθούν, αλλά κάνουν κάτι άλλο. Στην αίθουσα ο καθηγητής θα ήξερε ότι οι συγκεκριμένοι μαθητές αδιαφορούν και θα τους αξιολογούσε αντίστοιχα, αλλά τώρα αυτό δεν είναι τόσο ορατό.

Ο κ. Σταχτέας επισήμανε πως υπάρχουν αυτές οι δυσκολίες και γι’ αυτό κάποιοι καθηγητές αναμένουν να ανοίξουν τα σχολεία, για να μπορούν να αξιολογήσουν καλύτερα έναν μαθητή, ίσως να βάλουν και ένα διαγώνισμα. Βέβαια υπάρχουν και πολλοί άλλοι που ήδη έχουν καταλήξει στη βαθμολογία που θα βάλουν, μέσα από την αξιοποίηση των διαγωνισμάτων, των εργασιών, των τεστ και της συνολικής προφορικής συμμετοχής των μαθητών τους.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το