Τοπικά

Πολύπλευρες δράσεις για την αειφορία από μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Αλμυρού

Παρασκεύασαν παραδοσιακά γλυκά αξιοποιώντας τοπικά υλικά, δημιούργησαν ψηφιακές εφαρμογές, ενώ κατασκεύασαν και επιτραπέζιο παιχνίδι ειδικά προσαρμοσμένο για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Μαθητές του ΕΠΑΛ Αλμυρού ενεργοποιήθηκαν σε πρόγραμμα για την αειφορία, όπου μυήθηκαν στην αξία της μεσογειακής διατροφής με στόχο να είναι λιγότεροι εξαρτώμενοι από την υπερκατανάλωση τροφίμων που έχουν πολλά λιπαρά. Παράλληλα προχώρησαν σε δράσεις που κάνουν το σχολείο πιο φιλικό προς το περιβάλλον και το πράσινο.
Στο 1Ο ΕΠΑΛ Αλμυρού έχουν υλοποιηθεί δύο σχέδια δράσης στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.- Σχέδια Δράσης», με φορέα διαχείρισης το ΝΟΗΣΙΣ. Η υποστήριξη και διαχείριση των σχεδίων δράσης του έργου πραγματοποιείται μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Συντονίστρια των δύο δράσεων ήταν η εκπαιδευτικός, βρεφονηπιοκόμος, κ. Ασπασία Μάντζιου, και συνυπεύθυνος ήταν ο κ. Κωνσταντίνος Νικολόπουλος, γεωπόνος ενώ για τις υποδράσεις συνεργάστηκαν καθηγητές από τους τομείς: Υγείας, Πρόνοιας και Ευεξίας, Γεωπονίας, Πληροφορικής και Μηχανολογίας. Η υλοποίηση των δράσεων πραγματοποίηθηκε με τη στήριξη του διευθυντή του 1ου ΕΠΑ.Λ. Αλμυρού, κ. Γιώργου Καπράνα καθώς και τη βοήθεια του συλλόγου διδασκόντων, των γονέων και πρωτίστως των μαθητών που αποτέλεσαν την κινητήρια δύναμη για την ολοκλήρωση του έργου.

Η εκπαιδευτικός κ. Ασπασία Μάντζιου

Γνωριμία με την παραδοσιακή διατροφή

Η μία δράση είχε τίτλο «Αειφόρο Σχολείο Vol.II-Αειφορία και Διατροφή» και σκοπός της ήταν να ανακαλύψουν οι μαθητές την αξία της μεσογειακής και παραδοσιακής διατροφής, σε σχέση με την υγιεινή διαβίωση. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές αξιοποίησαν τοπικά προϊόντα και υλικά παρασκευάζοντας παραδοσιακά γλυκά, γιαούρτι και άλλα είδη.
Κατασκεύασαν επιτραπέζιο παιχνίδι κατάλληλο για χρήση προγραμματιζόμενου ρομπότ δαπέδου «BeeBot-έξυπνη μέλισσα», από παιδιά προσχολικής ηλικίας, ενώ δημιούργησαν και εφαρμογή-ψηφιακό παιχνίδι κατάλληλο για περιβάλλον android.
Επίσης μελέτησαν και αξιοποίησαν βότανα για την παρασκευή φυτικών καλλυντικών. Όλο το υλικό της δράσης αποτυπώθηκε και στην πραγματοποίηση ημερίδας ενημέρωσης σχετικά με τη μεσογειακή διατροφή.
Παράλληλα πραγματοποιήθηκε έκθεση των έργων των μαθητών. Οι παρευρισκόμενοι είχαν τη δυνατότητα να πληροφορηθούν για την κάθε υποδράση, να δοκιμάσουν τα τοπικά προϊόντα και να πληροφορηθούν για τα πλεονεκτήματα της αειφόρου διατροφής από τον προσκεκλημένο ομιλητή κλινικό διαιτολόγο διατροφολόγο κ. Νικόλαο Καραγιάννη.
Αναφορικά με τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών η κ. Ασπασία Μάντζιου επισήμανε τα εξής: «Φαίνεται ότι η διατροφή των μαθητών και μαθητριών του σχολείου επηρεάζεται από το υπερβολικά φορτωμένο πρόγραμμά τους. Ως εκ τούτου τείνουν να παραλείπουν κάποιο γεύμα, από τα 5 γεύματα που συνήθως συνιστούν οι κλινικοί διατροφολόγοι και μάλιστα να το αντικαθιστούν με σνακς, τα οποία περιέχουν μεγάλες ποσότητες λιπαρών και νατρίου. Επιπλέον, αρκετοί μαθητές φαίνεται να υιοθετούν ένα πιο υγιεινό διατροφικό προφίλ όταν ασχολούνται με κάποιο άθλημα».

Παρτέρια και βραχόκηποι

Η άλλη σχετική δράση του σχολείου είχε τίτλο «Σχεδιάζοντας το αειφόρο μέλλον στο ΕΠΑΛ Αλμυρού» και αφορούσε στη βελτίωση και την αναβάθμιση των εξωτερικών και εσωτερικών χώρων του σχολείου.
Πιο συγκεκριμένα, έγινε προσπάθεια ευαισθητοποίησης εκπαιδευτικών και μαθητών στις αξίες της οικολογικής σκέψης. Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες ενέργειες: Διαμόρφωση της αυλής με τη δημιουργία παρτεριών, δημιουργία βραχόκηπων, τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης στους αύλειους χώρους του σχολείου καθώς και κάδου κομποστοποίησης.
Ακόμη διαμορφώθηκαν οι διάδρομοι, δηλαδή προστέθηκαν καθίσματα και τραπέζι κατασκευασμένα από παλέτες. Σε αυτή τη δράση υπήρξε συνεργασία με γονείς μαθητών που βοήθησαν στην κατασκευή των επίπλων.
Τέλος έγιναν εικαστικές παρεμβάσεις στους τοίχους του σχολικού κτιρίου.
«Για την επίτευξη των στόχων και των δύο δράσεων στηριχθήκαμε κυρίως σε βιωματικές δράσεις μέσα από τις οποίες οι μαθητές ευαισθητοποίηθηκαν σε θέματα αειφορίας και συνειδητοποίησαν τις επιχειρηματικές δυνατότητες που προσφέρει η αξιοποίηση των φυσικών πόρων» κατέληξε η κ. Μάντζιου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το