Τοπικά

Πολυλογάδες οι Βολιώτες – Πέφτουν “βροχή” τα πρόστιμα γιατί μιλούν στο κινητό

Οι Βολιώτες οδηγοί μιλούν στο κινητό τηλέφωνο, όταν βρίσκονται στο τιμόνι, δεν φορούν ζώνες ασφαλείας και οι δικυκλιστές δεν φορούν κράνη προστασίας. Αυτό είναι το συμπέρασμα από τα στοιχεία της Διεύθυνσης Αστυνομίας Μαγνησίας για τις παραβάσεις που βεβαιώθηκαν το 2017 και αφορούσαν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Πάντως τα τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν το 2017 σε σύγκριση με το 2016 και κυρίως μειώθηκαν τα θανατηφόρα.
Οι κακές καιρικές συνθήκες, ο πλημμελώς συντηρημένος στόλος Ι.Χ. λόγω αυξημένου κόστους και ο γενικότερος εκνευρισμός που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης, όπως επισημαίνουν οι συγκοινωνιολόγοι, αποτελούν τους πιο επικίνδυνους «συνταξιδιώτες».
Ειδικότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομίας, το 2017 στη Μαγνησία βεβαιώθηκαν 94 παραβάσεις για ομιλία σε κινητό τηλέφωνο την ώρα της οδήγησης, έναντι 81 το 2016. Η αύξηση έφθασε το 16%…

Ακόμη βεβαιώθηκαν 108 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας, έναντι 106 το 2016 και 363 παραβάσεις για μη χρήση κράνους προστασίας από δικυκλιστές, έναντι 362 το 2016.
Αυξημένες ήταν και οι παραβάσεις μέθης, αφού από 660 το 2016 έφθασαν τις 671 το 2017.
Ωστόσο μειωμένα ήταν στο σύνολό τους τα τροχαία ατυχήματα το 2017, σε σχέση με το 2016. Σημειώθηκαν στη Μαγνησία 21, έναντι 23 το προηγούμενο έτος. Από αυτά τα 5 ήταν θανατηφόρα, έναντι 7 το 2016. Σοβαρά τροχαία ατυχήματα ήταν 6, όσα και το 2016, με 6 σοβαρά τραυματίες το 2017, έναντι 9 το 2016.
Από τα τροχαία ατυχήματα τραυματίστηκαν 23 επιβάτες το 2017, έναντι 26 το 2016. Ελαφρά τροχαία ήταν 10, όσα και το 2016, ενώ οι ελαφρά τραυματισμένοι επιβάτες ήταν το 2017 12, έναντι 9 το 2016.

Οι κυριότερες αιτίες θανατηφόρων ατυχημάτων οφείλονταν στην κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, στην απόσπαση προσοχής και στην υπερβολική ταχύτητα. Αναλόγως του είδους του ατυχήματος, τα περισσότερα θανατηφόρα αποδίδονται στις συγκρούσεις, στις εκτροπές και στις παρασύρσεις πεζών.
Μεγάλες «καμπάνες» έρχονται για τις παραβάσεις που αποτελούν καθημερινές συνήθειες, όπως η χρήση κινητού, η έλλειψη κράνους και ζώνης ασφαλείας, η στάθμευση σε ράμπες ή η παρεμπόδιση της διάβασης των ατόμων με αναπηρία και η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης στους αυτοκινητοδρόμους.
Επίσης για φορτηγά που προσπερνούν μέσω της δεξιάς λωρίδας προβλέπεται αφαίρεση άδειας οδήγησης για 30 ημέρες. Αν υπάρχει υποτροπή, τότε προβλέπεται αφαίρεση και επανεξέταση της άδειας οδήγησης.
Σε όλες αυτές τις παραβάσεις (πλην προσπεράσεων φορτηγών που η ποινή είναι οι 30 μέρες χωρίς αφαίρεση πινακίδων την πρώτη φορά) προβλέπονται μηδενικά πρόστιμα, αλλά διοικητικά μέτρα, που είναι η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για 60 ημέρες.

Στον μέσο όρο ζημιών οι Βολιώτες οδηγοί
Στο μεταξύ, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), οι Βολιώτες οδηγοί δεν είναι ζημιάρηδες… Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, καταλαμβάνουν χαμηλή θέση στον πίνακα της Ένωσης με συχνότητα ζημιών 4,81%, όταν τον τίτλο των πιο ζημιάρηδων οδηγών της Ελλάδας έχουν οι Αθηναίοι με 8,58% και ακολουθούν οι οδηγοί στην Αχαΐα με 7,45%, οι Θεσσαλονικείς και οι Ηρακλειώτες με 7,44% και 6,39% αντίστοιχα.
Στον αντίποδα, περισσότερο προσεκτικοί αποδείχθηκαν οι οδηγοί στους Νομούς Σάμου, Ροδόπης, Καρδίτσας και Λέσβου, με τη συχνότητα ζημιών να περιορίζεται σε 3,09%, 3,69%, 3,87% και 3,91%. Η μέση ζημία είναι αξίας 1.400 ευρώ, ενώ στην κάλυψη της αστικής ευθύνης 1.695 ευρώ. Επιβατικά – ταξί συνεχίζουν να έχουν τη μερίδα του λέοντος, αποτελώντας το 71,4% του πλήθους οχημάτων, ενώ συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο όγκο αποζημιώσεων (σχεδόν 80%). Τα Ι.Χ., μάλιστα, δήλωσαν το 75% των ζημιών, έναντι 15,6% των αγροτικών – λεωφορείων – φορτηγών και 6,1% των μοτοσικλετών.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το