Tου Γ. Καπουρνιώτη
Οι «σύγχρονοι» γονείς προσπαθούν να «μάθουν» τα της ανατροφής και διαπαιδαγώγησης των παιδιών τους από τα ΜΜΕ, το διαδίκτυο και το Facebook. Οι παλαιοί γονείς (αυτοί οι αγράμματοι, οι βασανισμένοι γονείς με τα τρία… πέντε… παιδιά) ήξεραν την αλάνθαστη παιδαγωγική της καρδιάς και της παράδοσης, που τους είχαν παραδώσει οι παππούδες και οι γιαγιάδες τους. Και αν, λόγου χάρη, ερχόταν ένα παιδί το μεσημέρι στο σπίτι από το σχολείο και τόλμαγε να πει: «Με μάλωσε ο δάσκαλος», δεν προλάβαινε να τελειώσει τη φράση του κι ερχότανε η ηχηρή απάντηση: «Καλά σου έκανε» μαζί με μια δυνατή «τιμωρία».
Οι παλαιοί γονείς εμπιστεύονταν και αγαπούσαν τον δάσκαλο, ξέρανε ότι πασχίζει μαζί τους, καθημερινά, με θυσία και κόπο, όχι μόνο για να μάθει γράμματα το παιδί τους, αλλά και για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα και της συμπεριφοράς του. Και δεν υπεράσπιζαν, οι παλαιοί γονείς, τον δάσκαλο μόνο ως πρόσωπο, αλλά (κυρίως) ως διαχρονική και πολύτιμη «αξία ζωής», που πρέπει να βρίσκεται ΠΑΝΤΑ ψηλά, γιατί αν αποκαθηλωθεί ή κατεδαφιστεί, τότε θα πληρωθεί βαρύ τίμημα.
Όμως, από τις αρχές της 10ετίας του ’90 εμφανίστηκε στην κοινωνία και στο σχολείο ένα «νέο φρούτο», καρπός του «καινούριου» τύπου οικογένειας και κοινωνίας που άρχισε να διαμορφώνεται με ραγδαίους ρυθμούς: Παιδιά που ενθαρρύνονταν να μιλούν κατά των δασκάλων τους, να τους συκοφαντούν, να τους κατηγορούν, να τους λοιδορούν, να τους απαξιώνουν, να μην τους υπακούν, να αυθαδιάζουν, να διαταράσσουν τη σχολική πειθαρχία, να υπονομεύουν και να υποβαθμίζουν το μάθημα στην τάξη, να βωμολοχούν, να επιτίθενται σε συμμαθητές τους. Και, αν προσπαθούσε να βάλει τα πράγματα σε μια σειρά και να προστατεύσει το σχολείο, την επόμενη μέρα, γονείς μαινόμενοι βρίσκονταν στα γραφεία των διευθυντών, των προϊσταμένων, των δικηγόρων και των εισαγγελέων, ζητώντας την κεφαλή του «επί πίνακι»!
Από κοντά και οι εκάστοτε κυβερνήσεις, για να αλιεύσουν ψήφους, αλλά βρίσκοντας, συγχρόνως, και την ευκαιρία να «πατήσουν» την προσωπικότητα, την αξιοπρέπεια και την παιδαγωγική ελευθερία των εκπαιδευτικών, πήραν το μέρος του πρωτοφανούς αυτού κινήματος κατά των δασκάλων και του σχολείου, θεσμοθετώντας διοικητικά και νομικά μέτρα, αλήστου μνήμης εποχών, εναντίον τους. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί, για να προφυλάξουν τον εαυτό τους και τις οικογένειές τους από το ναρκοπέδιο που με επιμέλεια «φυτεύτηκε» γύρω τους, αναγκάστηκαν (εκ των πραγμάτων) να αποσυρθούν από το κέντρο του σχολικού συστήματος στο περιθώριό του, τα παιδιά έγιναν οι σατράπες του σχολείου και οι γονείς οι θεματοφύλακες – επίτροποι της σατραπείας!
Προς τι, λοιπόν, ο δήθεν προβληματισμός και η απορία, η υποκριτική έκπληξη και οι περισπούδαστες συζητήσεις επί συζητήσεων για τη διαρκώς αυξανόμενη παιδική επιθετικότητα, παραβατικότητα, εγκληματικότητα και βία; Οι αιτίες του φαινομένου είναι τόσο ξεκάθαρες και απλές όσο και το 1+1=2.
Αλλά, ποιος θέλει να τα δει; Κανείς!!!
Ο μικρότερος αδελφός της Madonna, Christopher Ciccone, πέθανε σε ηλικία 63 ετών, έπειτα από μάχη…
Με λοστό στο κεφάλι χτύπησε ένας 17χρονος τον πατέρα της κοπέλας του, την ώρα που…
Τρομακτικά πλάνα που αναρτήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατέγραψαν τη στιγμή που ένα αεροπλάνο της…
Άναυδοι έμειναν οι γιατροί στην Κίνα, όταν εντόπισαν ένα περίεργο μαύρο αντικείμενο στο αριστερό ρουθούνι…
Ανοιχτή η ηλεκτρονική πλατφόρμα Α21 – Επίδομα Παιδιού, με τους δικαιούχους να μπορούν να υποβάλλουν…
Υποχρεωτική παρουσία στις εορταστικές εκδηλώσεις των σχολείων για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου πρέπει να…