Οικονομία

Πληθωρισμός: Αλμα 4,8% το Νοέμβριο – Ποια προϊόντα κατέγραψαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις

Το κύμα ακρίβειας στην ελληνική αγορά οδήγησε στα ύψη τον πληθωρισμό ο οποίος το Νοέμβριο ανέπτυξε ταχύτητες στην περιοχή του 4,8% που αποτελούν νέο ιστορικό υψηλό.

Σύμφωνα με το imerisia.gr, o Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Νοέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2021, παρουσίασε αύξηση 0,5% έναντι μείωσης 0,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2020 – Νοεμβρίου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2019 – Νοεμβρίου 2020, παρουσίασε αύξηση 0,6% έναντι μείωσης 1,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2019 – Νοεμβρίου 2020 με το δωδεκάμηνο Δεκεμβρίου 2018 – Νοεμβρίου 2019 .

Την κούρσα του πληθωρισμού, που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ οδηγούν όλα τα ενεργειακά προϊόντα, το φυσικό αέριο, το πετρέλαιο θέρμανσης και τα καύσιμα και ακολουθεί ο κλάδος των τροφίμων, όπου το κύμα ανατιμήσεων είναι μεγάλο ενώ στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου η κατάσταση θα γίνει ακόμη πιο εκρηκτική, γεγονός που θα οδηγήσει τον δείκτη σε νέο κόκκινο ρεκόρ μεγαλύτερο των έντεκα ετών που καταγράφεται για το μήνα Νοέμβριο.

Ο πληθωρισμός σημειώνει τρομακτική επιτάχυνση καθώς από το 2,2% που έτρεχε τον Σεπτέμβριο, ενισχύθηκε απότομα στο 3,4% τον Οκτώβριο ενώ οικονομολόγοι και αναλυτές προειδοποιούν ότι τα χειρότερα έπονται.

Σύμφωνα με αρμόδια στελέχη τα μέχρι στιγμής δεδομένα και οι πρόδρομους δείκτες από το μέτωπο των τιμών προοιωνίζονται διατήρηση των παρεμβάσεων με τις επιδοτήσεις σε ηλεκτρικό ρεύμα και φυσικό αέριο και μετά το Δεκέμβριο με άγνωστη διάρκεια.

Σύγκριση Νοεμβρίου 2021 με Οκτώβριο 2021
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,5% τον μήνα Νοέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

  • 1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
    0,8% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής , μοσχάρι, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, νωπά ψάρια, τυριά, νωπά φρούτα, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά.
  • 5,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο.
  • 0,2% στην ομάδα Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών λόγω του χειμερινού δεκαήμερου εκπτώσεων.
  • 0,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

  • 0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
  • 9,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω του χειμερινού δεκαήμερου εκπτώσεων.
  • 0,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το