Πολιτισμός

Οι πιο ισχυρές κυρίες από το χώρο της Τέχνης

santra

Η σημασία της τέχνης στη ζωή του ανθρώπου είναι ανεκτίμητη. Δεν συμβάλλει μόνο στη διαχείριση της σκληρής πραγματικότητας αλλά και στην υπέρβασή της. Πέρα από τρόπος έκφρασης και ίασης, είναι μια προσπάθεια συνδιαλλαγής με τον εαυτό μας που μας δίνει τη δυνατότητα να ξεπεράσουμε τα όριά μας. Δυστυχώς στην Ελλάδα της κρίσης, σε μια χώρα που γεννήθηκαν οι Τέχνες και τα Γράμματα, τα πρώτα κονδύλια που περικόπτονται είναι εκείνα που αφορούν την Παιδεία και τον Πολιτισμό.

Υπάρχουν, ωστόσο, Ιδρύματα και Φορείς που σε αυτούς του δύσκολους καιρούς ορθώνουν το ανάστημά τους και καταβάλουν αγώνα ώστε η ελληνική πολιτιστική κληρονομιά να διατηρήσει τη θέση που τις αξίζει.

Στο πλαίσιο του αφιερώματος του Fortune στις ισχυρές γυναίκες που πρωταγωνιστούν από τις επιχειρήσεις μέχρι την φιλανθρωπία και την τέχνη, αλλά και ενόψει της κυκλοφορίας του νέου τεύχους το Σάββατο 27 Δεκεμβρίου με την εφημερίδα «Επένδυση», σας παρουσιάζουμε πέντε δυναμικές γυναίκες από το χώρο της τέχνης.

ΣΑΝΤΡΑ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ

santra

Από το 2008 βρίσκεται στο «τιμόνι» του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, το οποίο διατηρεί μια από τις σημαντικότερες και πληρέστερες συλλογές κυκλαδικών αρχαιοτήτων στον κόσμο, με αντιπροσωπευτικά δείγματα μαρμάρινων ειδωλίων και αγγείων. Η Σάντρα Μαρινοπούλου είναι η Ελληνίδα που έβαλε ως στόχο και πέτυχε αύξηση της αναγνωρισιμότητας της ελληνικής κληρονομιάς έξω από τα ελληνικά σύνορα, μέσω της εξαγωγής αρχαιολογικών εκθέσεων σε καθιερωμένα μουσεία του εξωτερικού. Χάρη στην αποφασιστικότητά της δημιούργησε τους πολιτιστικούς πρεσβευτές, μια από τις βασικές πρωτοβουλίες του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης. Εκτός από τις ετήσιες αρχαιολογικές εκδηλώσεις του μουσείου και σε μια προσπάθεια να προσελκύσει νεώτερο κοινό, η κ. Μαρινοπούλου καινοτόμησε δημιουργώντας ένα πρόγραμμα σύγχρονης τέχνης προσκαλώντας διεθνώς αναγνωρισμένους καλλιτέχνες και curators να συνομιλήσουν για τις μόνιμες συλλογές και την ταυτότητά τους.

ΞΕΝΙΑ ΚΑΛΠΑΚΤΣΟΓΛΟΥ

xenia

Το όνομά της είναι συνυφασμένο με την σύγχρονη τέχνη και την ανάδειξή της στη χώρα μας. Η Ξένια Καλπακτσόγλου καταξιωμένη επιμελήτρια σύγχρονης τέχνης, είναι διευθύντρια του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ και συνιδρύτρια της Μπιενάλε της Αθήνας, πρωτοβουλία την οποία υλοποίησε το 2005 μαζί με τον Αυγουστίνο Ζενάκο. Έχει επιμεληθεί ατομικές και ομαδικές εκθέσεις νέων Ελλήνων καλλιτεχνών και έχει γράψει κείμενα για καταλόγους εκθέσεων. Υπήρξε curator της 1ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης της Αθήνας, “Destroy Athens” και συνεπιμελείται, μαζί με τον Χριστόφορο Μαρίνο, τη στήλη των εικαστικών στο μηνιαίο free press περιοδικό “Velvet”. Η Μπιενάλε της Αθήνας λειτουργεί μέσα σε ένα διεθνές δίκτυο μεγάλης κλίμακας περιοδικών διοργανώσεων σύγχρονης τέχνης. Αναδύθηκε δε μέσα από την εντεινόμενη πολιτιστική δραστηριότητα που καθιστά την Αθήνα έναν από τους πλέον ενδιαφέροντες τόπους για τη σύγχρονη τέχνη και στοχεύει να αποτελεί διαρκή παράγοντα αλλαγής και ανανέωσης, πλαίσιο δημιουργικότητας και διαλόγου και ευρεία πλατφόρμα ανάδειξης της καλλιτεχνικής παραγωγής και εμπλοκής με τη διεθνή καλλιτεχνική σκηνή.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΣΚΙΝΑ

katerina

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης έχει άρωμα γυναίκας και διανύει μια περίοδο ανανέωσης. Επικεφαλής του έγινε πρόσφατα η Ιστορικός Τέχνης – Μουσειολόγος και καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστόπουλου, κ. Κατερίνα Κοσκινά. Το όνομά της ήταν μάλιστα το επικρατέστερο για τη διαδοχή της ιδρυτικής καλλιτεχνικής διευθύντριάς του Μουσείου κ. Αννας Καφέτση. Η Κ. Κοσκινά έχει μια πλούσια επαγγελματική πορεία στον χώρο της Τέχνης. Εργάστηκε για τέσσερα χρόνια ως Ειδικός Σύμβουλος στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Kέντρο Δελφών. Έχει επιμεληθεί πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις τέχνης και διετέλεσε Εθνική Επίτροπος της 23ης Μπιενάλε του Σάο Πάολο το 1996 και της 51ης Μπιενάλε της Βενετίας το 2005. Έχει επίσης συγγράψει κείμενα σε βιβλία και καταλόγους εκθέσεων και διατέλεσε από το 2000 έως το 2004 Καλλιτεχνικός Σύμβουλος της Οργανωτικής Επιτροπής των Ολυμπιακών Αγώνων / Αθήνα 2004 Α.Ε.. Είναι επίσης μέλος της Επιτροπής Αισθητικής Πλαισίωσης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και Επιμελητής της Συλλογής Έργων Tέχνης της Alpha Bank, ενώ έχει διατελέσει Πρόεδρος του Δ.Σ. του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.

ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ

mendoni

Κατέχει επάξια τον τίτλο μιας από τις ισχυρότερες γυναίκες στον χώρο της Τέχνης αφού πρόκειται για τη μακροβιότερη γενική γραμματέα που έχει περάσει από το υπουργείο Πολιτισμού καθώς έχει θητεύσει κοντά σε οκτώ υπουργούς. Το όνομά της επανήρθε στο προσκήνιο με τον χειρισμό του ευρήματος της Αμφίπολης, που πήρε τεράστιες διαστάσεις τόσο στη χώρα μας όσο και στα διεθνή ΜΜΕ. Είναι δε το πρόσωπο κλειδί που έχει διαχειριστεί κοινοτικά κονδύλια και μεγάλα έργα ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων, ενώ έχει συμμετάσχει σε αρχαιολογικά προγράμματα, επιφανειακές έρευνες και συστηματικές ανασκαφές, του Πανεπιστημίου Αθηνών, του Υπουργείου Πολιτισμού. Για τη δράση της έχει μάλιστα τιμηθεί με το παράσημο Commendatore (II Clase), Ordine della Stella della Solidarieta΄Italiana της Ιταλικής Δημοκρατίας.

ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ

afroditi

Είναι ο άνθρωπος στον οποίο ένα από τα σημαντικότερα φιλανθρωπικά Ιδρύματα στη χώρα μας έχει εμπιστευθεί τη διαχείριση της δημόσιας εικόνας τη Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών. Ο λόγος για την κ. Αφροδίτη Παναγιωτάκου, την Εκτελεστική Υποδιευθύντρια και Διευθύντρια Επικοινωνίας & Marketing της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. Η τέχνη κυλάει στο αίμα της πράγμα που αποκαλύπτεται από το πλούσιο βιογραφικό της, το οποίο περιλαμβάνει σπουδές πάνω στη μουσικολογία και μεταπτυχιακές σπουδές στην Αισθητική και την Πολιτιστική Πολιτική και Διαχείριση. Παράλληλα η κ. Παναγιωτάκου είναι υπεύθυνη των δράσεων του Αρχείου Καβάφη και μέλος της οργανωτικής και επικοινωνιακής ομάδας του RethinkAthens – του προγράμματος ανάπλασης του Κέντρου της Αθήνας με άξονα την Πανεπιστημίου. Στο παρελθόν έχει ασκήσει τα καθήκοντα της διεύθυνσης του τομέα Επικοινωνίας και Marketing της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και της Συμβούλου Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων στο Υπουργείο Πολιτισμού, ενώ έχει εργαστεί σε πολιτιστικούς φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό (RoyalOperaHouse, CheekbyJowl, HellenicCentre / Λονδίνο) και έχει υπάρξει μέλος επιτροπών που σχετίζονται με την πολιτιστική πολιτική στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

πηγή www.news247.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το