Τοπικά

Πιο επιθετικές έχουν γίνει πλέον οι ομάδες των απείθαρχων μαθητών “Θ”

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ-ΕΚΔΗΛΩΣΗ

Οι ομάδες των απείθαρχων μαθητών που υπήρχαν στα σχολεία ανέκαθεν, πλέον έχουν γίνει πιο επιθετικές, πιο σκληρές και έχουν σύνδεση με εξωσχολικούς παράγοντες αναπτύσσοντας διάφορες ανησυχητικές δράσεις στα όρια της παραβατικότητας, τονίστηκε μεταξύ άλλων στην εκδήλωση που διοργανώθηκε χθες στο «Αχίλλειον» για την ενδοσχολική βία.

Ενδιαφέρουσες πτυχές της ενδοσχολικής βίας αναδείχθηκαν στη χθεσινή εκδήλωση που διοργάνωσαν το 2ο Γενικό και Γυμνάσιο Βόλου και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας μέσω του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων.
Η εκδήλωση είχε τίτλο «Κτίζοντας υποστηρικτικές σχέσεις στην εφηβεία» και ξεκίνησε με παρουσίαση βίντεο μαθητών των δύο σχολείων με αφηγήσεις, εμπειρίες και απόψεις σχετικά με την ενδοσχολική βία, με την επιμέλεια και την παρουσίαση των καθηγητριών, υπευθύνων για την ενδοσχολική βία την κοινωνιολόγο κ. Κλεοπάτρα Μπατζούκη για λογαριασμό του 2ου ΓΕΛ Βόλου και την φιλόλογο κ. Έφη Κεχαγιά για το 2ο Γυμνάσιο Βόλου.
Ακολούθησαν εισηγήσεις από την κ. Χριστίνα Ρούση – Βέργου, διδάκτορα Ψυχολογίας της Προσωπικότητας, επιστημονική συνεργάτιδα του Κέντρου Εφαρμοσμένης Ψυχολογικής Έρευνας και Ψυχοπαιδαγωγικής Συμβουλευτικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τίτλο ομιλίας: «Ο εκφοβισμός μάς αφορά όλους» και την κ. Αικατερίνη Βούλγαρη, διδάκτορα Ψυχολογίας, επιστημονική συνεργάτιδα του Κέντρου Εφαρμοσμένης Ψυχολογικής Έρευνας και Ψυχοπαιδαγωγικής Συμβουλευτικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, μέλος ΕΔΙΠ του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με τίτλο ομιλίας: “Σχολικός εκφοβισμός και προβλήματα εθισμού στην εφηβεία”.

Τα οικογενειακά προβλήματα

Ο διευθυντής του 2ου ΓΕΛ Βόλου κ. Δημήτρης Μποσνάκης τόνισε πως «η ενδοσχολική βία είναι ένα παλιό φαινόμενο, αλλά πλέον έχει ενταθεί. Η κρίση δημιούργησε αυξημένα οικογενειακά προβλήματα λόγω της ύφεσης αλλά και οικονομικά αδιέξοδα στους μαθητές, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι ανταγωνισμοί και οι εντάσεις εντός του σχολείου. Κάποιοι μαθητές περιθωριοποιούνται, γιατί οι γονείς τους είναι άνεργοι και δεν έχουν χρήματα για να τα βγάλουν πέρα και δεν αποκλείεται να αντιδρούν απέναντι στην υπακοή και στην πειθαρχία. Το δικό μας σχολείο δεν έχει προβλήματα ακόμη».

Ομάδες απείθαρχων μαθητών

Ο κ. Μποσνάκης έκανε λόγο για «ομάδες απείθαρχων μαθητών που εμφανίζονται στα σχολεία και οι οποίες λόγω της κρίσης έχουν γίνει πλέον πιο επιθετικές, ενώ έχουν και προσβάσεις με εξωσχολικούς που τις προσεγγίζουν για να τις προσελκύσουν στις ομάδες τους φτάνοντας ακόμη και στην ακραία παραβατικότητα. Η ενδοσχολική βία είναι υπαρκτή και θα πρέπει οι γονείς να συνεργαστούν στενά με το σχολείο, ώστε να είναι υποψιασμένοι».
Μάλιστα πρόσθεσε πως «μια συνηθισμένη μορφή βίας είναι να ομαδοποιούνται οι μαθητές για να αποκτήσουν την επιρροή τους στο σχολείο. Έτσι κοροϊδεύουν, ειρωνεύονται τους μαθητές που δεν θέλουν να συμμετάσχουν στην ομαδοποίηση. Επίσης ορισμένες φορές στοχοποιούν τους ήσυχους, επιμελείς μαθητές, γιατί τους θέλουν όλους κάτω από το δικό τους έλεγχο και όχι κάτω από τον έλεγχο του σχολείο. Ένα άλλο φαινόμενο είναι να υπάρχουν οικογενειακά προβλήματα και ο μαθητής να ξεσπά μέσα στο σχολείο κάνοντας φθορές, κτυπώντας μαθητές».

Από την πλευρά της η διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Βόλου κ. Ευτυχία Βουρδουμπάκη τόνισε πως «καθημερινά είναι τα φαινόμενα ενδοσχολικής βίας στα σχολεία η οποία εκδηλώνεται με διάφορες μορφές, όπως ψυχολογική, σωματική, λεκτική. Είναι πολύ σύνθετο το θέμα της ενδοσχολικής βίας, πολυπαραγοντικό, και γι’ αυτό είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί. Άλλωστε το σχολείο είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας, και από την στιγμή που καταγράφεται πιο επιθετική διάθεση από άλλους, είναι φυσικό αυτό να μεταφερθεί και στο σχολείο, όπως και στα παιδιά».
Ο πρόεδρος του συλλόγου γονέων του 2ου ΓΕΛ Βόλου κ. Ηλίας Λαδόπουλος τόνισε πως «το θέμα της ενδοσχολικής βίας είναι επίκαιρο σε όλη την Ελλάδα και οι γονείς θα πρέπει να λάβουν μέτρα μαζί με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Και για τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας υπάρχει μεγάλη σιωπή. Υπάρχει το φαινόμενο, αλλά κανείς δεν μιλάει. Μάλιστα πέρυσι στην Παγκόσμια Ημέρα για τον εκφοβισμό, υπήρχε μια αφίσα που έλεγε «Μίλα». Και αυτό είναι το πιο σημαντικό, ότι δεν μιλάμε. Γι’ αυτό και καλέσαμε τους γονείς για να μιλήσουμε και να το λύσουμε όλοι μαζί το ζήτημα, αντί να το κρύβουμε κάτω από το χαλί».

Δράσεις από σχολεία

Η ψυχολόγος και μεταδιδακτορική ερευνήτρια του Π.Θ. κ. Ρούση τόνισε πως ήδη αρκετά σχολεία μέσα από την ενημέρωση που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια για την ενδοσχολική βία, πραγματοποιούν δράσεις κατόπιν πρωτοβουλιών καθηγητών και μαθητών, με στόχο να ευαισθητοποιηθούν για το συγκεκριμένο ζήτημα. Για παράδειγμα μια δράση είναι ένα θεατρικό παιχνίδι, ή παραγωγή ενός βίντεο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το