Θ Plus

Ποιό άρθρο θα γίνει viral; Το μυστικό είναι στους νευρώνες

Μερικά «τυχερά» άρθρα αποκτούν τη δική τους ζωή μετά τη δημοσίευσή τους. Αντί να θάβονται μέσα στον καταιγισμό των πληροφοριών, εξαπλώνονται από χρήστη σε χρήστη σε χρόνο ρεκόρ στο διαδίκτυο σαν κολλητικός ιός, δηλαδή γίνονται “viral”, όπως είναι ο διεθνής νεολογισμός.

Μπορεί όμως άραγε να προβλεφθεί ποια άρθρα θα γίνουν τόσο δημοφιλή μεταξύ των αναγνωστών και θα μοιρασθούν μέσω του Facebook, του Twitter και του e-mail; Ναι, απαντούν για πρώτη φορά Αμερικανοί επιστήμονες, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι εντόπισαν στον ανθρώπινο εγκέφαλο ένα διακριτό «αποτύπωμα», που υποδηλώνει ότι ένα άρθρο προορίζεται να κάνει θραύση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα στο Ίντερνετ.

Οι ερευνητές του Εργαστηρίου Νευροεπιστήμης της Σχολής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, με επικεφαλής τις Έμιλι Φαλκ και Κριστίν Σολτς, που έκαναν δύο σχετικές δημοσιεύσεις -μία στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS) και μία στο περιοδικό ψυχολογίας “Psychological Science”- μελέτησαν την εγκεφαλική δραστηριότητα σε 80 νέους 18 έως 24 ετών, που κλήθηκαν να διαβάσουν τα ίδια άρθρα των «Τάιμς της Νέας Υόρκης», τα οποία αφορούσαν θέματα υγείας.

Η εγκεφαλική μελέτη με την τεχνική της λειτουργικής μαγνητικής απεικόνισης (fMRI) αποκάλυψε ένα «ίχνος»», με βάση το οποίο μπορεί να προβλεφθεί αν ένας χρήστης θα θελήσει να μοιρασθεί το άρθρο με άλλους. Το «σήμα» αυτό αντανακλά το πόσο πολύτιμη φαίνεται μια πληροφορία στον αναγνώστη και πόσο πολύτιμη θεωρεί ότι θα είναι επίσης για την κοινωνία.

«Αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα μικρό αριθμό εγκεφάλων για να προβλέψουμε τι θα κάνουν μεγάλοι αριθμοί ανθρώπων που θα διαβάσουν τους ‘Τάιμς της Νέας Υόρκης’, αυτό σημαίνει ότι παρόμοια πράγματα συμβαίνουν σε πολλούς ανθρώπους. Συγκεκριμένα άρθρα αγγίζουν την ίδια χορδή σε διαφορετικούς εγκεφάλους, άρα παρόμοια πράγματα έχουν αξία για την ευρύτερη κοινωνία» δήλωσε η Σολτς.

Το αξιοσημείωτο, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι ότι ο καθένας μπορεί να «προπαγανδίζει» το ίδιο πράγμα για διαφορετικούς λόγους: ο ένας επειδή νομίζει ότι ο φίλος του θα γελάσει, ενώ ο άλλος επειδή θεωρεί ότι έτσι θα τον βοηθήσει σε κάποιο πρόβλημα. Αλλά, παρόλα αυτά, μοιάζει να υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής στη νευρωνική δραστηριότητα του εγκεφάλου, που προμηνύει τη μελλοντική δημοφιλία του άρθρου.

Σε γενικές γραμμές, κάποιος μοιράζεται και προωθεί μια πληροφορία που θα τον κάνει να φανεί καλός, ζεστός, έξυπνος και αστείος στα μάτια των τρίτων, θα ενισχύσει τους κοινωνικούς δεσμούς και τις σχέσεις του μαζί τους και θα επηρεάσει τη συμπεριφορά τους, επειδή θεωρεί ότι αυτό θα τους κάνει καλό.

Πηγή: The TOC

Share

Πρόσφατα άρθρα

Χριστουγεννιάτικη… χυλόπιτα στο γήπεδο της Ατλέτικο Μαδρίτης: Οπαδός απορρίφθηκε σε ζωντανή μετάδοση

Άτυχος ήταν οπαδός της Ατλέτικο Μαδρίτης ο οποίος ίσως επηρεασμένος από το πνεύματων Χριστουγέννων φλέρταρε…

25 Δεκεμβρίου 2023

Influencer δολοφονήθηκε από τον εν διαστάσει σύζυγό της μπροστά στην κόρη της

Μια influencer από τη Χαβάη πυροβολήθηκε θανάσιμα από τον εν διαστάσει σύζυγό της μπροστά στην…

25 Δεκεμβρίου 2023

Χρόνια πολλά εύχεται το ποδοσφαιρικό τμήμα του Ολυμπιακού Βόλου

Τις δικές του ευχές για τα Χριστούγεννα και τον νέο χρόνο που έρχεται έστειλε το…

25 Δεκεμβρίου 2023

Ευχές για τα Χριστούγεννα και το νέο έτος από την ΠΑΕ Νίκη

Ευχές για Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το 2024 έστειλε η ΠΑΕ Νίκη. "Χρόνια πολλά. Ευχές…

25 Δεκεμβρίου 2023

Ισραήλ: «Απελευθερώστε τους τώρα» – Συγγενείς ομήρων αποδοκίμασαν τον Νετανιάχου στο κοινοβούλιο

Ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου αποδοκιμάστηκε σήμερα, κατά τη διάρκεια μιας ομιλίας στην Κνεσέτ,…

25 Δεκεμβρίου 2023

Στην εντατική οι επιβαίνοντες από τροχαίο – Οι γιατροί ακρωτηριάσαν τα κάτω άκρα

Σε κρίσιμη κατάσταση νοσηλεύονται δύο νεαρά άτομα που επέβαιναν σε αυτοκίνητο το οποίο προσέκρουσε σε…

25 Δεκεμβρίου 2023