Τοπικά

Πετυχημένο εγχείρημα η εξ αποστάσεως εξεταστική – Θετική εμπειρία για καθηγητές και φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Μια νέα εμπειρία αποτέλεσε για καθηγητές και φοιτητές η εξ αποστάσεως εξεταστική που ολοκληρώνεται αυτές τις μέρες στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Εκατοντάδες καθηγητές και χιλιάδες φοιτητές συνδέθηκαν για ώρες με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές τους για να συμμετάσχουν στα μαθήματα που για αρκετούς έκριναν ακόμη και την απόκτηση του πτυχίου τους.

Λόγω πανδημίας όλες οι εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας διεξήχθησαν ηλεκτρονικά και οι φοιτητές κλήθηκαν να γράψουν εργασίες, να απαντήσουν προφορικά σε πραγματικό χρόνο, να επιλέξουν τη σωστή απάντηση μέσω πολλαπλών ερωτήσεων και γενικότερα να δείξουν ότι έχουν διαβάσει όχι μέσα στα αμφιθέατρα, αλλά από μακριά, από τον χώρο του σπιτιού τους, μέσω της τεχνολογίας.
Ποιες είναι, όμως οι εντυπώσεις που άφησε αυτός ο τρόπος εξέτασης;
Ο αντιπρύτανης διοικητικών θεμάτων κ. Στέφανος Παρασκευόπουλος τόνισε πως «δεδομένων των συνθηκών που βιώνουμε αλλά και όλων των ενεργειών που έπρεπε να ολοκληρωθούν για να προχωρήσουν οι διαδικασίες, θεωρούμε πως η εξ αποστάσεως εξεταστική σημείωσε σημαντική επιτυχία. Βέβαια δεν έλειψαν και τα μικρά προβλήματα που αφορούσαν κυρίως στις συνδέσεις οι οποίες κόβονταν ξαφνικά. Αυτό, όμως οφειλόταν στις υποδομές και τα δίκτυα γενικότερα της χώρας για να υποστηρίξουν μια τέτοια διαδικασία. Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας έχει 45.000 φοιτητές που βρίσκονται διάσπαρτοι σε όλη τη χώρα και από τα σπίτια τους, σε πόλεις και χωριά, προσπαθούσαν να συνδεθούν με τις δικές τους ψηφιακές δυνατότητες για να εξεταστούν. Και έγινε μεγάλη προσπάθεια από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Ιδρύματος για να οργανωθούν οι εξετάσεις με επιτυχία».
Ο ίδιος στους φοιτητές του μαθήματός του έβαλε εργασίες που ήταν μία από τις επιλογές που είχαν οι καθηγητές.

Εξετάσεις σε μια έκτακτη κατάσταση
«Άλλοι επέλεξαν την προφορική εξέταση, άλλοι τις πολλαπλές επιλογές ή τις ερωτήσεις με τις σύντομες απατήσεις. Και γενικά η συμμετοχή των φοιτητών ήταν πολύ μεγάλη» ανέφερε ο κ. Παρασκευόπουλος και πρόσθεσε πως «η εξ αποστάσεως ήταν ένας τρόπος ναι μεν θεμιτός, αλλά όχι τόσο ακαδημαϊκός. Πανεπιστήμιο σημαίνει να υπάρχουν η φυσική παρουσία του φοιτητή στους χώρους του Ιδρύματος και η ώσμωσή του με τον καθηγητή, με την έρευνα και τους χώρους του Ιδρύματος. Τώρα ο φοιτητής από την κουζίνα του σπιτιού του μπορούσε να δώσει εξετάσεις. Ήταν μια έκτακτη κατάσταση και μακάρι την επόμενη φορά, εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες, να επιστρέψουμε στη διά ζώσης εξέταση και διδασκαλία».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Τμήματος Γεωπονίας Φυτικής παραγωγής και Αγροτικούς Περιβάλλοντος κ. Νίκος Τσιρόπουλος δήλωσε πως «το Πανεπιστήμιο μπόρεσε να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να υλοποιήσει τις εξετάσεις με επιτυχία. Σίγουρα δεν έλειψαν και οι δυσκολίες, κάτι που θα ήταν πολύ δύσκολο να μην υπάρξουν, αφού όλα ετοιμάστηκαν και οργανώθηκαν μέσα σε έκτακτες συνθήκες. Στο Τμήμα μας οι φοιτητές εξετάστηκαν με ποικίλους τρόπους στην εξ’ αποστάσεως διαδικασία. Μάλιστα οι καθηγητές έκαναν και μίξη των πολλαπλών τρόπων. Επίσης αυξήθηκαν τα μαθήματα, όπου έγινε η προφορική εξέταση και η οποία διασφάλιζε ακόμη περισσότερο την εγκυρότητα της εξέτασης».
Ο κ. Τσιρόπουλος πρόσθεσε πως, αν το υπουργείο θελήσει να συνεχίσει τη διεξαγωγή των εξ’ αποστάσεως εξετάσεων, θα πρέπει να ενισχύσει τόσο το Πανεπιστήμιο όσο και τους φοιτητές με εξοπλισμούς και να δώσει λύσεις στα δίκτυα και τις υποδομές. Πάντως θα πρέπει και η ακαδημαϊκή κοινότητα να μάθει να ζει με τον ιό. Με την τήρηση των απαιτούμενων μέτρων, να επιστρέψουν τα Πανεπιστήμια στις συνθήκες προ της πανδημίας.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του συλλόγου μελών ΔΕΠ κ. Θεόδωρος Μεταξάς ανέφερε πως «το όλο εγχείρημα της εξεταστικής εξ αποστάσεως στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία σε ένα αρκετά μεγάλο βαθμό. Και αυτό επιτεύχθηκε χάρη στην προσαρμογή των καθηγητών αλλά και την οργάνωση και την ετοιμότητα από την αρμόδια υπηρεσία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, όπως είναι το τμήμα δικτύων και μηχανοργάνωσης καθώς και τους τεχνικούς του κάθε τμήματος. Οι καθηγητές είχαν ασφαλώς εξοικείωση με την ψηφιακή τεχνολογία, ωστόσο ήταν κάτι πρωτόγνωρο γι’ αυτούς να διεξάγουν τις εξετάσεις μέσα από τις ψηφιακές πλατφόρμες και όχι διά ζώσης. Και χρειάστηκε πολλή δουλειά και πολύς χρόνος για να τις πραγματοποιήσουν. Για παράδειγμα η εξέταση σε ένα μάθημα με πολλούς φοιτητές απαιτούσε ακόμη και έξι ώρες. Γι’ αυτό και το Πανεπιστήμιο είχε ορίσει για τα Τμήματα συγκεκριμένες ζώνες με μέρες και ώρες στις οποίες μπορούσαν να διεξάγουν τις εξετάσεις, ώστε να μην πέσει το σύστημα».
Ο ίδιος πρόσθεσε πως πιο δύσκολο ήταν το έργο των καθηγητών που είχαν να εξετάσουν πάνω από 100 φοιτητές και με μαθήματα που δεν ήταν τόσο θεωρητικά. Αναφορικά δε με την ανταπόκριση των φοιτητών, είπε πως ήταν ικανοποιητική. Μέσα από αυτές τις έκτακτες συνθήκες έγιναν οι εξετάσεις, δεν χάθηκαν μαθήματα και οι φοιτητές που βρίσκονταν κοντά στην απόκτηση του πτυχίου τους βοηθήθηκαν να ολοκληρώσουν τους στόχους τους, ενώ το ίδιο συνέβη και με τους μεταπτυχιακούς φοιτητές.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το