Τοπικά

Περιβαλλοντικές «βόμβες» στο λιμάνι του Βόλου – Εντολή λήψης μέτρων για απομάκρυνση των παρατημένων πλοίων 

Περιβαλλοντικές «βόμβες» στο λιμάνι του Βόλου τα παρατημένα πλοία που σαπίζουν στη χερσαία και θαλάσσια ζώνη. Εντολή για τη λήψη μέτρων ώστε να απομακρυνθούν από την περιοχή ευθύνης του ΟΛΒ τα πλοία που έχουν χαρακτηριστεί επικίνδυνα και επιβλαβή έδωσε ο πρόεδρος του Οργανισμού κ. Σταυριδόπουλος και έξι από αυτά θα απομακρυνθούν.
Έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες καταγραφής των πλοίων που έχουν χαρακτηριστεί επικίνδυνα και επιβλαβή, καθώς και οι καταλογισμοί των προβλεπόμενων από τον νόμο, προστίμων και τελών.

Αν δεν αντιδράσουν άμεσα στις οχλήσεις του Οργανισμού Λιμένα οι ιδιοκτήτες, τότε αναλαμβάνει δράση ο ίδιος. Δηλαδή ξεκινά διαγωνισμούς για την εκποίηση των πλοίων που είναι παρατημένα και συνήθως καταλήγουν να διαλυθούν για παλιοσίδερα… στέλνοντας τον λογαριασμό στους ιδιοκτήτες. Είναι μία αρκετά χρονοβόρα διαδικασία, η οποία όμως είναι απαραίτητη ώστε να μην καταντήσει ο Βόλος νεκροταφείο πλοίων.

Ως επικίνδυνα και επιβλαβή για προσβολή, απειλή του περιβάλλοντος και κίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα χαρακτηρίστηκαν τα εξής πλοία που βρίσκονται εντός του λιμένα.
Φορτηγίδα (Φ/Γ) κλαπέ «Σφαίρα Φ4» νηολογίου Βόλου, ρυμουλκό (Ρ/Κ) «Μαχητής» νηολογίου Βόλου, ρυμουλκό (Ρ/Κ) «Σφαίρα Ρ1» νηολογίου Βόλου, ρυμουλκό (Ρ/Κ) «Μακεδονία» Νηολογίου Χαλκίδας και ρυμουλκό (Ρ/Κ) «Κ. Χριστόπουλος» νηολογίου Βόλου. Επίσης το «Φαέθων» νηολογίου Πειραιά. Τα πλοία θα απομακρυνθούν άμεσα από τη θαλάσσια και τη χερσαία ζώνη του λιμανιού.

Η μέθοδος για να απομακρυνθεί ένα πλοίο που έχει χαρακτηριστεί «επικίνδυνο» από ένα λιμάνι δεν είναι μόνο δύσκολη, αλλά ταυτόχρονα απίστευτα περίπλοκη, με χρονοβόρες διαδικασίες.
Και αυτό γιατί τα πλοία εγκαταλείπονται στα λιμάνια από ιδιοκτήτες που δεν έχουν πλέον να ωφεληθούν τίποτε απολύτως από αυτά. Πολλοί εξαφανίζονται, αποποιούνται την περιουσία τους ή μεταβιβάζουν τις εταιρείες τους σε άλλα πρόσωπα.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες οι Οργανισμοί Λιμένος βάσει του νόμου είναι υποχρεωμένοι να ακολουθήσουν την εξής διαδικασία:
Αρχικά ξεκινούν να αναζητούν τους ιδιοκτήτες. Εάν τους εντοπίσουν, στέλνουν εξώδικα. Εάν δεν καταφέρουν να τους βρουν, το συνηθέστερο, τότε προχωρούν σε δύο δημοσιεύσεις σε εφημερίδες με τις οποίες τους καλούν να εμφανιστούν. Εάν και πάλι δεν δώσουν σημεία ζωής, προβαίνουν σε δύο πλειστηριασμούς, στους οποίους συνήθως δεν εμφανίζεται κανένας ενδιαφερόμενος, καθώς τα έξοδα ανέλκυσης ενός ναυαγίου είναι πολλά.
Στη συνέχεια ο Οργανισμός προκηρύσσει μειοδοτικό διαγωνισμό από την πλευρά του.

Στην εφορία οι οφειλές της ΑΓΕΤ
Καμία επικοινωνία δεν υπάρχει μεταξύ της ΑΓΕΤ Ηρακλής και του Οργανισμού Λιμένος, που κοινοποιεί τις οφειλές της εταιρείας στην εφορία.
Νέα «μπιλιετάκια» θα λάβει η ΑΓΕΤ για να εισπράξει τα χρέη της ο Οργανισμός Λιμένος από τον Σεπτέμβριο μέχρι και τον Νοέμβριο, ύψους 229.500 ευρώ.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το