Τοπικά

Περισσότεροι νεκροί στην άσφαλτο το 2020 παρά την καραντίνα – Στη Μαγνησία καταγράφηκαν 53 τροχαία 

Μπορεί η πανδημία να κράτησε τους οδηγούς και τους πεζούς στα σπίτια τους για μεγάλο χρονικό διάστημα το 2020, λόγω των μέτρων που εφαρμόστηκαν από την κυβέρνηση, ωστόσο, τα τροχαία ατυχήματα δεν έλειψαν και πέρσι από τους δρόμους της Μαγνησίας. Μάλιστα τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν, ήταν περισσότερα από αυτά που είχαν γίνει το 2019…

Οι κυριότερες αιτίες θανατηφόρων ατυχημάτων αποτελούν οι συγκρούσεις, οι εκτροπές και οι παρασύρσεις πεζών. Αν και ο δείκτης τροχαίων ατυχημάτων παραμένει χαμηλός στη Μαγνησία, οι οδηγοί αποδείχθηκαν και πέρσι αμελείς και απρόσεκτοι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Αστυνομίας. Καταγράφηκαν επίσημα από την Αστυνομία στη Μαγνησία 53 τροχαία ατυχήματα, έναντι 57 το 2019. Η μείωση δεν ήταν σημαντική, ωστόσο, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι επί ένα δίμηνο, Μάρτιος-Μάιος 2020, εφαρμόστηκε καθολική απαγόρευση, ενώ το δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου μερική απαγόρευση κυκλοφορίας. Ωστόσο, εκείνο που εντυπωσιάζει, είναι πως τα θανατηφόρα τροχαία πέρσι ήταν περισσότερα αυτών του 2019 κατά 30%… Πέρσι σημειώθηκαν 13, έναντι 10 το 2019. Από τα 53 τροχαία ατυχήματα τα 9 είχαν ως συνέπεια σοβαρούς τραυματισμούς, ενώ τα 31 ελαφρούς.

Αντίστοιχα το 2019 σημειώθηκαν στη Μαγνησία 15 τροχαία με σοβαρούς τραυματισμούς και 32 με ελαφρούς. Το 2018 σημειώθηκαν συνολικά 44 τροχαία, έναντι 32 το 2017 (αύξηση 25%), ωστόσο, μειωμένος ήταν ο αριθμός των θανατηφόρων δυστυχημάτων, αφού σημειώθηκαν τέσσερα το 2018, έναντι 7 το 2017. Αυξημένα ήταν το 2018 και τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα, αφού σημειώθηκαν 10, έναντι 9 το 2017, ενώ κατά πολύ αυξημένα ήταν τα τροχαία με ελαφρύ τραυματισμό, αφού σημειώθηκαν 30, έναντι 16 το 2017 (αύξηση 88% περίπου). Τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν πλέον εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος Βόλου, γι’ αυτό και είναι με μη σοβαρούς τραυματισμούς, ενώ έχουν μειωθεί κατά πολύ τα τροχαία ατυχήματα στις εθνικές οδούς, λόγω και της αναβάθμισής τους. Είναι χαρακτηριστικό πως το 2016 τα τροχαία ατυχήματα ήταν συνολικά 35 και 43 το 2015. Ωστόσο, τα θανατηφόρα ήταν περισσότερα, αφού το 2015 ήταν δέκα και το 2016 ήταν 12… Δηλαδή πέρσι σημειώθηκαν τα περισσότερα θανατηφόρα της εξαετίας. Σημειώνεται πως στην Ελλάδα τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου, για τους νέους από 15 έως 29 ετών, τη δεύτερη αιτία θανάτου, για τις ηλικίες 5 έως 14 και την τρίτη για τις ηλικίες 30 έως 44 ετών. Είναι ακόμη χαρακτηριστικό ότι τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 19-39 ετών και το 50% αυτών οφείλεται στην κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών.

Προστασία του αυτοκινήτου και οδήγηση στο χιόνι
Επειδή από σήμερα ο χειμώνας κάνει την εμφάνισή του και στα πεδινά, ορισμένες συμβουλές για το αυτοκίνητο είναι χρήσιμες. Πριν ξεκινήσει το όχημα:
– Εφοδιαζόμαστε με τις κατάλληλες αντιολισθητικές αλυσίδες που να ταιριάζουν με τον τύπο των ελαστικών – ζαντών μας και ελέγχουμε αν μπορούμε να τις τοποθετήσουμε στους τροχούς.
– Ελέγχουμε το πέλμα των ελαστικών μας, καθώς τα φθαρμένα λάστιχα δεν έχουν γερό κράτημα, όταν οδηγούμε σε χιόνι ή πάγο. Εάν υπάρχει η δυνατότητα, προμηθευόμαστε με χειμερινά ελαστικά, που εξασφαλίζουν καλύτερη πορεία στο χιόνι και καλύτερο φρενάρισμα.
– Χρησιμοποιούμε καλής ποιότητας καθαριστικό για το παρμπρίζ που προστατεύει από τον πάγο, αφού σε αντίθετη περίπτωση οι υαλοκαθαριστήρες θα καταστραφούν, όταν έχουμε ακραίες καιρικές συνθήκες.
– Αφιερώνουμε παραπάνω ώρα στον καθαρισμό των παραθύρων και των καθρεπτών πριν ξεκινήσουμε το πρωί. Χρησιμοποιούμε χλιαρό νερό και αντιψυκτικό για να απομακρύνουμε τον πάγο από το εξωτερικό του αυτοκινήτου μας. Δεν χρησιμοποιούμε ποτέ ζεστό ή βραστό νερό.
– Προσθέτουμε την κατάλληλη ποσότητα αντιψυκτικού στο ψυγείο της μηχανής, το οποίο θα προστατέψει το ψυγείο από διάβρωση και δεν θα επιτρέψει να γίνει πάγος το νερό, που κυκλοφορεί στις κυψέλες του.
– Βεβαιωνόμαστε ότι όλοι οι αυτόματοι διακόπτες των υαλοκαθαριστήρων είναι σβησμένοι, προτού ανάψουμε τη μηχανή, γιατί σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να καεί η ασφάλειά τους, αν έχουν παγώσει πάνω στο παρμπρίζ.
– Βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε για κάθε περίπτωση τα ακόλουθα: Αντιθαμπωτικό πανί, φακό, έξτρα καθαριστικό για το παρμπρίζ, αντιψυκτικό, ξύστρα για τον πάγο, κουβέρτα, ένα μικρό φτυάρι, φορτιστή τηλεφώνου, ένα μπουφάν, ένα φαρμακείο, ένα ζευγάρι γαλότσες, γάντια, αδιάβροχο, ομπρέλα, εμφιαλωμένο νερό και ένα χαλάκι σε περίπτωση που θα χρειαστεί να ξαπλώσουμε κάτω από το αυτοκίνητο, αν κολλήσουμε στο χιόνι. Εναλλακτικά, η προμήθεια ειδικών αλουμινένιων σχαρών θα μας βοηθήσει να βγούμε από το χιόνι, αλλά και από τη λάσπη ή την άμμο.
– Αφαιρούμε το χιόνι από την οροφή του αυτοκινήτου, διαφορετικά υπάρχει περίπτωση ένα απότομο φρενάρισμα να πετάξει το χιόνι στο παρμπρίζ εμποδίζοντας τη δική μας ορατότητα ή ακόμα κι εκείνη κάποιου διερχόμενου οδηγού.
– Έχουμε μαζί μας λίγο καθαρό οινόπνευμα, ώστε να καθαρίζουμε τον πάγο από τα τζάμια του αυτοκινήτου μας.
– Αν έχουμε μόνο ένα ζευγάρι αλυσίδων, τις τοποθετούμε στους τροχούς που δίνουν την κίνηση. Αν δεν έχουμε αλυσίδες, μπορούμε να ξεφουσκώσουμε στο μισό την πίεση των ελαστικών.
Όταν οδηγούμε στο χιόνι θα πρέπει:
– Να επιταχύνουμε σταδιακά, οδηγούμε σε χαμηλές στροφές και αλλάζουμε ταχύτητα όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Κατεβαίνουμε, αν χρειαστεί, στη δεύτερη ταχύτητα, για να μειώσουμε το γλίστρημα των ελαστικών μας.
– Αφήνουμε την τριπλάσια από την απαιτούμενη απόσταση μεταξύ του δικού μας και του προπορευόμενου οχήματος, χωρίς να ξεπερνάμε σε ταχύτητα τα 40-50 χλμ./ώρα!
– Αν γλιστράμε, οδηγούμε προς την κατεύθυνση που πάει το αυτοκίνητο, για παράδειγμα, αν το πίσω μέρος γλιστρά προς τα δεξιά, στρίβουμε το τιμόνι προς τα δεξιά. Δεν αφήνουμε το τιμόνι ούτε πατάμε φρένο.
– Αν ο δρόμος δεν έχει περαστεί με αλάτι ή χαλίκι, προσέχουμε την οδήγηση πάνω στις ροδιές που έχουν σχηματίσει άλλα οχήματα, μιας και το συμπιεσμένο χιόνι είναι πιο ολισθηρό από το φρέσκο.
– Η χρήση των φρένων, του τιμονιού, του γκαζιού, αλλά και η αλλαγή ταχυτήτων πρέπει να γίνονται ηπιότερα, αποφεύγοντας τους απότομους χειρισμούς, διότι ο έλεγχος του οχήματος μπορεί να χαθεί πολύ εύκολα.
– Διατηρούμε χαμηλή ταχύτητα και δίνουμε περισσότερο χρόνο για να σταματήσουμε ή να στρίψουμε, ενώ και οι εκκινήσεις θα πρέπει να γίνονται με ομαλό τρόπο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το