Τοπικά

Περισσότερα φορτηγά ΔΧ στους δρόμους – 72 νέες άδειες κυκλοφορίας στη Μαγνησία “Θ”

Σ13 Φ1 (3)

Σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το 2014 σημείωσαν το 2015 οι κυκλοφορίες νέων φορτηγών δημοσίας χρήσεως αυτοκινήτων στη Μαγνησία. Στους υπόλοιπους τύπους οχημάτων, ΙΧ επιβατικά, φορτηγά ΙΧ και μοτοσικλέτες, ο αριθμός των νέων αδειών κινήθηκε στα επίπεδα του 2014.

Αναλυτικότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών Μαγνησίας, κατά το 2015 (εκτός του Δεκεμβρίου) εκδόθηκαν 72 νέες άδειες κυκλοφορίας φορτηγών ΔΧ, έναντι μόλις 30 το 2014 και μάλιστα όλο το έτος. Η αύξηση έφθασε το 140%…
Αντίθετα με τα φορτηγά ΔΧ στα φορτηγά ΙΧ οι νέες άδειες ήταν κατά 19% λιγότερες, αφού κυκλοφόρησαν 495 οχήματα (μέχρι 30 Νοεμβρίου), έναντι 612 το 2014 όλο όμως το έτος.
Στα επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα οι νέες άδειες έφθασαν τις 602 (μέχρι 30 Νοεμβρίου), έναντι 622 το 2014 όλο το έτος. Βέβαια αν προστεθούν και οι άδειες που εκδόθηκαν το Δεκέμβριο, τότε το πρόσημο είναι θετικό για την αγορά ΙΧ επιβατικών αυτοκινήτων.
Παρά την κρίση δηλαδή η αγορά αυτοκινήτου επιβιώνει, με τα όποια προβλήματα καλείται να αντιμετωπίσει.
Στα δίκυκλα εξάλλου οι νέες άδειες έφθασαν (μέχρι 30 Νοεμβρίου) τις 783 (μέχρι 30 Νοεμβρίου), έναντι 789 το 2014 όλο το έτος, που σημαίνει πως με τις άδειες του Δεκεμβρίου ο αριθμός αυτός ξεπεράστηκε.

Μικρού κυβισμού και πετρελαιοκίνητα
Σύμφωνα με έμπορο αυτοκινήτων, τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα που έχουν απομείνει σε κυκλοφορία μετά τη φορολογική καταιγίδα των τελευταίων ετών, είναι μόλις τα… δύο στα 100. Ο «στόλος» των ιδιωτικής χρήσεως οχημάτων «γερνάει» ταχύτατα, που σημαίνει ότι και οι αξίες μειώνονται δραματικά, καθώς μόλις το ένα στα 10 αυτοκίνητα είναι ηλικίας κάτω των πέντε ετών, ενώ τα 56 στα 100 είναι από 10 ετών και πάνω.
Παράλληλα τα μικρού και μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα κάτω των 1.600 κυβικών αντιπροσωπεύουν πλέον το 85% του «στόλου»…
Επίσης, στα 100 αυτοκίνητα που πωλούνται πλέον τα 60-65 είναι πετρελαιοκίνητα.
Από την αύξηση του μεριδίου των πετρελαιοκίνητων το Δημόσιο χάνει χρήματα, καθώς τα συγκεκριμένα οχήματα και λιγότερο καύσιμο καταναλώνουν και ο ειδικός φόρος κατανάλωσης που επιβάλλεται στο πετρέλαιο κίνησης (330 ευρώ στα χίλια λίτρα) είναι μικρότερος από τον αντίστοιχο της βενζίνης (680 ευρώ στα χίλια λίτρα).
Οι ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων ήδη πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας (με βάση τους ρύπους που καταναλώνουν τα οχήματά τους), ενώ πολλοί από αυτούς έχουν υπαχθεί και στο φόρο πολυτελούς διαβίωσης λόγω κυβισμού του κινητήρα.
Όπως επισημαίνει ο έμπορος αυτοκινήτων, η τάση στην αγορά αυτοκινήτου παραμένει πτωτική, καθώς τα καινούργια I.X. που αποκτώνται, είναι λιγότερα και κατά κύριο λόγο μικρού κυβισμού, με χαμηλές εκπομπές ρύπων, κάτι που σημαίνει και λιγότερα έσοδα για το Δημόσιο.
Οι «τζιπάτοι» εκλείπουν χρόνο με το χρόνο λόγω τεκμηρίων, φόρου πολυτελούς διαβίωσης (ο οποίος μάλιστα αυξήθηκε και πάλι και μάλιστα αναδρομικά) και πανάκριβων τελών κυκλοφορίας.

Μόλις ένα στα δέκα καινούργιο…
Με βάση στοιχεία της Ένωσης Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, τα αυτοκίνητα ηλικίας έως πέντε ετών αντιπροσωπεύουν μετά βίας το 9% του συνόλου των αυτοκινήτων, που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, όταν στις αρχές του 2014 το μερίδιό τους ξεπερνούσε το 14%. Η αιτία προφανής: Από το 2010 και μετά ο ρυθμός αντικατάστασης των παλαιών αυτοκινήτων με καινούργια έπεσε κατακόρυφα.
Αντίθετα, το μερίδιο των αυτοκινήτων με ηλικία άνω των 10 ετών -η δεκαετία θεωρείται κρίσιμη για την αγορά αυτοκινήτου, καθώς μετά τη συμπλήρωσή της μηδενίζονται τα τεκμήρια διαβίωσης και κατά συνέπεια και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης- εκτοξεύτηκε σε πάνω από 56% έναντι 50% που ήταν στις αρχές του 2014. Ειδικότερα τα αυτοκίνητα ηλικίας από 11 έως 15 έτη αντιπροσωπεύουν το 33% του συνόλου των Ι.Χ. Ο αριθμός των Ι.Χ. ηλικίας από 16-20 ετών αυξήθηκε εντυπωσιακά μέσα σε ένα χρόνο. Αυξημένος σε σχέση με το 2014 εμφανίζεται και ο αριθμός των αυτοκινήτων ηλικίας άνω των 20 ετών.
Το πρότυπο «Euro 5» (αφορά σε ταξινομήσεις που έγιναν μετά την 01/01/2011) πόσο μάλλον το «Euro 6» (είναι τα οχήματα που ταξινομούνται μετά την 01/09/2015), αφορά ουσιαστικά μόνο το ένα στα 10 οχήματα, που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το