Τοπικά

Περιορίστηκε το κυκλοφοριακό λόγω κρίσης σε κεντρικούς δρόμους του Βόλου “Θ”

dimitriados3

Μέχρι και 25% μειώθηκε η κυκλοφοριακή συμφόρηση σε κεντρικούς δρόμους του Βόλου στις ώρες αιχμής λόγω της οικονομικής κρίσης, σύμφωνα με μετρήσεις του Εργαστηρίου Μεταφορών και Εφοδιαστικής Αλυσίδας του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που από χθες διοργανώνει στο ξενοδοχείο Valis στην Αγριά διήμερο διεθνές συνέδριο για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα.
Στο συνέδριο συμμετέχουν επιστήμονες από 25 χώρες που δείχνει και το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει πλέον για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, καθώς οι πόλεις μεγαλώνουν, αστικοποιούνται όλο και περισσότερο και προκύπτουν νέα δεδομένα για τη μετακίνηση των πολιτών και των αγαθών.
Γι’ αυτό τον λόγο άλλωστε και η Ευρώπη προσφέρει σημαντικά κονδύλια για την έρευνα. Στο συνέδριο συμμετέχουν συγκοινωνιολόγοι, μηχανικοί, χωροτάκτες, γεωγράφοι, ψυχολόγοι, μαθηματικοί, στατιστικολόγοι και άλλοι, καθώς πλέον απαιτείται η συνέργεια όλων αυτών των επιστημονικών ειδικοτήτων.
Η αναπληρώτρια καθηγήτρια και διευθύντρια του Εργαστηρίου Μεταφορών και Εφοδιαστικής Αλυσίδας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Ευτυχία Ναθαναήλ τόνισε πως στη σημερινή εποχή λόγω της μεγάλης αστικοποίησης οι πόλεις θα πρέπει να διαθέτουν ένα στρατηγικό σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας. Οι πόλεις γίνονται πιο πυκνές, οι ανάγκες για μετακίνηση ατόμων, αγαθών, μεγαλώνουν και πρέπει να υπάρχει ένας συντονισμός.
Για την περίπτωση του Βόλου τόνισε πως λόγω της οικονομικής κρίσης έχει φανεί από τις μετρήσεις που κάναμε, πως μειώθηκε μέχρι και 25% η κυκλοφοριακή συμφόρηση σε κεντρικές οδούς της πόλης και μάλιστα σε ώρες αιχμής, όπως είναι 8-9 το πρωί, γύρω στις 3 το μεσημέρι, αλλά και μεταξύ 8-9 το βράδυ. Παράλληλα έχουν μειωθεί και οι καθυστερήσεις στην άφιξη των μετακινούμενων στον προορισμό τους. Αυτή η μείωση που είναι θετική εξέλιξη, δεν αποδίδεται στη λήψη κάποιων μέτρων ή σε κάποια αλλαγή συμπεριφοράς, αλλά κυρίως στην οικονομική κρίση. Και αυτό φαίνεται και από την έρευνα που κάνουμε στους χρήστες και πώς αντιμετωπίζουν το όλο ζήτημα.
Η ίδια πρόσθεσε πως ο Βόλος χρειάζεται ένα στρατηγικό σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας, σε επίπεδο υποδομής, διαχείρισης και εξοπλισμού που θα λαμβάνει υπόψη όλες τις κατηγορίες μετακινούμενων, καθώς τα μέτρα που πάρθηκαν μέχρι στιγμής ήταν μεμονωμένα και δεν απέδωσαν. Και τέτοια μέτρα ήταν οι ποδηλατοδρόμοι, οι λεωφορειολωρίδες, συστήματα τηλεματικής των μέσων μαζικής μεταφοράς, οι έξυπνες στάσεις. Όλα αυτά έγιναν κάτω από μια πίεση και γι’ αυτό δεν συνεχίστηκαν.
«Το εργαστήριό μας ασχολείται ιδιαίτερα με την αστική κινητικότητα, πώς γίνονται οι μετακινήσεις, πώς μεταβάλλονται τα δεδομένα στο πέρασμα των χρόνων» κατέληξε η κ. Ναθαναήλ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το