Τοπικά

Πενθήμερο ταξίδι του Γυμνασίου Πτελεού στην Ιταλία – Ανέδειξε ζητήματα του τοπικού περιβάλλοντος 

Το Γυμνάσιο Πτελεού, συνεχίζοντας την ενασχόλησή του με ευρωπαϊκά προγράμματα περιβαλλοντικού και πολιτιστικού περιεχομένου, επισκέφθηκε σε ταξίδι ανταλλαγής την Ιταλία, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus Plus “Save today – Survive Tomorrow”, το οποίο εκπονείται για τρίτη συνεχή χρονιά από το σχολείο.

Προορισμός του ταξιδιού ήταν το Lavello, μια μικρή πόλη 13.000 κατοίκων και η ευρύτερη περιοχή της στην Ιταλία, στην περιφέρεια Vassilicata, νότια της Ρώμης, δυτικά του Μπάρι και βορείως της Κάτω Ιταλίας, γνωστής από την αρχαιότητα και ως Μεγάλη Ελλάδα (Magna Graecia).
Σκοπός της πενθήμερης παραμονής και δραστηριοποίησης της ελληνικής μαθητικής ομάδας στο Lavello, ήταν η συνάντηση με τις αντίστοιχες μαθητικές ομάδες των άλλων πέντε χωρών, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, δηλαδή της Ιταλίας, της Ουγγαρίας, της Γερμανίας, της Τουρκίας και της Πολωνίας, που είναι και η συντονίστρια χώρα του πολυετούς αυτού προγράμματος. Επίσης η ανταλλαγή απόψεων επί της θεματικής του, που είναι η ανίχνευση, η συνειδητοποίηση και η εξεύρεση λύσεων για τα προβλήματα, που δημιουργεί ο τρόπος διαχείρισης του φυσικού περιβάλλοντος από τον άνθρωπο στον πλανήτη, με απώτερο στόχο τη σωτηρία του από την αλόγιστη ανθρώπινη επέμβαση.


Το βράδυ της Κυριακής 20/11/2016, όλες οι αποστολές έφθασαν στο Lavello, όπου μπροστά στο σχολείο, ένα εντυπωσιακό κτίσμα της δεκαετίας του 1930, πολύ θερμά, τις υποδέχθηκαν η ιταλική ομάδα μαθητών και καθηγητών με επικεφαλής τον συντονιστή της παραμονής στην Ιταλία, κ. Donato di Fazzio, καθώς και οι γονείς των μαθητών οι οποίοι φιλοξένησαν στα σπίτια τους τους μαθητές των άλλων χωρών, ενώ οι καθηγητές φιλοξενήθηκαν σε ξενοδοχεία κοντά στο χώρο του σχολείου.
Όλες τις επόμενες μέρες , παντού και πάντα μαζί, τα μέλη των σχολικών αποστολών ανέπτυξαν πολλές δραστηριότητες με καθημερινές συναντήσεις στο σχολείο και ομαδικές δραστηριότητες σε επίπεδο συζητήσεων – συσκέψεων- επισκέψεων σε άλλα σχολεία, πόλεις και επιχειρήσεις της ευρύτερης περιοχής, σε συνδυασμό με εκδηλώσεις, γεύματα και περιηγήσεις στο αστικό και φυσικό περιβάλλον της, τόσο οικείο όσο και εκθαμβωτικό στην ομορφιά του. Σε γενικές γραμμές η υποδοχή και φιλοξενία υπήρξε θερμότατη από τους γονείς, τους Ιταλούς καθηγητές και τις τοπικές αρχές του Lavello.


Σε ειδική τελετή το δεύτερο βράδυ, σε χώρο του Δημαρχείου δίπλα στη Μητρόπολη, τους μαθητές υποδέχθηκαν ο Δήμαρχος της πόλης, η Διευθύντρια της Μέσης Εκπαίδευσης της περιφέρειας Vassilicata (Βασιλικάτα), εκπρόσωποι της νομαρχίας και άλλων φορέων με κάθε επισημότητα. Παρόμοια η υποδοχή και την τρίτη μέρα από τον Δ/ντή και τους καθηγητές και μαθητές ενός Τεχνικού Λυκείου στο Lavello, όπου έγινε δενδροφύτευση. Την τέταρτη μέρα, επίσης θερμότατη ήταν η υποδοχή από τον Δ/ντη, τους καθηγητές και τους μαθητές στο Τεχνικό Λύκειο στη Venoza (Βενόζα), “Battaglini” High School-E.M.A.S. Certificated Center, εν μέσω διαρκών χειροκροτημάτων από τους Ιταλούς μαθητές κατά την είσοδο των ομάδων και την προσέλευσή τους στην αίθουσα εκδηλώσεων, όπου τους υποδέχθηκε με μουσική το συγκρότημα του σχολείου και σε λίγο προσήλθαν ο δήμαρχος της Venosa και ο τοπικός τύπος που κάλυπτε τα πάντα .Ακολούθησε ξενάγηση από τους μαθητές, στα αγγλικά, στις εκτεταμένες εγκαταστάσεις του σχολείου, όπου κάθε μάθημα είχε τη δική του αίθουσα με καλό εξοπλισμό.


Από την πρώτη μέρα επίσης και στο χώρο του σχολείου, οι μαθητές και καθηγητές όλων των χωρών, από κοινού και κατά ομάδες συζήτησαν για τα περιβαλλοντικά προβλήματα του πλανήτη και παρουσίασαν τις εργασίες τους για ζητήματα του τοπικού περιβάλλοντος στις χώρες τους. Οι μεσογειακές αποστολές, Ελλάδα- Τουρκία – Πορτογαλία, προέβαλλαν ζητήματα διαχείρισης και προστασίας του θαλάσσιου και παραποτάμιου οικοσυστήματος, και σε διοικητικό επίπεδο, σε συνδυασμό με την προβολή του κάλλους του φυσικού και αστικού περιβάλλοντος στους τόπους τους. Οι βόρειες χώρες, Γερμανία- Πολωνία- Ουγγαρία, εστίασαν περισσότερο στην ανάγκη της εκπαίδευσης για μια σωστή απέναντι στη φύση και στο συνάνθρωπο τελικά, που πρέπει να βασίζεται στον αυτοσεβασμό και τον αλληλοσεβασμό, όπου σαν «άλλος» λογίζεται ο άνθρωπος και το φυσικό περιβάλλον, αναδεικνύοντας το θέμα της διαχείρισης του νερού και των σκουπιδιών σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο. Η εκπαίδευση και ο περιορισμός της φτώχειας αναδείχθηκαν ως η βάση της δημιουργίας μιας παγκόσμιας συνείδησης φιλικής προς τη φύση και τον άνθρωπο.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, το Γυμνάσιο Πτελεού φρόντισε να προβάλλει το σχολείο και τον τόπο του, με την εργασία, τη στάση, τη συμπεριφορά και τη συμμετοχή των μαθητών σε όλες τις δραστηριότητες του πρ/τος. Παρουσίασε τοπικά περιβαλλοντικά θέματα, προέβαλε τις ομορφιές του τόπου και εξήγαγε το τοπικό πολιτιστικό και περιβαλλοντικό στοιχείο κατά τις συζητήσεις και την ανταλλαγή των δώρων, προσφέροντας ως αναμνηστικά τοπικά προϊόντα από την ευρύτερη περιοχή του Δήμου Αλμυρού, λάδι, κρασί και τσίπουρο, τσάι και ρίγανη καθώς και την έκδοση του παλαιού δήμου Πτελεού για την ιστορία και μυθολογία της περιοχής. Επίσης φωτογραφικό υλικό, το διαφημιστικό τουριστικό βίντεο και τον τουριστικό οδηγό του δήμου Αλμυρού, τον εμπορικό οδηγό του Αλμυρού και το ετήσιο φυλλάδιο του Γιαννοπούλειου Αρχαιολογικού Μουσείου Αλμυρού.
Στην ελληνική αποστολή για το πρ/μα Erasmus Plus “Save Today – Survive Tomorrow” συμμετείχαν η δ/ντρια του Γυμνασίου Πτελεού Σαλάτα Αικατερίνη, οι καθηγητές Τσόγκας Παναγιώτης και Θεοδώρου Κυριακή και οι μαθητές της β’ γυμνασίου Καλαντζής Ηλίας, Παναγιώτου Ειρήνη, Τσιγαρίδα Κατερίνα και ο Λορέντζο Κούκα από την γ’ γυμνασίου.
Στην επόμενη και τελευταία φάση του προγράμματος το Γυμνάσιο Πτελεού, θα επισκεφθεί μαζί με τα άλλα ευρωπαϊκά σχολεία την Ουγγαρία.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το