Τοπικά

Πέντε παράγοντες που κρίνουν τις επιδόσεις των υποψηφίων

 

Λίγες μέρες πριν την ανακοίνωση των βαθμολογιών η αγωνία των υποψηφίων για τις επιδόσεις τους κορυφώνεται.
Φέτος η χρονιά ήταν πολύ ιδιαίτερη για τους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων. Και οι βαθμολογίες που θα λάβουν ανεξαρτήτως των θεμάτων που σε γενικές γραμμές κρίνονται μάλλον ως δύσκολες, θα επηρεαστεί από πέντε σημαντικούς παράγοντες.
Ο πρώτος είναι η απουσία προηγούμενης εμπειρίας από τις γραπτές εξετάσεις. Ο φετινοί υποψήφιοι που κλήθηκαν να διαγωνιστούν στις πανελλαδικές εξετάσεις, δεν είχαν δώσει για δύο χρόνια, στις Α’ και Β’ Τάξεις Λυκείου γραπτές ενδοσχολικές εξετάσεις. Λόγω της πανδημίας και της καραντίνας οι φετινοί τελειόφοιτοι προήχθησαν στις δύο τάξεις μόνο με τον προφορικό βαθμό. Η έλλειψη εμπειρίας σε γραπτές εξετάσεις μπορεί να κοστίσει για ορισμένους.
Δεύτερον, η εξεταστέα ύλη δεν μειώθηκε. Τα δύο προηγούμενα χρόνια οι υποψήφιοι εν μέσω δύσκολων συνθηκών με πολλές μέρες τηλεκπαίδευσης είχαν τουλάχιστον τη δυνατότητα να εξεταστούν σε μαθήματα με λιγότερη εξεταστέα ύλη. Οι φετινοί υποψήφιοι δεν είχαν το αντίστοιχο προνόμιο.
Τρίτον, η τηλεκπαίδευση της περυσινής χρονιάς όσο και αν φαίνεται περίεργο μπορεί να επηρεάσει τις επιδόσεις των υποψηφίων. Όπως αναφέρουν καθηγητές στους τρεις και πλέον μήνες τηλεκπαίδευσης την περυσινή χρονιά βλέπαμε τους μαθητές να είναι συνδεδεμένοι με το μάθημα, αλλά πόσοι το παρακολουθούσαν είναι άγνωστο. Αν κάποιοι μαθητές της Β’
Τάξης πέρυσι είδαν την τηλεκπαίδευση ως ευκαιρία για να χαλαρώσουν, να παίζουν στον υπολογιστή παιχνίδια ή να κοιμούνται, αντί να παρακολουθούν τη διδασκαλία, σύντομα μπορεί να συνειδητοποιήσουν πως αυτή η επιλογή τους θα έχει συνέπειες, καθώς μπορεί να απέκτησαν μαθησιακά κενά τα οποία δυστυχώς δεν κατέστη δυνατό να καλύψουν φέτος. Αυτό βέβαια ισχύει περισσότερο για μαθητές με πιο χαμηλή προσήλωση στο στόχο και που είναι πιο επιρρεπείς στο να βγαίνουν εκτός προγράμματος.
Ένας ακόμη παράγοντας που μπορεί να επιδράσει, είναι η διατάραξη της ομαλής σχολικής ζωής λόγω των κρουσμάτων. Μπορεί η φετινή σχολική χρονιά να κύλησε ολόκληρη στο σχολείο, χωρίς τηλεκπαίδευση, ωστόσο δεν ήταν λίγες οι φορές που οι μαθητές έφευγαν από το σχολείο για να υποβληθούν σε rapid test, επειδή κάποιος συμμαθητής τους νόσησε. Επίσης αρκετοί ήταν και οι υποψήφιοι που νόσησαν από τον κορωνοϊό και έμειναν σπίτι σε καραντίνα για δέκα περίπου μέρες. Αυτές οι ανατροπές μπορεί να είχαν μικρή επίδραση στην προσπάθειά τους για να διαβάσουν και να προετοιμαστούν ενόψει πανελλαδικών.
Βέβαια εκτός από τους προαναφερθέντες παράγοντες υπάρχει και το περιεχόμενο των θεμάτων που διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι. Η γενική αίσθηση είναι πως τα θέματα δεν ήταν και τόσο βατά ή αντιμετωπίσιμα όσο ήλπιζαν οι υποψήφιοι λόγω της τρέχουσας κατάστασης. Στα περισσότερα μαθήματα, με εξαίρεση ίσως τα λατινικά ή την οικονομία, τα θέματα κρίθηκαν ότι ήταν για καλά διαβασμένους.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το