Ελλάδα

Πέντε απαντήσεις πριν από τους τίτλους τέλους στο θρίλερ Μαυρίκου

mavrikos

Η εκδοχή του δυστυχήματος κρίνεται από τους επικεφαλής των ερευνών ως η επικρατέστερη για τον θάνατο του Παναγιώτη Μαυρίκου, χωρίς ωστόσο να είναι σε θέση να αποκλείσουν εντελώς το σενάριο της δολιοφθοράς. Μολονότι δεν έχουν εντοπιστεί τα στοιχεία εκείνα που θα αποδεικνύουν πέρα από κάθε αμφιβολία ότι το μαύρο τζιπ που οδηγούσε ο εκδότης παρουσίασε μηχανική βλάβη, αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. που ενημερώνεται για την πορεία των ερευνών, κάνει λόγο για ενδείξεις που υποστηρίζουν το σενάριο. Δέκα ημέρες και δύο αυτοψίες μετά τον θάνατο του εκδότη, οι πραγματογνώμονες της ΕΛ.ΑΣ. και οι τεχνικοί σύμβουλοι της οικογενείας δίνουν μάχη με τον χρόνο για να ρίξουν φως στην υπόθεση. Πέντε είναι τα βασικά ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα, τα οποία σύμφωνα με το ρεπορτάζ του «Εθνους της Κυριακής» είναι τα παρακάτω:
1 Υπήρξε μηχανική βλάβη στο πολυτελές μαύρο SUV;
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», οι αναλυτές έχουν βρει συγκεκριμένες ενδείξεις που «ενοχοποιούν» την υδραυλικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα του Porsche Cayenne. Πρόκειται για το σύστημα κατεύθυνσης, που ελέγχει το τιμόνι, και -σύμφωνα με τους ειδικούς- αποτελεί συχνό φαινόμενο να παρατηρείται διαρροή λαδιού από την καταπόνηση στις τσιμούχες, συνέπεια της συνεχούς λειτουργίας του ή από κακή ευθυγράμμιση τροχών. Η απώλεια στήριξης του τιμονιού θα μπορούσε να εξηγήσει την «τρελή» πορεία που διέγραψε το τζιπ πριν αυτό ακινητοποιηθεί και καεί ολοσχερώς. Υπενθυμίζεται ότι κατά την αυτοψία στην Αττική Οδό ευρέθησαν ίχνη λαδιού στο οδόστρωμα, ενώ από την ανάλυση των βίντεο από τις κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας, φαίνεται να «χάνει» τον έλεγχο ο Π. Μαυρίκος και να στρέφεται προς τα αριστερά, πέφτοντας πάνω στο τσιμεντένιο διαχωριστικό στηθαίο τουλάχιστον πέντε φορές.
2 Τι προκάλεσε την πυρκαγιά;
Πραγματογνώμονες και τεχνικοί σύμβουλοι φέρονται να έχουν καταλήξει στο σενάριο της προϋπάρχουσας μηχανικής βλάβης, που επιδεινώθηκε από τις βίαιες προσκρούσεις στο τσιμεντένιο διαχωριστικό και προκάλεσε διαρροή καυσίμων με αποτέλεσμα να πάρει φωτιά το αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο μικροσκόπιο των αρμόδιων ερευνητών έχει μπει μία ανάκληση από την Porsche τον Φεβρουάριο του 2008. Το «Εθνος» φέρνει στο φως της δημοσιότητας δελτίο Τύπου του Γενικού Γραμματέα Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης, με ημερομηνία 20/2/2008, που αφορά ανάκληση αυτοκινήτων PORSCHE μοντέλο Cayenne για τροποποίηση της όδευσης του σωλήνα καυσίμου. Το επίμαχο δελτίο Τύπου ανέφερε ότι υπήρχε κίνδυνος φωτιάς, καθώς σε «ορισμένα οχήματα υπάρχει η πιθανότητα, λόγω μικρών κινήσεων του κινητήρα κατά τη λειτουργία του, ο σωλήνας καυσίμου να έρθει σε επαφή με την επένδυση του χώρου του κινητήρα κατά την κίνηση του οχήματος.
Ετσι μπορεί να προκαλείται ένας θόρυβος χτυπήματος, καθώς και σημάδια γδαρσίματος στον ίδιο τον σωλήνα καυσίμου με αποτέλεσμα να υπάρχει διαρροή καυσίμου». Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η ανάκληση αφορούσε 161 οχήματα, ενώ είχαν αναφερθεί πέντε σχετικές περιπτώσεις παγκοσμίως, από τις οποίες μόνο μία είχε να κάνει και με σημάδια γδαρσίματος στον σωλήνα καυσίμου.

assets_LARGE_t_420_54693255_type13145
3 Ομως το ερώτημα που καλούνται να απαντήσουν οι πραγματογνώμονες είναι αν η εν λόγω ανάκληση αφορούσε και το Porsche Cayenne του Π. Μαυρίκου.
Η ανακοίνωση περιόριζε την αλλαγή του σωλήνα καυσίμου μόνο στο μοντέλα που έφεραν κινητήρα τύπου V6. Ωστόσο, από το ρεπορτάζ προκύπτει ότι το όχημα που οδηγούσε ο Π. Μαυρίκος και ανήκε στη σύζυγό του, ήταν τύπου V8.
Επίσης, το τμήμα δημοσίων σχέσεων του επίσημου αντιπροσώπου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα, δήλωσε στο «Εθνος» ότι από τον έλεγχο των μητρώων τους, δεν υπάρχει εγγραφή της συγκεκριμένης πινακίδας (η οποία δημοσιεύθηκε στον Τύπο) στο σύστημά τους. Το αυτοκίνητο φαίνεται πως δεν πραγματοποιούσε τα σέρβις στην επίσημη αντιπροσωπεία και κατ’ επέκταση ίσως να μην είχαν τοποθετηθεί γνήσια ανταλλακτικά, μ’ ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη σωστή συντήρησή του.

4 Το στοιχείο που προβληματίζει έντονα τους επικεφαλής των ερευνών είναι η απουσία αντίδρασης του εκδότη.
Από τις κάμερες φαίνεται πως υπάρχει αδράνεια 34 δευτερολέπτων, μέχρι να τυλιχθεί το όχημα στις φλόγες, η οποία αποδίδεται από αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ. στην κακή φυσική και παθολογική κατάσταση του οδηγού. Την περασμένη Παρασκευή η μητέρα του Π. Μαυρίκου κατέθεσε στους αστυνομικούς, και φέρεται να δήλωσε ότι έκανε χρήση φαρμάκων.
Μολονότι οι Αρχές εμφανίζονται να έχουν ενδείξεις που να υποδεικνύουν ότι ο εκδότης δεν ήταν σε θέση να οδηγήσει, αναμένουν τη σχετική επαλήθευση από τις τοξικολογικές εξετάσεις ώστε να απαντηθεί και αυτό το ερώτημα.
5 Με τα στοιχεία να σωρεύονται και να «δείχνουν» δυστύχημα, οι τεχνικοί σύμβουλοι που έχουν διορισθεί από την πλευρά της οικογένειας και ο δικηγόρος κ. Αλέξης Κούγιας θα δώσουν συνέντευξη Τύπου την ερχόμενη Τρίτη στην οποία θα παρουσιάσουν τα στοιχεία τους για τα αίτια του δυστυχήματος. Συγκλίνουσες πληροφορίες αναφέρουν ότι θα παρουσιαστούν ενδείξεις που αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο της «δολιοφθοράς».
Η ΕΛ.ΑΣ. επίσης δεν έχει αποκλείσει το σενάριο αυτό. «Υπάρχουν συγκεκριμένα ευρήματα που υποδεικνύουν ότι το θανατηφόρο δυστύχημα ήταν συνέπεια μηχανικής βλάβης που παρουσιάστηκε στο όχημα. Ομως, πρόκειται για εκτίμηση, η οποία μένει να επιβεβαιωθεί ή να ανατραπεί από τα πορίσματα των πραγματογνωμόνων», αναφέρει αξιωματικός που συμμετέχει στις έρευνες.

Πηγή www.ethnos.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το