Τοπικά

«Παρεμβάσεις για την προοπτική και βιωσιμότητα αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου» τονίζει ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος Φ. Λαμπρινίδης

Τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο πλαίσιο της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης του Αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου, ενέκρινε στην πρόσφατη συνεδρίασή του το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας.
Η Μελέτη αφορά στην περιβαλλοντική αδειοδότηση λειτουργίας τόσο του υφιστάμενου αερολιμένα, όσο και τη μελλοντική επέκταση και αναβάθμιση των υποδομών του, στο πλαίσιο προστασίας του Περιβάλλοντος και συμμόρφωσης με τις προβλέψεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (ΕΑSA). Εκτός από τις υφιστάμενες σήμερα εγκαταστάσεις, στη μελέτη περιλαμβάνονται και προγραμματιζόμενα έργα επέκτασης και αναβάθμισης του Αεροδρομίου, που θα υλοποιηθούν μελλοντικά. Είναι σημαντικό, ότι στους προτεινόμενους περιβαλλοντικούς όρους περιλαμβάνεται η εφαρμογή της αρχικής Απόφασης Έγκρισης που προβλέπει τη σύνδεση του Αεροδρομίου με την εγκατάσταση Βιολογικού καθαρισμού του Αλμυρού.

Ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος Φ. Λαμπρινίδης

Μελέτη
Ο Κρατικός Αερολιμένας Νέας Αγχιάλου διαθέτει έναν διάδρομο μήκους 2.759 μέτρων, με επιφάνεια από σκυρόδεμα. Το υπό μελέτη έργο περιλαμβάνει τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις του Κρατικού Αερολιμένα Ν. Αγχιάλου, καθώς και τα νέα έργα βελτίωσης, συντήρησης και επέκτασης των υποδομών του αερολιμένα που θα υλοποιηθούν στο μέλλον. Οι εγκαταστάσεις του αεροδρομίου αναπτύσσονται εντός γηπέδου συνολικής έκτασης 221,63 στρ.
Ειδικότερα, τα προγραμματιζόμενα έργα αναβάθμισης, επέκτασης & συντήρησης αφορούν συνοπτικά στα εξής:
• Κατασκευή οδού προσπέλασης από Αγχίαλο και Αλμυρό προς το αεροδρόμιο και ισόπεδων κόμβων. Το έργο περιλαμβάνει οδό πρόσβασης μήκους 6.113 m, με βελτίωση της υπάρχουσας οδού σε ποσοστό 25% και νέα χάραξη σε ποσοστό 75% του συνολικού μήκους για τη σύνδεση του α/δ με το οδικό δίκτυο της περιοχής (νότια με οδό προς Αλμυρό και βόρεια προς Ν. Αγχίαλο). Επιπλέον περιλαμβάνεται η κατασκευή τριών ισόπεδων κόμβων, τα αναγκαία έργα για την αποχέτευση των όμβριων των οδικών συνδέσεων, καθώς και Η/Μ εργασίες.
• Κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου στην είσοδο του Αεροδρομίου.
• Εργασίες συντήρησης και επισκευής των κτιριακών εγκαταστάσεων του Αεροδρομίου (αεροσταθμός, Πύργος Ελέγχου, Η/Μ εγκαταστάσεις), καθώς και λοιπών εγκαταστάσεων του Αεροδρομίου.
• Εργασίες συντήρησης και επισκευής του πεδίου κινήσεως αεροσκαφών, της περίφραξης, Η/Μ εγκαταστάσεων καθώς και λοιπών εγκαταστάσεων του αεροδρομίου.
• Εργασίες συντήρησης και επανεπίστρωσης του πεδίου κινήσεως αεροσκαφών.
• Εργασίες συντήρησης και αντικατάστασης της περίφραξης του Αεροδρομίου.
• Εργασίες καθαρισμού και συντήρησης των τάφρων απορροής όμβριων του αεροδρομίου.
• Κατασκευή βοηθητικών οικίσκων-αποθήκης και στεγάστρων.
• Ηλεκτρομηχανολογικές και λοιπές εγκαταστάσεις.
• Εργασίες διαμόρφωσης ζωνών ασφαλείας και απομάκρυνσης τυχόν εμποδίων εντός των ζωνών.
• Εργασίες τοποθέτησης φωτοσήμανσης εμποδίων εντός και εκτός του χώρου του Αεροδρομίου.
Επίσης θα τοποθετηθούν μετρητές νερού για την καταγραφή της κατανάλωσης και θα υπάρξουν μετρήσεις θορύβου με την τήρηση σχετικού αρχείου. Τέλος, θα λαμβάνονται όλα τα μέτρα για την πρόσβαση του γενικού πληθυσμού στον σταθμό (περίφραξη, σήμανση).
Σημειώνεται ότι εντός του Αερολιμένα δεν υπάρχουν μονάδες καύσης πετρελαίου ή άλλων υγρών, στερεών και αέριων καυσίμων.
Το υπό μελέτη έργο αναπτύσσεται 24km νοτιοδυτικά από το κέντρο της πόλης του Βόλου, ανάμεσα από Νέα Αγχίαλο και Αλμυρό. Το έργο ανήκει σε περιοχή, η οποία βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων της Δημοτικής Ενότητας (Δ.Ε.) Αλμυρού του Δήμου Αλμυρού της Περιφερειακής Ενότητας (Π.Ε.) Μαγνησίας της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Στην ευρύτερη περιοχή του έργου εντοπίζονται προστατευόμενες περιοχές του Ευρωπαϊκού Οικολογικού Δικτύου Natura. Ειδικότερα, σε απόσταση περί τα 1.447m εντοπίζεται η προστατευόμενη περιοχή «Κουρί Αλμυρού-Άγιος Σεραφείμ» (GR 1430002) η οποία έχει χαρακτηριστεί ως Τόπος Κοινοτικής Σημασίας (SCI), και περί τα 14.580m νοτιοδυτικά του υπό μελέτη έργου εντοπίζεται η προστατευόμενη περιοχή «Όρος Όθρυς, Βουνά Γκούρας και φαράγγι Παλαιοκερασιάς» (GR 1430006) η οποία έχει χαρακτηριστεί ως Ζώνη Ειδικής Προστασίας (Ζ.Ε.Π. ή S.P.A.).

Επίσης, στην ευρύτερη περιοχή μελέτης εντοπίζεται και τα ακόλουθα Καταφύγια Άγριας Ζωής:
• Κ736 «Χολόρεμα Κουρί Δήμου Αλμυρού» (ΦΕΚ 850/Β/04-07-2001), σε απόσταση περί τα 2.110m δυτικά του υπό μελέτη έργου,
• Κ813 «Ζερέλια Δήμου Αλμυρού» (ΦΕΚ 850/Β/04-07-2001), σε απόσταση περί τα 7.810m νοτιοδυτικά του υπό μελέτη έργου, και
• Κ283 «Π. Πλάτανος-Αμπέλια Κωφών (Κοκκωτών-Πλατάνου-Κωφών), σε απόσταση περί τα 8.660m νότια του υπό μελέτη έργου.
Το υπό μελέτη έργο δεν βρίσκεται εντός προτεινόμενης περιοχής για ένταξη στο δίκτυο Natura 2000, εντός ΖΟΕ ή γη υψηλής παραγωγικότητας. Το σύνολο της έκτασης δεν είναι δασική έκταση, δεν είναι εθνικός δρυμός και δεν προστατεύεται από κάποια ειδική διάταξη της περιβαλλοντικής νομοθεσίας (εθνικά πάρκα, περιοχές προστασίας της φύσης ή περιοχές απόλυτης προστασίας). Επίσης, το έργο δεν συνδέεται με υποχρεώσεις, απαιτήσεις ή δεσμεύσεις που προκύπτουν από τις Οδηγίες Seveso (περιλαμβανόμενης της Οδηγίας 2012/18/ΕΕ), της Οδηγίας 2006/21/ΕΕ, με βάση τα αναφερόμενα στην παράγραφο 2 του αρ. 2 της ΚΥΑ Αριθμ. 172058/2016 (ΦΕΚ 354/Β/17-2-2016).
Όπως ανέφερε και ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος Φώτης Λαμπρινίδης κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, «η νέα απόφαση έγκρισης των Περιβαλλοντικών όρων διαδέχεται την αρχική του 2000 και έχει ως χαρακτηριστικό στοιχείο τη συμπερίληψη μελλοντικών παρεμβάσεων που εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα και την προοπτική του Αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου. Στις παρεμβάσεις αυτές, σε αγαστή συνεργασία με τους υπηρεσιακούς παράγοντες, προωθούμε τον αναπτυξιακό προγραμματισμό, ο οποίος σέβεται και συνυπολογίζει πάνω απ’ όλα την περιβαλλοντική διάσταση», ενώ ο ίδιος συνεχίζει να επαναλαμβάνει το μότο του «Είμαστε εδώ από τους πολίτες, δουλεύουμε για τους πολίτες κι έτσι θα συνεχίσουμε».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το