Τοπικά

Παρατημένο το οδικό δίκτυο Βόλου – Πορταριάς “Θ”

Σε απότομη στροφή λείπουν κομμάτια από τις μπάρες ασφαλείας και οι ήδη υπάρχουσες έχουν καταστραφεί
Σε απότομη στροφή λείπουν κομμάτια από τις μπάρες ασφαλείας και οι ήδη υπάρχουσες έχουν καταστραφεί

Αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο τουριστικό προϊόν του Νομού Μαγνησίας, το οποίο κατακλύζουν χιλιάδες τουρίστες όλες τις εποχές του χρόνου. Ο λόγος για το Πήλιο, το βουνό των Κενταύρων, που συνδυάζει τη θάλασσα με το βουνό μέσα σε λίγα λεπτά της ώρας. Δυστυχώς, όμως, το οδικό του δίκτυο δεν είναι και στην καλύτερη κατάσταση και απαιτείται μια «γενναία» παρέμβαση για την επιδιόρθωσή του. Η «Θ» μετά από διαμαρτυρίες πολιτών κατέγραψε ελλείψεις στο εθνικό οδικό δίκτυο Βόλου-Πορταριάς. Το φωτογραφικό οδοιπορικό απαθανάτισε προβλήματα, τα οποία δεν διαφημίζουν την περιοχή, αντιθέτως τη δυσφημούν. Και αυτό είναι το χειρότερο, αφού το Πήλιο αποτελεί πόλο έλξης για πολλούς επισκέπτες, ντόπιους και μη.

Μετά από παράπονα πολιτών που διαμένουν στις παρυφές του Πηλίου και την κατάσταση που αντιμετωπίζουν στο οδικό δίκτυο του βουνού των Κενταύρων η «Θ» διέσχισε το δρόμο Βόλου-Πορταριάς καταγράφοντας ελλείψεις και προβλήματα.

Ένα είναι σίγουρο από το οδοιπορικό. Ο δρόμος είναι σε πολύ κακή κατάσταση, που δεν αποτελεί και την καλύτερη διαφήμιση για το μεγαλύτερο ίσως τουριστικό προϊόν της Μαγνησίας.

Η επιστροφή από Άλλη Μεριά ήταν μια παρόμοια εμπειρία
Η επιστροφή από Άλλη Μεριά ήταν μια παρόμοια εμπειρία

Το Πήλιο αποτελεί πόλο έλξης καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου χιλιάδων τουριστών, οι οποίοι παρόλο που θαυμάζουν τις φυσικές ομορφιές του και τις υπηρεσίες που προσφέρονται από ανθρώπους του κλάδου του τουρισμού και όχι μόνο, αυτό που μάλλον εντυπωσιάζει αρνητικά είναι η πολύ κακή κατάσταση του εθνικού οδικού δικτύου. Μια κατάσταση που πολλές φορές τείνει να είναι και επικίνδυνη για τη σωματική ακεραιότητα των χρηστών του δρόμου.

Στα 10 χιλιόμετρα που διανύθηκαν μέχρι την Πορταριά και τα άλλα τόσα για την επιστροφή προς το Βόλο ο φωτογραφικός φακός της «Θ» αποτύπωσε ομολογουμένως τα πολλά προβλήματα του οδικού κυκλώματος.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα οφείλονται από την κακή κατάσταση της ασφάλτου μετά τις παρεμβάσεις στο δρόμο για τη δημιουργία του αποχετευτικού δικτύου, ενός έργου μείζονος σημασίας για την περιοχή, αλλά είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία αμέτρητων τομών επί του οδοστρώματος.

Οι τομές, κάθετες και παράλληλες στο οδόστρωμα, είναι πάρα πολλές με καθιζήσεις σε αρκετά σημεία, αλλά και υπερυψώσεις. Η άσφαλτος από την πολυκαιρία και κακοκαιρία σε πολλά σημεία έχει «σπάσει» δημιουργώντας μικρές και ενοχλητικές λακκούβες κατά την οδήγηση, η διαγράμμιση είναι ελλιπής, η οποία από ένα σημείο και προς τα πάνω (άνοδος για Πορταριά), όπως επισημάνθηκε, θα έπρεπε να είναι κίτρινου χρώματος για να είναι ευδιάκριτη σε περίπτωση χιονόπτωσης.

?
Σκουπίδια, φύλλα, κλαδιά, πέτρες, χώματα εμποδίζουν τη φυσική ροή του νερού

Σχεδόν σε όλο το μήκος του οδικού δικτύου δεν υπάρχει διαγράμμιση ένθεν και ένθεν (στις άκρες) για να γνωρίζει ο οδηγός το τέρμα και τα όρια της ασφάλτου και του δρόμου.

Η ορατότητα σε πολλές στροφές είναι περιορισμένη από τις φυλλωσιές των δέντρων και των θάμνων που εμποδίζουν τους οδηγούς κατά την οδήγηση, κατάσταση άκρως επικίνδυνη, ιδίως για τους επισκέπτες που δεν γνωρίζουν το δρόμο.

Τα σκουπίδια σε συνδυασμό με φύλλα, χώματα και πέτρες στις άκρες του δρόμου αποτελούν μια αποκρουστική εικόνα άκρως αντιαισθητική για το κάλλος που προσφέρει το βουνό των Κενταύρων.

?
Κατολίσθηση μέρους βράχου με τις πέτρες και τα χώματα στην άκρη του δρόμου

Σε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του δρόμου τα σαμαράκια είναι αμέτρητα δίνοντας την αίσθηση μιας κακοσυντηρημένης ασφάλτου, που είναι ενοχλητικά και αρκετές φορές επικίνδυνα σε ειδικές συνθήκες και καταστάσεις.

Οι λακκούβες είναι στην ημερήσια διάταξη, πολλές από τις οποίες έχουν δημιουργηθεί από την κακή ποιότητα της ασφάλτου, αλλά και από την πολυκαιρία. Σε πολλά σημεία που έχουν γίνει μικροεπιδιορθώσεις μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα οι λακκούβες επανεμφανίζονται σε χειρότερη κατάσταση, με μεγαλύτερο βάθος και πλάτος από τις προϋπάρχουσες.

Από την Ανακασιά ακόμα, ένας οδηγός αρχίζει να καταλαβαίνει ότι η κατάσταση του οδοστρώματος δεν είναι και η καλύτερη δυνατή, αφού η ασφαλτόστρωση των τομών που είχαν ανοιχτεί για τις ανάγκες του έργου της αποχέτευσης, λόγω της πολυκαιρίας, ίσως και της ποιότητάς της, έχει δημιουργήσει καθιζήσεις.

Λακκούβες, κάθετες τομές και «σπασίματα» ασφάλτου πάνω σε μεγάλη στροφή
Λακκούβες, κάθετες τομές και «σπασίματα» ασφάλτου πάνω σε μεγάλη στροφή

Στον Άνω Βόλο με κατεύθυνση προς την Πορταριά σε δεξιά απότομη στροφή λείπουν κομμάτια από τις μπάρες ασφαλείας ή είναι κατεστραμμένες, ενώ σε κάποιο σημείο λείπει μια σχάρα από φρεάτιο όμβριων υδάτων στο δεξιό μέρος του δρόμου κατά την κατάβαση.

Μερικά χιλιόμετρα πιο πάνω από την πλευρά της καθόδου, στο ύψος της στροφής για Άλλη Μεριά, το τοιχίο στήριξης έχει υποχωρήσει, ενώ λίγα μέτρα πιο πάνω έχει σημειωθεί κατολίσθηση μέρους βράχου με αποτέλεσμα ο δρόμος στην άκρη να έχει γεμίσει με μικρές πέτρες και χώματα.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά κάποιος «ιδιοφυής» τοποθέτησε κάδο απορριμμάτων μέσα στον ειδικό χώρο για την ομαλή ροή των νερών στην άκρη του δρόμου με αποτέλεσμα, όπως τονίστηκε, τα νερά σε περίπτωση έντονων βροχοπτώσεων να δημιουργούν ένα μικρό ποτάμι και λιμνάζοντα νερά.

Λείπει η σχάρα από το φρεάτιο στο ύψος του Άνω Βόλου στη δεξιά άκρη κατά την κάθοδο
Λείπει η σχάρα από το φρεάτιο στο ύψος του Άνω Βόλου στη δεξιά άκρη κατά την κάθοδο

Οι πέτρες, τα φύλλα, τα κλαδιά και τα χώματα στις άκρες του δρόμου δεν επιτρέπουν τη φυσική ροή των νερών της βροχής στις ειδικές κατασκευές ένθεν και ένθεν (ρυάκια) με αποτέλεσμα τα νερά να διοχετεύονται στην άσφαλτο.

Λίγο πριν την Πορταριά η «Θ» συνάντησε έναν κύριο που ζει μόνιμα στην περιοχή και ρωτήθηκε σχετικά για την κατάσταση του δρόμου και ο οποίος απάντησε πως πέρα από ένα κομμάτι που ασφαλτοστρώθηκε πέρσι ή πρόπερσι για τις ανάγκες του ράλι, δεν θυμάται από πότε έχει να πέσει άσφαλτος στο εθνικό οδικό δίκτυο Βόλου – Πορταριάς.

«Ο δρόμος είναι παρατημένος και χρειάζεται μια γενναία παρέμβαση και επιδιόρθωση των ζημιών, υπάρχουν πολλές ελλείψεις επικίνδυνες για τη σωματική ακεραιότητα των μόνιμων κατοίκων που χρησιμοποιούν το δρόμο, αλλά και των επισκεπτών. Πρέπει επιτέλους κάτι να γίνει. Το Πήλιο αποτελεί τη διαφήμιση της Μαγνησίας προσελκύοντας τουρίστες από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό. Αν και δεν νομίζω να ιδρώσει το αυτί κανενός και ούτε πρόκειται να πιεστεί κανένας για την απαράδεκτη κατάσταση του δρόμου» ανέφερε αγανακτισμένος.

Συχνό το φαινόμενο με τις πρόχειρες επικαλύψεις λακκουβών με άσφαλτο και την επανεμφάνισή τους με μεγαλύτερο βάθος και πλάτος
Συχνό το φαινόμενο με τις πρόχειρες επικαλύψεις λακκουβών με άσφαλτο και την επανεμφάνισή τους με μεγαλύτερο βάθος και πλάτος

Χαρακτηριστικά τα λόγια ατόμου που διαμένει τα τελευταία χρόνια σε περιοχή του Πηλίου κοντά στο Βόλο: «Μέχρι και έγκυος από τα πολλά τα σαμαράκια μπορεί να χάσει το παιδί της από τις αμέτρητες αναταράξεις στο οδόστρωμα».

Πολλά άτομα που συνάντησε η «Θ» και μίλησε μαζί τους κατά τη διάρκεια του φωτογραφικού οδοιπορικού και της καταγραφής των ελλείψεων και προβλημάτων επισήμαναν την ανάγκη, αν και σε χαλεπούς καιρούς λόγω της οικονομικής κρίσης και ύφεσης, της αποκατάστασης του εθνικού οδικού κυκλώματος και όσο γίνεται πιο άμεσα, διότι, σύμφωνα με τους ίδιους, η κατάσταση κρίνεται άκρως επικίνδυνη.

Η επιστροφή για το Βόλο έγινε από την Άλλη Μεριά όπου το οδόστρωμα είναι σε κάκιστη κατάσταση, χωρίς ούτε ένα ίχνος διαγράμμισης, με «σπασίματα» της ασφάλτου, λακκούβες κ.ά.

Δήλωση της Δωροθέας Κολυνδρίνη

Η αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας και Β. Σποράδων κ. Δωροθέα Κολυνδρίνη ερωτώμενη σχετικά απάντησε ότι «από τη διασταύρωση του Κατηχωρίου έως και την Πορταριά για τις ανάγκες του ράλι υπήρξε ασφαλτόστρωση πριν δύο χρόνια», ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα στα σχέδια της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας και Β. Σποράδων είναι εργολαβίες ασφαλτικών εργασιών 3,5 εκατομμυρίων ευρώ σε όλο το Νομό Μαγνησίας.
«Η διαδικασία άρχισε με την πρώτη εργολαβία, η οποία θα επαναληφθεί αφού λόγω της αποχής των εργοληπτών δεν κατέθεσε κανείς προσφορά στο διαγωνισμό» ανέφερε η κ. Δωροθέα Κολυνδρίνη.
Η αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας επεσήμανε ότι «θα ιεραρχήσουμε τις ανάγκες και αναλόγως θα κινηθούμε για τις παρεμβάσεις σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου του Νομού».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το