Τοπικά

Παραστάσεις διαμαρτυρίας από εκπαιδευτικούς ενάντια στην κανονικότητα: «Αποδείχθηκε μια μεγάλη φούσκα»

Παραστάσεις διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν σήμερα οι Επιτροπές Αγώνα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ) στις αντίστοιχες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στο Βόλο.

Όπως τόνισαν οι διαμαρτυρόμενοι, «όλο το προηγούμενο διάστημα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας βομβάρδιζε την κοινή γνώμη με την «κανονικότητα» που για πρώτη φορά παρατηρείται, κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Δεν χρειάστηκε να περάσουν παρά μόνο λίγες ημέρες για να αποδεχθεί πως η κανονικότητα αυτή δεν ήταν παρά μεγάλη φούσκα».

Σύμφωνα με τους ίδιους, τα πάνω από τριάντα χιλιάδες κενά που προέκυψαν από τις συνταξιοδοτήσεις τα τελευταία χρόνια εξαφανίζονται, με αυξήσεις του ωραρίου των εκπαιδευτικών, με μειώσεις μαθημάτων και ωρών σε όλο το φάσμα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, με συμπτύξεις και καταργήσεις τμημάτων, τομέων και ειδικοτήτων, τη συρίκνωση του ολοήμερου σχολείου, με θέσπιση διπλών και τριπλών αναθέσεων, με τις παρεμβάσεις στα ξενόγλωσσα, με κατάργηση των «ολιγομελών» σε ΕΠΑΛ (20 στη Μαγνησία) αλλά προσεχώς και στα ΓΕΛ (πάνω από 25 σε αναμονή στη Μαγνησία), με απαξίωση της ειδικής αγωγής, με «μοίρασμα της παράλληλης στήριξης», με τα 27αρια και 28αρια τμήματα, με τη μαθητεία των ΕΠΑΛ κλπ. Και όλα αυτά συμβαίνουν σε βάρος πρώτα και κύρια των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών των εκπαιδευτικών φυσικά.

«Αυτή την «κανονικότητα» τους, εμείς οι εκπαιδευτικοί, τους την επιστρέφουμε», διεμήνυσαν τα μέλη της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ), επισημαίνοντας ότι διεκδικούν:

Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο σχολείο γενικής παιδείας με δίχρονη δημόσια υποχρεωτική προσχολική αγωγή, στο οποίο η τεχνολογία θα αποτελεί ισότιμο πυλώνα, αναπόσπαστο μέρος στη διαδικασία της μάθησης δίπλα στις θετικές και θεωρητικές επιστήμες.

• Κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών τώρα
• Δικαιώματα αναπληρωτών ίδια με των μονίμων εκπαιδευτικών
• Μέτρα στήριξης των αναπληρωτών (μεταφορές, κατοικία, σίτιση)
• 12μηνες συμβάσεις για τους αναπληρωτές
• Να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα, τομείς και ειδικότητες ανεξάρτητα του αριθμού μαθητών
• Επαναφορά του ωραρίου των εκπαιδευτικών
• 20 μαθητές ανά τάξη, 15 ανά ομάδα προσανατολισμού, 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια
• Κατάργηση της μαθητείας
• Ουσιαστική στήριξη της ειδικής αγωγής
• Τμήματα ένταξης στα ΕΠΑΛ και ΓΕΛ (κανένα τμήμα στη Μαγνησία)
• ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΧΩΡΙΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το