Τοπικά

Παραίτηση διευθυντή λόγω αξιολόγησης στο Δημοτικό Καλών Νερών

Την παραίτησή του για το θέμα της αξιολόγησης υπέβαλε ο διευθυντής στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μηλεών Καλών Νερών κ. Παναγιώτης Τσιάκος.

Όπως αναφέρει το www.alfavita.gr σε επιστολή του, ο κ. Τσιάκος υποστηρίζει πως με το μοντέλο της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών επιχειρείται η μετατροπή των εκπαιδευτικών σε «άβουλους και μοιραίους», ενώ παράλληλα κατακερματίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία και ανοίγουν διάπλατα οι πόρτες «για ένα πιο φτωχό και διαφοροποιημένο περιεχόμενο σπουδών και αναλυτικό πρόγραμμα».
Η επιστολή του πρώην διευθυντή στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μηλεών Καλών Νερών αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής: Κύριε διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, επειδή με την εφαρμογή του νόμου 4823/2021 και της Υ.Α. Αριθμ. 108906/ΓΔ4/10-09- 2021:
– Οικοδομείται ένα μοντέλο αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης που μετατρέπει τους εκπαιδευτικούς σε άβουλους και μοιραίους, υπάλληλους ευθυγραμμιζόμενους με την εκπαιδευτική πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης και την επίσημη κρατική διδακτική.
– Κατακερματίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία και ακόμα χειρότερα επιχειρείται η ποσοτικοποίηση και μέτρηση χαρακτηριστικών της ανθρώπινης προσωπικότητας και στοιχείων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και η μετατροπή τους σε ένα στεγνό διοικητικό μηχανισμό, συμπλήρωσης αριθμών και φορμών.
– Διαμορφώνεται παρά τους ευφημισμούς μια δυναμική κωδικοποίησης, σύγκρισης, διαφοροποίησης, κατάταξης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων, οδηγώντας τους εκπαιδευτικούς σε ένα κυκεώνα συνεδριάσεων και γραφειοκρατικών διαδικασιών.
– Αποκρύπτεται συνειδητά η βασική παραδοχή για την εκπαίδευση: Ότι οι κοινωνικές παράμετροι και καταστάσεις είναι αυτές που καθορίζουν το περιεχόμενο και τις διαδικασίες της.
– Κατηγοριοποιεί τις σχολικές μονάδες σε καλές και κακές, ανάλογα με τους χορηγούς και τα χρήματα που εξοικονομεί η καθεμιά, προωθώντας την ανταγωνιστικότητα μεταξύ τους, για να επιλεγούν ελεύθερα από περισσότερους γονείς.
Ανοίγει διάπλατα τις πόρτες για ένα πιο φτωχό και διαφοροποιημένο περιεχόμενο σπουδών και αναλυτικό πρόγραμμα.
– Προβάλλεται το εκπαιδευτικό έργο ως προσωπική υπόθεση των εκπαιδευτικών.
Ενοχοποιώντας τους έτσι στα μάτια των μαθητών τους και της κοινής γνώμης για την κρίση της εκπαίδευσης. Στο νέο πλαίσιο, οι εκπαιδευτικοί χρεώνονται την επιτυχία ή αποτυχία των μαθητών τους.
– Σ’ αυτό το πλαίσιο καλείται ο διευθυντής της σχολικής μονάδας μέσα από αναβάθμιση και ενίσχυση της θέσης του, αφού έχει υποβαθμιστεί ο μέχρι τώρα κυρίαρχος ρόλος του συλλόγου διδασκόντων, να είναι ο κύριος μοχλός εφαρμογής των παραπάνω, με συνέπεια εμφάνιση αυταρχικών συμπεριφορών και συγκρούσεων.
– Από τις τελευταίες εξελίξεις μετά τη δικαστική απόφαση που έκρινε την απεργία αποχή παράνομη, καθώς και τη στάση της ΔΟΕ για τη μορφή συνέχισης του αγώνα διαφαίνεται ότι θα προχωρήσει η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
Με βάση τα παραπάνω θεωρώ ότι η παραμονή μου στη θέση του διευθυντή είναι αντίθετη με τις απόψεις μου για το σχολείο, την εκπαίδευση και τον ρόλο του δασκάλου.
Γι’ αυτό σας παρακαλώ να κάνετε δεκτή την παραίτησή μου από τη θέση του διευθυντή στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μηλεών – Καλών Νερών».
Σύμφωνα με πληροφορίες από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης η παραίτηση του διευθυντή έγινε αποδεκτή και εδώ και λίγες μέρες έχει τοποθετηθεί νέος διευθυντής στη θέση του.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το