Τοπικά

Πάνω από 20 μαθητές στο 25% των τμημάτων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών του Βόλου

Ένα στα τέσσερα σχολικά τμήματα Δημοτικών και Νηπιαγωγείων του πολεοδομικού συγκροτήματος Βόλου έχουν πάνω από 20 μαθητές, τη στιγμή που η μετάλλαξη δέλτα είναι πολύ πιο μεταδοτική από τα άλλα στελέχη του κορωνοϊού.
Συνδικαλιστές από την τοπική εκπαίδευση αναφέρουν πως τα πολυπληθή τμήματα θα πρέπει να χωριστούν για να υπάρχει μικρότερος κίνδυνος της διασποράς του ιού.
Ωστόσο το υπουργείο παιδείας ενώ φρόντισε να προσλάβει μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, δυστυχώς δεν κινήθηκε στο κτιριακό ζήτημα.
Πέρυσι τέτοια περίοδο κατόπιν εντολής του υπουργείου Παιδείας, οι διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας είχαν ζητήσει από τα σχολεία να τις ενημερώσουν για διαθέσιμους χώρους στην προοπτική του «σπασίματος» πολυπληθών τμημάτων.

Τελικά ο αριθμός που συγκεντρώθηκε ήταν μικρός. Πάντως ακόμη και αυτοί οι χώροι δεν αξιοποιήθηκαν, αφού στη συνέχεια το θέμα αφέθηκε.
Ο πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Απόστολος Μούσιος ανέφερε πως «ένα από τα αιτήματα της ομοσπονδίας των δασκάλων είναι να δημιουργηθούν τμήματα με δεκαπέντε μαθητές και γι’ αυτό τον σκοπό θα μπορούσε να αξιοποιηθεί το κτιριακό απόθεμα, όχι μόνο των σχολείων, αλλά και της αυτοδιοίκησης και της εκκλησίας. Δυστυχώς τίποτα δεν έγινε προς αυτή την κατεύθυνση, όταν υπάρχει ο κίνδυνος μεγαλύτερης διασποράς του κορωνοϊού λόγω της μετάλλαξης δέλτα».
Ο ίδιος ανέφερε πως το 25% των τμημάτων σε δημοτικά και νηπιαγωγεία του πολεοδομικού συγκροτήματος έχουν πάνω από 20 μαθητές φτάνοντας και τους 25. Αντίθετα στην περιφέρεια ελάχιστα είναι τα τμήματα με πάνω από 20 μαθητές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από τα περίπου 700 σχολικά τμήματα τα 500-550 έχουν μέχρι 20 μαθητές, 105 από 20 έως 22 μαθητές και 43 από 22 και πάνω μαθητές. Βέβαια η οριστική εικόνα με τα τμήματα θα διαμορφωθεί σε λίγες μέρες μόλις ολοκληρωθούν και οι εγγραφές των μαθητών.
Ο κ. Μούσιος ανέφερε πως τα πολυπληθή τμήματα εγκυμονούν τον κίνδυνο εκδήλωσης κρουσμάτων. Αυτό φάνηκε και πέρυσι, όπου τα περισσότερα κρούσματα-από τα πολύ λίγα σε γενικές γραμμές-σε μαθητές εμφανίστηκαν σε σχολεία με πολλά παιδιά ανά τμήμα.

Παίρνοντας τον λόγο η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Μαρία Γιαννουλή επισήμανε πως «είναι θετικό που πραγματοποιήθηκαν οι μόνιμοι διορισμοί και έγιναν πολύ σύντομα και οι προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών και έτσι τα κενά φαίνεται να είναι λίγα. Παράλληλα, όμως το ζήτημα είναι να μην επιστρέψουμε στην τηλεκπαίδευση. Πρέπει να διασφαλιστεί μέσα από τα μέτρα υγειονομικής προστασίας η διά ζώσης εκπαίδευση και σε αυτό το πλαίσιο, εμείς ζητούμε από το υπουργείο να τοποθετήσει στα σχολεία περισσότερες καθαρίστριες. Επίσης ζητάμε να δημιουργηθούν τμήματα με λιγότερους μαθητές, προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος διασποράς του ιού.

Οι τρίμηνες συμβάσεις
Τις τρίμηνες συμβάσεις για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών που λειτούργησαν και πέρυσι, επιστρατεύει και φέτος το υπουργείο παιδείας για τους εκπαιδευτικούς που θα νοσήσουν από κορωνοϊό και θα τεθούν σε καραντίνα.
Πιο συγκεκριμένα ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης δήλωσε πως «Έχουμε κάνει μια ειδική πλατφόρμα που πέρα από τις ετήσιες συμβάσεις αναπληρωτών, έχουμε και τις τρίμηνες. Έχουν ήδη καταθέσει αιτήσεις και επιλογές οι εκπαιδευτικοί και με το που παρουσιάζεται ένα κρούσμα, μια έλλειψη καθηγητή σε ένα τμήμα, εμείς αυθημερόν ενεργοποιούμε το σύστημα κι αν είναι δυνατόν και είναι κοντά ο εκπαιδευτικός, μπορεί και αυθημερόν να μεταβεί στο σχολείο. Τουλάχιστον σε μία ή δύο μέρες οπωσδήποτε θα καλύπτει το κενό».
Σε καραντίνα θα τίθενται οι εκπαιδευτικοί που θα είναι θετικοί στον κορωνοϊό, ενώ το σύστημα αναπλήρωσής του θα ενεργοποιείται αυθημερόν.
Η εισήγηση της επιτροπής για το πότε θα κλείνει ένα σχολικό τμήμα αναφέρει τα εξής: αναστολή λειτουργίας ενός σχολικού τμήματος, όταν βρεθούν θετικοί στον κορωνοϊό το 50% των μαθητών συν ένας μαθητής.
Σε περίπτωση μεμονωμένου κρούσματος, εισηγούνται να τίθεται σε καραντίνα και ο συμμαθητής του στο ίδιο θρανίο, καθώς και οι ανεμβολίαστοι μαθητές που κάθονται στα θρανία μπροστά και πίσω από αυτό, στην περίπτωση κατά την οποία δεν έκαναν σωστή χρήση μάσκας.
Στο σχολείο, οι μαθητές αυτοί επιστρέφουν μετά από μία εβδομάδα, μετά από αρνητικό rapid test.
Οι υπόλοιποι μαθητές του σχολικού τμήματος, εφόσον είναι ανεμβολίαστοι, θα κάνουν ένα rapid test και στη συνέχεια τα δύο self test, τα οποία τους διατίθενται εβδομαδιαίως.
Για τα εμβολιασμένα παιδιά, ισχύει η διενέργεια των 2 self test, στην αρχή και το τέλος των επτά ημερών. Όλοι παραμένουν στο σχολείο, εφόσον δεν διαγνωστούν θετικοί στον ιό.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το