Τοπικά

Πανελλήνια διάκριση με το ηλιακό λεωφορείο για τους μαθητές του 13ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου

Πανελλήνια διάκριση πέτυχε το 13ο δημοτικό Βόλου το οποίο συμμετείχε στον διαγωνισμό του Bravo Schools 2019 και προχώρησε στη δημιουργία μακέτας με θέμα το ηλιακό λεωφορείο της γειτονιάς του σχολείου.
Πρωταγωνιστές της όλης επιτυχίας ήταν οι μαθητές του Γ1 τμήματος του σχολείου που είχαν την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού τους.
Στόχος της δράσης ήταν να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές για το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα αυτοκίνητα και να διατυπώσουν σκέψεις και προτάσεις με οικολογικό περιεχόμενο ώστε να δώσουν λύση σε αυτό το πρόβλημα.
Όπως ανακοινώθηκε από το 13ο Δημοτικό Βόλου «το σχολείο με τους μαθητές του Γ1 τμήματος και την εκπαιδευτικό Ασδεράκη Καστορία συμμετείχε στον διαγωνισμό του Bravo Schools 2019 για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης θέτοντας υποψηφιότητα για τον στόχο 7 (Φτηνή και Καθαρή Ενέργεια) με την κατασκευή «Το Ηλιακό Λεωφορείο της Γειτονιάς του Σχολείου».

Η εργασία των παιδιών και της εκπαιδευτικού βραβεύτηκε ως η καλύτερη εκπαιδευτική προσέγγιση στον στόχο 7 στην κατηγορία Μαθητικές Δημιουργίες.
Τα παιδιά κατασκεύασαν μια μακέτα της γειτονιάς με ανακυκλώσιμα υλικά η οποία οπτικοποιούσε τη γειτονιά τους και το σχολείο για το πώς θα ήθελαν να ήταν με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας όπως ο Ήλιος.
Κατασκεύασαν ένα ηλιακό λεωφορείο και τοποθέτησαν φωτοβολταϊκά και ηλιακά πάνελ στις στέγες των σπιτιών και του σχολείου.
Έγραψαν ποιήματα με οικολογικά μηνύματα και επεξεργάστηκαν κείμενα από το βιβλίο του μαθήματος της Γλώσσας».

Η εκπαιδευτικός κ. Καστορία Ασδεράκη δήλωσε πως «Η δημιουργία της μακέτας ήταν ένα αυθόρμητο αποτέλεσμα, ένα προϊόν από τα ίδια τα παιδιά. Η έμπνευση μάς δημιουργήθηκε καθώς επεξεργαζόμασταν το ποίημα «Το ηλιακό λεωφορείο» στο βιβλίο της Γλώσσας (Γ τάξη). Και κάναμε πράξη αυτό που ο ποιητής ονειρεύτηκε. Ότι μπορεί να υπάρξει λεωφορείο που δεν μολύνει το περιβάλλον, δεν ρυπαίνει την ατμόσφαιρα, φέρνει χαρά, βοηθάει και ταΐζει τα πουλιά με σπόρους που βγάζει η εξάτμιση, η εξάτμιση δεν βγάζει καυσαέριο.
Παράλληλα αναφερθήκαμε στην ατμοσφαιρική ρύπανση, το αποκαλούμε «νέφος», το οποίο δημιουργείται στις πόλεις από τα εργοστάσια, τα σκουπίδια και τα καύσιμα των αυτοκινήτων, των λεωφορείων και θέσαμε προβληματισμούς για την πιθανή αξιοποίηση των φυσικών πηγών στις μέρες μας.

Είδαμε το ηλιακό λεωφορείο της Αυστραλίας και αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε κι εμείς τα δικά μας ηλιακά λεωφορεία, τη γειτονιά γύρω από το σχολείο μας από ανακυκλώσιμα υλικά (κουτιά από γάλα, χαρτόνια, κούτες, αλιμουνόχαρτο, καλαμάκια, πλαστικά καπάκια), ζωγραφίζοντας, κόβοντας, κολλώντας, σχεδιάζοντας.
Πιστεύω ότι στα παιδιά λειτούργησε θετικά όλο αυτό το μικρό project. Εκτός από τις κοινωνικές δεξιότητες που προσπαθούμε ως δάσκαλοι ν’ αναπτύξουμε στους μαθητές μας, δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, θεωρώ ότι με το συγκεκριμένο project ρίξαμε λίγο «σπόρο» για να καλλιεργήσουμε αυριανούς πολίτες με οικολογική συνείδηση, ευαίσθητοι και υπεύθυνοι σε περιβαλλοντικά θέματα που ταλαιπωρούν τον πλανήτη μας».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το